This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Zougla.gr] Σήμερα τα εγκαίνια της υπόγειας σήραγγας Βοσπόρου

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[Zougla.gr] Σήμερα τα εγκαίνια της υπόγειας σήραγγας Βοσπόρου
Έπειτα από εργασίες εννέα ετών, ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εγκαινιάζει σήμερα την υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα που ενώνει την ασιατική και την ευρωπαϊκή ακτή του Βοσπόρου, που εντάσσεται σε μια σειρά φαραωνικών και συχνά αμφιλεγόμενων σχεδίων του πρώην δημάρχου της Κωνσταντινούπολης για την τουρκική μεγαλούπολη.

«Αυτό το σχέδιο είναι ένα όνειρο 150 ετών. Οι πρόγονοί μας το εμπνεύστηκαν και αναλάβαμε εμείς να το πραγματοποιήσουμε» δήλωσε ο Ερντογάν αναφερόμενος στην ιδέα της κατασκευής σήραγγας κάτω από τον Βόσπορο, η οποία διατυπώθηκε για πρώτη φορά το 1860 από τον Οθωμανό σουλτάνο Αμπντούλ Μετζίντ.

Το σχέδιο επανήλθε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90 και τη δημογραφική έκρηξη στην Κωνσταντινούπολη, ο πληθυσμός της οποίας διπλασιάσθηκε από το 1998, φθάνοντας τα 15 εκατομμύρια κατοίκους.

Το 2004 άρχισαν οι εργασίες εκσκαφής της σήραγγας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 1,4 χιλιομέτρου, που βρίσκεται σε βάθος 50 μέτρων κάτω από τον Βόσπορο και θα επιτρέψει στο μετρό να συνδέει σε λίγα λεπτά τις δύο ακτές του Βοσπόρου, αμβλύνοντας τα προβλήματα της κυκλοφορίας στην τουρκική μεγαλούπολη. Η κυβέρνηση ελπίζει ότι η σήραγγα θα εξελιχθεί σε σημαντικό εμπορικό άξονα ενός δικτύου που θα ξεκινά από την Κίνα για να φέρει προϊόντα στις χώρες της δυτικής Ευρώπης.

Το έργο πραγματοποιήθηκε χάρη στην οικονομική υποστήριξη της Τράπεζας της Ιαπωνίας για τη Διεθνή Συνεργασία (735 εκατομμύρια ευρώ) και στη συνέχεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Τις εργασίες ανέλαβε κοινοπραξία τουρκικών και ιαπωνικών εταιρειών. Το συνολικό κόστος ανήλθε σε τρία δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το έργο καθυστέρησε εξαιτίας των αρχαιολογικών ανασκαφών που διεξάγονταν παράλληλα.

Ο πρωθυπουργός της Ιαπωνίας Σίνζο Αμπε θα παρευρεθεί στα σημερινά εγκαίνια στο πλευρό του Ερντογάν.

Συνολικά, 40.000 αντικείμενα αρχαιολογικής αξίας ανευρέθηκαν κατά τη διάρκεια των ανασκαφών, κυρίως στην ευρωπαϊκή πλευρά της Θάλασσας του Μαρμαρά. Ανάμεσά τους, 30 πλοία βυζαντινού στολίσκου. Η πληθώρα των αρχαιολογικών ευρημάτων δημιούργησε μεγάλες καθυστερήσεις στην εξέλιξη του έργου, που προκάλεσαν την αγανάκτηση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

«Η σήραγγα δημιουργεί έναν άξονα ανάμεσα στην ανατολική και τη δυτική πλευρά της πόλης, που με την ικανότητα μεταφοράς 150.000 επιβατών ανά ώρα, πιστεύω ότι θα ελαφρύνει την κυκλοφορία στις δύο γέφυρες» δήλωσε χθες ο δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης Καντίρ Τοπμπάς.

Ωστόσο, ορισμένοι εκφράζουν αμφιβολίες. Η υποθαλάσσια σήραγγα επικρίθηκε λιγότερο από τα σχέδια για το τρίτο αεροδρόμιο της πόλης, για την κατασκευή παράλληλου στον Βόσπορο καναλιού μήκους 45 χιλιομέτρων ή τρίτης γέφυρας στον Βόσπορο, που θεωρούνται συμπτώματα της αυταρχικής παρέκκλισης της ισλαμοσυντηρητικής κυβέρνησης του Ερντογάν.

