This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 2.4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Ζητούν να επιστρέψουν τα τρένα στην Πελοπόννησο

Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#1
[Το Βήμα] Ζητούν να επιστρέψουν τα τρένα στην Πελοπόννησο
Στόχος η ήπια τουριστική και οικονομική ανάπτυξη

Αχιλλέας Χεκίμογλου

Επιχειρησιακό σχέδιο για την «πράσινη» ανασύσταση των ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πειραιώς - Αθηνών - Πελοποννήσου) εκπονεί το Επιμελητήριο Μεσσηνίας, σε συνεργασία με φορείς του Μοριά, οι ζυμώσεις ανάμεσα στους οποίους δείχνουν ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για το εγχείρημα.

Στην Πελοπόννησο τα τρένα έχουν πάψει να κυκλοφορούν, καθώς η λειτουργία του σιδηροδρόμου κρίθηκε ζημιογόνος.

Ωστόσο, τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα) είχε εκσυγχρονισθεί πρόσφατα, ενώ το υπόλοιπο (Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Κυπαρισσία) παραμένει ως έχει από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη.

Οπως έχουν επισημάνει πολλές φορές οι φίλοι του Σιδηροδρόμου, το σιδηροδρομικό δίκτυο των ΣΠΑΠ ενώνει περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλους, αρχαιολογικά μνημεία παγκόσμιου ενδιαφέροντος, σημαντικά θέρετρα, απέραντη ακτογραμμή, παραγωγικές δραστηριότητες και μοναδικά ορεινά τοπία.

Επίσης, τα 800 χιλιόμετρα των ΣΠΑΠ αποτελούν το μεγαλύτερο μετρικό δίκτυο σε ολόκληρη την Ευρώπη.

«Μοναδικό προϊόν»

«Πρόκειται για ένα μοναδικό και ελκυστικό προϊον. Στην Ευρώπη υπάρχουν τρία εκατομμύρια φίλοι του σιδηροδρόμου, στους οποίους και στοχεύουμε. Επίσης, πολλά μπορούν να γίνουν με τα σχολεία, αλλά και με στοχευμένες εκδηλώσεις στους σιδηροδρομικούς σταθμούς. Υπάρχει, δηλαδή, διασφαλισμένη πελατεία» εξηγεί ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, κ. Γ. Καραμπάτος.

Ο κ. Καραμπάτος μιλά για την ανάγκη ενός εμπλουτισμού του «μείγματος» των τουριστικών υπηρεσιών του Μοριά, μέσα από ευρύτερες συνέργειες που θα αναδείξουν τις θεματικές δυνατότητες της περιοχής και θα επιτρέψουν σε τουριστικούς πράκτορες και τουρ οπερέιτερ να λανσάρουν νέα προϊόντα για την Πελοπόννησο.

«Μέσα στο ίδιο το τραίνο οι τουρίστες θα μπορούσαν να μάθουν και να γευθούν τη μεσογειακή κουζίνα, αλλά και να δουν μία σχετική έκθεση» συμπληρώνει ο πρόεδρος του επιμελητηρίου.

Η πρόταση εξετάζει το σενάριο σύμπραξης και συνεργασίας επιμελητηρίων, αυτοδιοίκησης, ταξιδιωτικών πρακτόρων, ναυτιλιακών εταιριών, ξενοδοχειακών και τουριστικών επιχειρήσεων, ΚΤΕΛ και άλλων επαγγελματικών φορέων.

Η «πράσινη» αναβάθμιση των ΣΠΑΠ θα μπορούσε να γίνει είτε σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είτε με την ίδρυση νέας σιδηροδρομικής εταιρίας από τους εμπλεκόμενους φορείς, η οποία θα προχωρήσει σε μίσθωση τροχαίου υλικού.

Δύο διαδρομές

Το πλάνο προβλέπει τη χρήση δύο σιδηροδρομικών διαδρόμων (Πάτρα - Καλαμάτα και Κόρινθος - Καλαμάτα).

Η πρώτη καλύπτει την ακτογραμμή της Δυτικής Πελοποννήσου, συνδέει τους λιμένες Πάτρας και Καλαμάτας, εξυπηρετεί την Αρχαία Ολυμπία, τον Επικούρειο Απόλλωνα, το Ανάκτορο του Νέστωρα, την Αρχαία Μεσσήνη και άλλα σπουδαία μνημεία.

Η δεύτερη γραμμή ενώνει προορισμούς όπως το Ναύπλιο, οι Μυκήνες, η Επίδαυρος, ο Μυστράς κτλ. Σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν οι σιδηροδρομικοί σταθμοί, οι οποίοι χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερη αρχιτεκτονική αξία.

Ευρωπαϊκά προγράμματα

Το επιχειρησιακό σχέδιο θα εξετάσει την ζήτηση, τα δρομολόγια, την κοστολόγηση των υπηρεσιών και την βιωσιμότητα του εγχειρήματος.

Ο κ. Καραμπάτος σημειώνει ότι μετά την κατάρτιση του business plan θα αναζητηθεί επιχειρηματική ομάδα για να το χρηματοδοτήσει και να το «τρέξει», ενώ θα εξετασθούν διέξοδοι στα ευρωπαϊκά προγράμματα (Jessica ή ΕΣΠΑ), αλλά και στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Αντίστοιχες σκέψεις υπάρχουν και για εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές. Ηδη έχουν ξεκινήσει ενέργειες μεταξύ των επιμελητηρίων και των φίλων του σιδηροδρόμου, προκειμένου να φτιαχτεί η πρώτη μαγιά υποστηρικτικού υλικού.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
24-05-2011, 11:01 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
ΤΡΑΙΝΟΣΕ [Το Βήμα] Επενδύσεις για να τρέξουν τα τρένα στην Ελλάδα AlexNik 0 1.744 23-01-2017, 01:29 PM
Last Post: AlexNik

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024