This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Euro2Day] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Στήθηκε ο «Διάδρομος 7» για Πράγα

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Euro2Day] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Στήθηκε ο «Διάδρομος 7» για Πράγα
ΤΡΑΙΝΟΣΕ  Απρόσκοπτη κίνηση στις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες εξασφαλίζει ο σιδηροδρομικός άξονας 7, που ξεκινά από την Αθήνα και φτάνει στην Πράγα. Πρόκειται για απαραίτητη συνθήκη προκειμένου να πετύχει η συμφωνία ΤΡΑΙΝΟΣΕ - COSCO - HP.

Γρήγορη έξοδο προς τις εμπορικές αγορές της δυτικής Ευρώπης αποκτά ο ελληνικός σιδηρόδρομος μέσω του Ευρωπαϊκού Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Διαδρόμου 7 (RFC7), ο οποίος ξεκινά από την Αθήνα και φτάνει ως την πρωτεύουσα της Τσεχίας Πράγα.

Για να τεθεί σε λειτουργία ο RFC7 χρειάστηκε η συμβολή επτά ευρωπαϊκών χωρών, μεταξύ αυτών και της Ελλάδας, η οποία έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη δημιουργία του συγκεκριμένου σιδηροδρομικού άξονα, αφού αποτελεί ουσιαστικά τη διαδρομή που θα ακολουθούν τα εμπορικά τρένα για να φτάνουν στις αγορές της Ευρώπης.

Ο συγκεκριμένος σιδηροδρομικός άξονας διέρχεται από Πράγα - Βιέννη/Μπρατισλάβα - Βουδαπέστη - Βουκουρέστη - Κωνστάντζα και Βιντίν (βουλγαρικό λιμάνι στον Δούναβη) - Σόφια - Θεσσαλονίκη - Αθήνα. Ο σιδηροδρομικός διάδρομος RFC7 περνά από επτά ευρωπαϊκές χώρες: Τσεχία, Σλοβακία, Αυστρία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Βουλγαρία και Ελλάδα.

Ο διάδρομος ιδρύθηκε με τη συνεργασία οκτώ διαχειριστών σιδηροδρομικής υποδομής και ενός φορέα κατανομής χωρητικότητας. Στόχος όσων συνέπραξαν ήταν να οικοδομηθεί μια ουσιαστική σύνδεση μεταξύ της Κεντρικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθώς και της Ασίας μέσω των λιμένων της Μαύρης Θάλασσας και του Αιγαίου Πελάγους, προσφέροντας αξιόπιστες μεταφορικές υπηρεσίες που βασίζονται σε εναρμονισμένους τεχνικούς και διαδικαστικούς όρους.

Πρόκειται στην ουσία για την υλοποίηση ενός σχεδίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία πρότεινε το 2008 την εφαρμογή των διεθνών σιδηροδρομικών εμπορευματικών διαδρόμων, ώστε αυτοί να αποτελέσουν ένα ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο για ανταγωνιστικές εμπορευματικές μεταφορές.

Στο δίκτυο αυτό οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες θα κινούνται κάτω από καλύτερες συνθήκες και θα διέρχονται από το ένα εθνικό δίκτυο στο άλλο χωρίς κανένα διοικητικό εμπόδιο, γεγονός που θα μηδενίζει τις καθυστερήσεις. Στο πλαίσιο του εμπορευματικού διαδρόμου, πρέπει να διασφαλίζεται ο καλός συντονισμός μεταξύ των κρατών μελών και των διαχειριστών υποδομής και να δίνεται προτεραιότητα στις αμαξοστοιχίες του διάδρομου.

Οι διαχειριστές υποδομής των εμπορευματικών διαδρόμων καθορίζουν από κοινού και οργανώνουν διεθνείς προκαθορισμένες διαδρομές για εμπορευματικές αμαξοστοιχίες, έτσι ώστε να διευκολύνουν την ομαλή διέλευση κατά μήκος του διαδρόμου, να εξασφαλίζουν την ικανοποιητική συχνότητα και διάρκεια του ταξιδιού και να εξαλείφουν τα σημεία συμφόρησης κατά μήκος της διαδρομής.

Κλειδί για την επιτυχία της συμφωνίας με τη ΗΡ

Για τη χώρα μας ο συγκεκριμένος σιδηροδρομικός άξονας αποκτά ιδιαίτερη σημασία εν όψει της έναρξης, σε πιλοτικό κατ' αρχάς επίπεδο, της συνεργασίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την Cosco για τη μεταφορά των προϊόντων της Hewlett-Packard.

Στην επιτυχία αυτής της συνεργασίας η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στηρίζει πολλά από τη μελλοντική της πορεία, αφού θεωρείται βέβαιο ότι θα αποτελέσει οδηγό και για άλλες συνεργασίες αντίστοιχου εύρους. Βασική προϋπόθεση επιτυχίας είναι η έγκαιρη παράδοση των προϊόντων στον τελικό τους προορισμό.

Εξάλλου αυτή είναι η προϋπόθεση προκειμένου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διατηρήσει το συγκριτικό της πλεονέκτημα που είναι το χρονικό όφελος των επτά ημερών στην παράδοση των προϊόντων. Αυτό θα είναι καθαρό κέρδος για τον πελάτη της εταιρείας, αφού το κόστος θα είναι ίδιο με αυτό των εναλλακτικών επιλογών.

Μάλιστα από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται βάσιμα ότι η επιτυχία της συγκεκριμένης συνεργασίας, που αναμένεται ότι θα ενεργοποιηθεί τον Ιανουάριο, θα ανοίξει δρόμους για την επέκταση της δραστηριότητής της, γιατί εκτός από τον κλάδο της εξαγωγής θα κερδίσει και ένα υπολογίσιμο μέρος στην εισαγωγή.

Η στοχευμένη επέκτασή της στις εμπορευματικές μεταφορές, που επιχειρεί η διοίκησή της αυτό το διάστημα, έχει και ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο καθώς την ερχόμενη Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου, είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει τα δρομολόγιά του το εμπορικό τρένο μεταξύ Αθήνας - Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για μια συνεργασία της εταιρείας με τον ΣΕΒ. Η συμφωνία αυτή αναμένεται ότι θα αποφέρει έσοδα 5 εκατ. ευρώ τον χρόνο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Να σημειωθεί ότι πρόκειται για μια δραστηριότητα που υπήρχε στο παρελθόν και επανέρχεται στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να διεκδικήσει περίπου το 10% των εμπορευμάτων που διακινούνται καθημερινά μεταξύ των δύο πόλεων. Από την πλευρά των οδικών μεταφορέων, πάντως, δεν εκφράζεται ανησυχία για τον ανταγωνισμό που θα φέρει η είσοδος του τρένου αφού, όπως σημειώνουν, έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα, με κυριότερο αυτό της παράδοσης του προϊόντος πόρτα-πόρτα.
(This post was last modified: 11-12-2013, 12:55 AM by AlexNik.)
27-11-2013, 08:20 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024