«Είναι ένα σημαντικό σχέδιο που η πόλη το έχει ανάγκη... θα μειώσει τις εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου» δήλωσε χθες ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πολεοδομίας της Κωνσταντινούπολης Ταϊφούν Καχραμάν.

Ωστόσο, η ένταξη της σήραγγας στο συγκοινωνιακό δίκτυο της πόλης είναι ακόμη μακριά. «Το τμήμα που θα τεθεί σε κυκλοφορία είναι πολύ περιορισμένο. Όλα αναβλήθηκαν για πολύ αργότερα... Αναρωτιέται κανείς γιατί τα εγκαίνια γίνονται τόσο εσπευσμένα» είπε.

Οι δημοτικές εκλογές στην Τουρκία θα διεξαχθούν τον Μάρτιο 2014.

Πηγή: ΑΠΕ
Επιμέλεια: Κωνσταντίνα Παπατσάκωνα
29-10-2013, 01:03 PM
Find Reply
Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#2
[Metaforapress.gr] Το «έργο του αιώνα» της Τουρκίας (φώτο)
Έπειτα από εννέα χρόνια εργασιών, ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εγκαινίασε σήμερα την υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα που ενώνει την ασιατική και την ευρωπαϊκή ακτή του Βοσπόρου, που εντάσσεται σε μία σειρά φαραωνικών και συχνά αμφιλεγόμενων σχεδίων του πρώην δημάρχου της Κωνσταντινούπολης για την τουρκική μεγαλούπολη, όπως μετέδωσε η «Καθημερινή».

«Αυτό το σχέδιο είναι ένα όνειρο 150 ετών. Οι πρόγονοί μας το εμπνεύστηκαν και αναλάβαμε εμείς να το πραγματοποιήσουμε», δήλωσε ο Τούρκος πρωθυπουργός, αναφερόμενος στην ιδέα της κατασκευής σήραγγας κάτω από το Βόσπορο που διατυπώθηκε για πρώτη φορά το 1860 από τον Οθωμανό σουλτάνο Αμπντούλ Μετζίντ.

Το σχέδιο επανήλθε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90 και τη δημογραφική έκρηξη στην Κωνσταντινούπολη, ο πληθυσμός της οποίας διπλασιάσθηκε από το 1998, φθάνοντας τα 15 εκατομμύρια κατοίκους.

Το 2004 άρχισαν οι εργασίες εκσκαφής της σήραγγας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 1,4 χιλιομέτρου, που βρίσκεται σε βάθος 50 μέτρων κάτω από τον Βόσπορο και θα επιτρέψει στο μετρό να συνδέει σε λίγα λεπτά τις δύο ακτές του Βοσπόρου, αμβλύνοντας τα προβλήματα της κυκλοφορίας στην τουρκική μεγαλούπολη.

[Image: MARMARAI.jpg]

Η κυβέρνηση ελπίζει ότι η σήραγγα θα εξελιχθεί σε σημαντικό εμπορικό άξονα ενός δικτύου που θα ξεκινά από την Κίνα για να φέρει προϊόντα στις χώρες της δυτικής Ευρώπης.

Το έργο πραγματοποιήθηκε χάρις στην οικονομική υποστήριξη της Τράπεζας της Ιαπωνίας για τη Διεθνή Συνεργασία (735 εκατομμύρια ευρώ) και στη συνέχεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Τις εργασίες ανέλαβε κοινοπραξία τουρκικών και ιαπωνικών εταιρειών. Το συνολικό κόστος ανήλθε σε 3 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το έργο καθυστέρησε εξαιτίας των αρχαιολογικών ανασκαφών που διεξάγονταν παράλληλα.

"Η σήραγγα δημιουργεί έναν άξονα ανάμεσα στην ανατολική και τη δυτική πλευρά της πόλης, που με την ικανότητα μεταφοράς 150.000 επιβατών ανά ώρα, πιστεύω ότι θα ελαφρύνει την κυκλοφορία στις δύο γέφυρες της πόλης", δήλωσε ο δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης Καντίρ Τοπμπάς.
31-10-2013, 12:28 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024