This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ημερησία] ΟΣΕ: Αποκατάσταση ιστορικής γέφυρας και σταθμού

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Ημερησία] ΟΣΕ: Αποκατάσταση ιστορικής γέφυρας και σταθμού
ΟΣΕ  Την αποκατάσταση της ιστορικής σιδηροδρομικής γέφυρας και του Σταθμού Μάναρη στον άξονα της γραμμής Κορίνθου, Τρίπολης, Καλαμάτας. αποφάσισε ο ΟΣΕ στο πλαίσιο της προστασίας και της ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας.

Ειδικότερα ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος αποφάσισε να προχωρήσει στην αποκατάσταση των ανοιγμάτων και της στέγης του Σταθμού Μάναρη, καθώς και των άκρων της λιθοδομής της ομώνυμης τοξωτής λίθινης γέφυρας, όπου εδράζεται η σιδηροδρομική γραμμή. Το έργο έχει ως σκοπό την διατήρηση του αρχιτεκτονικού μνημείου, ως προς την εικόνα και την ασφαλή χρήση του.

Το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, ως γνωστόν, εξαπλώθηκε ως μια ζωντανή και αδιάκοπη ιστορική συνέχεια, ώστε σήμερα να μετράει πέραν των 120 χρόνων σπουδαίας πολιτιστικής παρουσίας στα μέσα μαζικής μεταφοράς της χώρας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα έργου-μνημείου της πρώιμης ελληνικής σιδηροδρομικής ιστορίας είναι και η λίθινη τοξωτή σε καμπύλη γέφυρα Μάναρη.

Χαρακτηρίστηκε ως μια από τις πλέον εντυπωσιακές κατασκευές, και αυτό λόγω του καμπύλου οριζοντιογραφικά σχεδιασμού της. Είναι μία λίθινη γέφυρα, μονής γραμμής με 8 τοξωτά ανοίγματα σε οριζοντιογραφική καμπύλη, η οποία βρίσκεται στην Πελοπόννησο, στο χωριό Μάναρη. Συγκεκριμένα είναι η μεγαλύτερη κοιλαδογέφυρα τέτοιου τύπου στην Ελλάδα και στην Βαλκανική χερσόνησο, ενώ αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του μετρικού δικτύου της Πελοποννήσου.

Κατασκευάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα (1898), από τη Γαλλική εταιρεία «Societe Anonyme Internationale de Construction Et dʼ Enterprises De Travaux Publics». Η γέφυρα μελετήθηκε την χρονική περίοδο 1890-1891 από τον P. Lepeche και η κατασκευή της ολοκληρώθηκε το 1898 υπό την επίβλεψη του αρχιμηχανικού A. Gotteland. Τα υλικά της κατασκευής προήλθαν από τα λατομεία του παρακείμενου όγκου Σπαρτιά, καθώς η περιοχή ήταν φημισμένη για την Μαναραϊκή πέτρα της. Οι ασβεστόλιθοι είναι καλής ποιότητας και υψηλής αντοχής. Το ανθρώπινο δυναμικό που απασχολήθηκε στην κατασκευή της γέφυρας, αποτελείτο από άνδρες και γυναίκες του χωριού Μάναρη και των γύρω περιοχών, ενώ στα συνεργεία συμμετείχαν Γάλλοι και Ιταλοί εργάτες.

Η γέφυρα Μάναρη είναι ένα μοναδικό κομψοτέχνημα λαϊκής αρχιτεκτονικής με οκτώ τοξωτά ανοίγματα σε οριζοντιογραφική καμπύλη, συνολικού μήκους 116,00m. Η ακτίνα της οριζοντιογραφικής καμπύλης φθάνει τα 165,84m, ενώ το οριζόντιο κυκλικό τμήμα διαγράφεται στις 40ο.. Η δε εσωτερική ακτίνα των τόξων είναι 6,25m και η μέγιστη απόσταση των βάθρων 12,5m.

Μαρία Μόσχου
18-12-2013, 06:22 PM
Website Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 2 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024