This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Euro2day] «Προσκλητήριο» επενδυτών για εμπορευματικό κέντρο

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Euro2day] «Προσκλητήριο» επενδυτών για εμπορευματικό κέντρο
ΟΣΕ  Φιλόδοξο σχέδιο για τη δημιουργία του μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου της Ελλάδας, σε συνολική έκταση 2.200 στρεμμάτων, στο Θριάσιο Πεδίο, έχουν η ΓΑΙΑΟΣΕ και ο ΟΣΕ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, πρόκειται για ένα έργο που θα κινητοποιήσει επενδύσεις άνω των 250 εκατ. ευρώ και θα δημιουργήσει, σε βάθος δεκαετίας, περίπου 3.000 νέες θέσεις εργασίας. Μάλιστα, αν συνυπολογιστεί και το κόστος της σιδηροδρομικής υποδομής του ΟΣΕ, τότε το συνολικό ύψος της επένδυσης εκτιμάται στα 500 εκατ. ευρώ.

Η δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου υπολογίζεται ότι θα έχει μεγάλη προστιθέμενη αξία, αφού θα συμβάλει σημαντικά στην ανάδειξη της Ελλάδας ως σημαντικού παράγοντα στον τομέα των διεθνών συνδυασμένων μεταφορών.

Η στρατηγική γεωγραφική θέση της χώρας παρέχει ένα μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη του τομέα διαμετακόμισης εμπορευμάτων (transshipment), αλλά και τη λειτουργία ως εμπορευματικής πύλης (gateway) για τη μεταφορά εμπορευμάτων προς την Κεντρική Ευρώπη αλλά και προς τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Οι εμπορευματικές μεταφορές την τελευταία πενταετία στη Ελλάδα έχουν παρουσιάσει μεγάλη άνοδο και αναμένεται στο άμεσο μέλλον να παρουσιάσουν ακόμα μεγαλύτερη, με αποτέλεσμα να διαδραματίσουν σπουδαίο ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Στις αρχές του 2015 ο διαγωνισμός

Η ΓΑΙΑΟΣΕ στο τελευταίο 10ήμερο του μήνα αναμένεται να δημοσιοποιήσει την πρόσκληση προς τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, προκειμένου να καταθέσουν τις δεσμευτικές προτάσεις τους, για τον τρόπο με τον οποίο θα αναπτυχθεί και θα λειτουργήσει το εμπορευματικό κέντρο.

Ακολούθως η εταιρεία θα αξιολογήσει τις προτάσεις που θα υποβληθούν προκειμένου να διαμορφώσει το μοντέλο συνεργασίας με τον επενδυτή ή τους επενδυτές που θα επιλεγούν μέσω διαγωνισμού για την ανάπτυξη και λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ δίνει ιδιαίτερη σημασία στη διαβούλευση με τους παράγοντες της αγοράς που θα ακολουθήσει τη δημοσιοποίηση της πρόσκλησης, καθώς μέσα από αυτή θα αναδειχθούν οι ανάγκες και οι απαιτήσεις προκειμένου να έχει επιτυχία το εγχείρημα δημιουργίας του εμπορευματικού κέντρου, δεδομένου ότι οι προσπάθειες που έγιναν στο παρελθόν ήταν αποτυχημένες.

Η προκήρυξη του διαγωνισμού αναμένεται να γίνει μέσα στο 2015 και από αυτή θα αναδειχθεί ο επενδυτής ή οι επενδυτές, οι οποίοι με δικά τους κεφάλαια θα αναλάβουν να ολοκληρώσουν τις απαιτούμενες υποδομές, να κατασκευάσουν τις αποθήκες και στη συνέχεια να λειτουργήσουν, να διαχειριστούν και να εκμεταλλευτούν το εμπορευματικό κέντρο.

Βασική προϋπόθεση που τίθεται είναι ότι θα πρέπει να διασφαλίζεται ο ανοικτός χαρακτήρας του Συγκροτήματος Εγκαταστάσεων Θριασίου Πεδίου μέσω της εξυπηρέτησης του μέγιστου δυνατού αριθμού τελικών χρηστών στους οποίους θα περιλαμβάνονται μεταφορικές και εμπορικές εταιρείες, εταιρείες Logistics (third party logistics και house logistics) κ.λπ.

