This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 2.63 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ελευθεροτυπία] Ξενοδοχεία στις ράγες του ΟΣΕ

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.071
Joined: 22-08-2009
Post: #1
[Ελευθεροτυπία] Ξενοδοχεία στις ράγες του ΟΣΕ
Ακόμα και... ξενοδόχος θα μπορεί να είναι ο νέος ΟΣΕ, σύμφωνα με το νομοσχέδιο που προβλέπει την εκ βάθρων αναδιάρθρωσή του.
Το κυβερνητικό σχέδιο δρομολογεί τη δημιουργία ενός «πολυκαταστήματος υπηρεσιών» πάνω σε... ράγες (ΤΡΑΙΝΟΣΕ), ενώ την ίδια στιγμή ποικίλα επιχειρηματικά συμφέροντα κόβουν βόλτες γύρω από την ακίνητη περιουσία του οργανισμού αλλά και τα δύο γιγαντιαία προγράμματα επενδύσεων πολλών δισ. ευρώ που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Το δεκαετές επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΣΕ για την περίοδο 2008-2017 φθάνει τα 9,3 δισ. ευρώ και αφορά σχεδόν τα πάντα: από έργα υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου μέχρι μελέτες και έργα πληροφορικής. Ταυτόχρονα βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα ανανέωσης του τροχαίου υλικού (τρένα), που θα υλοποιήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ο νέος ΟΣΕ θα αποτελείται από δύο θυγατρικές (ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΟΣΕ), ενώ θα απορροφήσει και την εταιρεία ΕΔΙΣΥ (διαχειριστής του σιδηροδρομικού δικτύου). Πολύφερνη «νύφη», ωστόσο, είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς η κυβέρνηση την «προικίζει» γενναιόδωρα προκειμένου να προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον στον επικείμενο διαγωνισμό για την παραχώρηση ποσοστού σε ιδιώτες.

Αρχικά προβλέπεται να περάσουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ακίνητα συνολικής επιφάνειας 550.000 τ.μ. Από αυτά το ένα βρίσκεται στην Οινόη της Βοιωτίας και τα υπόλοιπα τέσσερα στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, όπου εκφράζεται ενδιαφέρον για τη δημιουργία εμπορικών κέντρων.

Στην εταιρεία δίνεται η δυνατότητα να έχει κάθε είδους δραστηριότητα: να προσφέρει υπηρεσίες κατάκλισης και εστίασης επιβατών (δηλ. από καφέ και εστιατόρια μέχρι ξενοδοχεία), να ιδρύει τουριστικά γραφεία εντός και εκτός Ελλάδος, να λειτουργεί λεωφορειακές γραμμές εσωτερικού και εξωτερικού, να προσφέρει τουριστικές υπηρεσίες κάθε είδους και και να ιδρύει εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών και διαχείρισης φορτίων (logistics).

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρονται να έχουν εκφράσει ενδιαφέρον τουλάχιστον μία ευρωπαϊκή εταιρεία σιδηροδρόμων και η κινεζική Cosco. Η υπόθεση, πάντως, έχει μπόλικο παρασκήνιο. Το περασμένο καλοκαίρι ήρθε στην Αθήνα κλιμάκιο πέντε τεχνικών των Γαλλικών Σιδηροδρόμων.

Αρνητικοί
Πληροφορίες λένε ότι οι Γάλλοι «τραβούσαν τα μαλλιά τους» απ' όσα είδαν στη διαδρομή Αθήνα-Θεσ/νίκη με αποτέλεσμα να κάνουν αρνητική εισήγηση, εκτός εάν δρομολογούνταν συγκεκριμένα έργα βελτίωσης του δικτύου.

Η κινεζική Cosco από την πλευρά της φέρεται να ενδιαφέρεται ζωηρά για τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη αλλά μόνο στην περίπτωση που θα κερδίσει τον διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στο Θριάσιο. Οι Κινέζοι, πάντως, δεν «καίγονται» για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και προσανατολίζονται να ζητήσουν έναν «διάδρομο» στη συγκεκριμένη γραμμή προκειμένου να μεταφέρουν κοντέινερ.

Ανοιχτό αφήνει το νομοσχέδιο το ποσοστό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα παραχωρηθεί, ανοίγοντας παράθυρο να περάσει στον πλήρη έλεγχο ιδιωτών. Επιπλέον, η πρόβλεψη ότι στο μέλλον θα μπορεί να μειωθεί κι άλλο το προσωπικό του ΟΣΕ με τους ίδιους όρους (αν καταργηθούν ή παραχωρηθούν δραστηριότητές του) αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να εισέλθουν μελλοντικά ιδιώτες και στον ΟΣΕ.
18-10-2010, 04:10 PM
Website Find Reply
Konstantinos Offline
The public transports from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
Post: #2
RE: [Ελευθεροτυπία] Ξενοδοχεία στις ράγες του ΟΣΕ
ΠολυΟΣΕ σαν να λεμε πολυσουγιας... καλο ακουγεται σαν σχεδιο για να αναστηθει ο ΟΣΕ και να αποκτησουμε ευρωπαικο σιδηροδρομο και οχι αυτο το χαλι που εχουμε, αλλα σε μερικα σημεια κατι δεν μου αρεσει οπως ενα απο αυτα γραμμες λεωφορειων ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ και τα ΚΤΕΛ τι ρολο παιζουν?
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]


19-10-2010, 11:43 AM
Website Find Reply
ELBO O405GN Offline
Made in Greece
**



Posts: 355
Joined: 20-11-2009
Post: #3
RE: [Ελευθεροτυπία] Ξενοδοχεία στις ράγες του ΟΣΕ
Σαν τακτικός επιβάτης του ΟΣΕ εύχομαι να αναβαθμιστεί το τραίνο, αλλά κρατώ μικρό καλάθι.
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση
Επαναφορά εδώ και τώρα κομμένων δρομολογίων του ΟΣΕ (ιδίως στην Πελοπόννησο).
30 Ιανουαρίου εορτάζουμε τον άγιο Ρέππα, προστάτη των ΚΤΕΛ και των αυτοκινητοδρόμων στην Πελοπόννησο.


21-10-2010, 10:06 PM
Find Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.21, © 2002-2020 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2020