Έκταση 2.000 στρεμμάτων

Το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της χώρας πρόκειται να δημιουργηθεί σε έκταση 2.200 στρεμμάτων όπου θα περιλαμβάνεται σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων καθώς και έκταση κατάλληλη για την ανάπτυξη αποθηκών συνολικού εμβαδού 240.000 τ.μ.

Το συνολικό σύμπλεγμα των κατασκευασμένων εγκαταστάσεων (ή υπό-προς κατασκευή) περιλαμβάνει:

-Έκταση, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., εμβαδού 588 στρεμμάτων περίπου, με κατάλληλους όρους δόμησης για την κατασκευή αποθηκών και λοιπών συνοδευτικών εγκαταστάσεων (μεταποίησης, γραφείων κ.ά.) 235.000 τ.μ. περίπου (εμπορευματικό κέντρο).

-Έκταση εμβαδού 1.450 περίπου στρεμμάτων, η οποία περιλαμβάνει συγκρότημα σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης (Εγκαταστάσεις Σταθμού Διαλογής και Μεταφόρτωσης φορτίων).

-Δύο κτίρια συνολικού εμβαδού 56.000 τ.μ. σε έκταση 139.000 τ.μ. περίπου, τα οποία, σύμφωνα με τον ισχύοντα σχεδιασμό προορίζονται να μισθωθούν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ως αποθηκευτικοί χώροι, μετά την ολοκλήρωση της (υπό εξέλιξη) διαδικασίας αποκρατικοποίησής της.

-Έκταση 29 στρεμμάτων και κτιρίων 5.750 τ.μ. περίπου με χρήση αμαξοστασίου λεωφορείων, μισθωμένο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.

Ποια μορφή θα έχει η σύμπραξη δημοσίου - ιδιωτών

Από τη διαβούλευση με τους φορείς της αγοράς θα προκύψει η τελική μορφή της σύμπραξης δημόσιου (ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. και ΟΣΕ Α.Ε.) και ιδιωτικού τομέα (επενδυτές, χρηματοδότες, τελικοί χρήστες, πελάτες), που μπορεί να έχει τη μορφή π.χ. σύμβασης παραχώρησης έργου, πωλήσεις μετοχών εταιρείας ειδικού σκοπού ή μακροχρόνιες συμβάσεις μίσθωσης.

Τα εναλλακτικά σενάρια που εξετάζονται περιλαμβάνουν πολλές επιλογές, σε μια προσπάθεια να εξασφαλιστεί η επιτυχία του εγχειρήματος.

Αναλυτικότερα:

Σενάριο 1

Μακροχρόνια παραχώρηση (άνω των 30 ετών) της διαχείρισης και εκμετάλλευσης του συνόλου των εκτάσεων και εγκαταστάσεων μέσω μίας σύμβασης που θα περιλαμβάνει:

-(1) την έκταση ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. (εμπορευματικό κέντρο)
-(2) τον Σταθμό Διαλογής και Μεταφόρτωσης Εμπορευμάτων

Ο ιδιώτης επενδυτής θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, διαχείριση και εκμετάλλευση του ευρύτερου Συγκροτήματος Εγκαταστάσεων Θριασίου Πεδίου έναντι χρηματικού ανταλλάγματος που θα αποδίδει προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. Το κέντρο θα είναι δυνατόν να αναπτυχθεί σε φάσεις, ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς.

Σενάριο 2

Παραχώρηση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης των τμημάτων (1) και (2) μέσω δύο διακριτών συμβάσεων:

-Εμπορευματικό Κέντρο: Μακροχρόνια παραχώρηση (άνω των 30 ετών) της διαχείρισης και εκμετάλλευσης του εμπορευματικού κέντρου (έκτασης ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.), που περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, διαχείρισης και εκμετάλλευση, σε έναν ιδιώτη επενδυτή, έναντι ανταλλάγματος. Το κέντρο θα είναι δυνατόν να αναπτυχθεί σε φάσεις, ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς.

-Σταθμός Διαλογής και Μεταφόρτωσης Εμπορευμάτων: Ανάθεση μέσω σύμβασης παραχώρησης έργου - υπηρεσιών της χρηματοδότησης και ολοκλήρωσης της κατασκευής των υπολειπόμενων απαιτούμενων υποδομών, προμήθειας εξοπλισμού (γερανογέφυρες, οχήματα κ.λπ.), καθώς και της διαχείρισης του σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης μέσω σύμβασης παραχώρησης, με ταυτόχρονη εκχώρηση των εσόδων από τη λειτουργία των εγκαταστάσεων. Το χρονικό διάστημα θα προσδιορισθεί αναλόγως προκειμένου να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των απαιτούμενων επενδύσεων.

Σενάριο 3

Παραχώρηση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης των τμημάτων (1) και (2) μέσω πολλών διακριτών συμβάσεων:

-Εμπορευματικό Κέντρο: Κατάτμηση της έκτασης ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. (εμπορευματικό κέντρο) σε 3-5 διακριτά τμήματα και, έναντι ανταλλάγματος, μακροχρόνια παραχώρηση (άνω των 30 ετών) της διαχείρισης και εκμετάλλευσης (που περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, διαχείριση και εκμετάλλευση) εκάστου τμήματος σε διαφορετικό ιδιώτη επενδυτή. Η διάθεση κάθε διακριτού τμήματος στην αγορά θα γίνεται προοδευτικά ανάλογα με τη ζήτηση.

Ο γενικός σχεδιασμός των επιμέρους τμημάτων θα γίνει από τη ΓΑΙΑΟΣΕ με τρόπο που θα επιτρέπει τη βιώσιμη αυτόνομη λειτουργία και διαχείρισή τους. Κάθε επιμέρους παραχωρησιούχος θα χρηματοδοτήσει και θα κατασκευάσει τις κοινόχρηστες προσβάσεις και υποδομές που του αναλογούν, με βάση το νγενικό σχεδιασμό της ΓΑΙΑΟΣΕ.

-Σταθμός Διαλογής και Μεταφόρτωσης Εμπορευμάτων: Ανάθεση μέσω σύμβασης παραχώρησης έργου - υπηρεσιών της χρηματοδότησης και ολοκλήρωσης της κατασκευής των υπολειπόμενων απαιτούμενων υποδομών, προμήθειας εξοπλισμού (γερανογέφυρες, οχήματα κ.λπ.), καθώς και της διαχείρισης του σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης μέσω σύμβασης παραχώρησης, με ταυτόχρονη εκχώρηση των εσόδων από τη λειτουργία των εγκαταστάσεων. Το χρονικό διάστημα θα προσδιορισθεί αναλόγως προκειμένου να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των απαιτούμενων επενδύσεων.

Στρατηγική θέση

Βασικό πλεονέκτημα της περιοχής όπου σχεδιάζεται να δημιουργηθεί το εμπορευματικό κέντρο είναι το γεγονός ότι το ακίνητο του Θριασίου είναι στρατηγικά χωροθετημένο κοντά στην Αθήνα και στο λιμάνι του Πειραιά, διαθέτει άμεση σιδηροδρομική σύνδεση σε Διευρωπαϊκό Δίκτυο και άμεση οδική πρόσβαση στην Αττική Οδό και στο λοιπό εθνικό δίκτυο. Ειδικότερα, το ακίνητο διαθέτει άμεση πρόσβαση σε ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο με τη νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), Θριασίου – Κορίνθου, καθώς και στον νέο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) μέσω της γραμμής του προαστιακού σιδηροδρόμου.
21-05-2014, 07:31 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Ελευθεροτυπία] Το 2015 έτοιμο το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ meganium 0 1.235 04-03-2013, 10:07 PM
Last Post: meganium
  [Ypodomes.com] ΕΡΓΟΣΕ: νέα προσπάθεια για το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο -Ζεφύρι meganium 0 1.321 05-04-2012, 10:24 AM
Last Post: meganium
  [Ypodomes.com] ΟΣΕ: υπάρχει ακόμη επενδυτικό ενδιαφέρον για το Εμπορευματικό Κέντρο meganium 0 1.350 20-12-2011, 01:03 PM
Last Post: meganium
  [Καθημερινή] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Σε πιλοτική λειτουργία το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο AlexNik 0 1.610 28-07-2011, 08:28 PM
Last Post: AlexNik

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024