This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Metaforespress.gr] Πότε θα μειωθούν τα εισιτήρια;

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[Metaforespress.gr] Πότε θα μειωθούν τα εισιτήρια;
Από ένα κρατικό μονοπώλιο, σε ένα ιδιωτικό. Πριν από μερικά χρόνια, η κρατική Ολυμπιακή Αεροπορία μεσουρανούσε στους ελληνικούς αιθέρες. Τώρα, θα μεσουρανεί η ιδιωτική Aegean Airlines της οικογένειας Βασιλάκη.

Του Φώτη Φωτεινού

Η ΕΕ έδωσε το “πράσινο φως” για την εξαγορά της Olympic από την Aegean, με το σκεπτικό ότι ελλόχευε ο κίνδυνος χρεοκοπίας της Olympic. Άγνωστο εάν θα μειωθούν τα εισιτήρια, τεράστια πλέον η ευθύνη της ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού.

“Χαράς ευαγγέλια” για την Aegean που ο άλλοτε “μεγάλος αντίπαλος”, θα αποτελεί θυγατρική εταιρεία. Ικανοποίηση, δεδομένων των συνθηκών, και για τη Mig, η οποία φεύγει από μια ζημιογόνο δραστηριότητα και απαλλάσσεται από δάνεια 117,8 εκατ.

Η είδηση μπορεί να αντιμετωπίστηκε θετικά από τους μετόχους των δυο εταιρειών, ωστόσο τόσο το επιβατικό κοινό, όσο και οι εργαζόμενοι εκφράζουν σωρεία ανησυχιών.

Οι επιβάτες διερωτώνται εάν θα υπάρξει “πάγωμα” ή και μείωση εισιτηρίων, καθότι είναι κοινώς αποδεκτό ότι τα εισιτήρια εσωτερικού είναι πιο ακριβά από τα αντίστοιχα εξωτερικού! Eπίσης, ερωτηματικά εγείρονται γύρω από τις συχνότητες ορισμένων εγχώριων δρομολογίων.

Από την πλευρά τους, εργαζόμενοι των 2 εταιρειών γνωρίζουν ότι θα συνεχιστούν οι περικοπές, κυρίως στα υποστηρικτικά και διοικητικά τμήματα. Ενδεικτικό είναι ότι, την τελευταία τριετία, η μείωση του προσωπικού της Aegean ανέρχεται σε 250 άτομα, πέρα των 850 που απασχολούσε η εταιρεία στο ground handling, οι οποίοι μεταφέρθηκαν στις εταιρείες Swissport και Goldair. Αντίστοιχα, μονάχα το 2012, απομακρύνθηκαν από την Olympic 200 περίπου άτομα.

Συνέργιες 30 – 35 εκατ. ευρώ ετησίως

Σύμφωνα με υπολογισμούς της Aegean, από τις οικονομίες κλίμακος μόνο στο κομμάτι της εξοικονόμησης πόρων στο διοικητικό τομέα, στα κτίρια και στην αγοραστική δύναμη του fueling, του catering και του handling, σε ορίζοντα 18 μηνών, θα πραγματοποιηθούν συνέργιες 30 - 35 εκατ. ευρώ. Η συναλλαγή θα ανέλθει στα 72 εκατ. Ευρώ και οι 2 εταιρείες θα διατηρήσουν το σήμα και το διακριτό πτητικό έργο.

Παράλληλα, θα συντελεστεί κι ένα δεύτερο επίπεδο συνεργιών, το οποίο έχει να κάνει με την αυξημένη συνδεσιμότητα και την καλύτερη αξιοποίηση του δικτύου εσωτερικού. Στόχος της διοίκησης της Aegean είναι να περάσει, σαν όμιλος με την Olympic, σε κερδοφορία σε 1,5 - 2 χρόνια.

Οι Βρυξέλλες δικαιολόγησαν την έκγκριση της εξαγοράς ως μονόδρομο, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα έκλεινε η Olympic."Ρωτήσαμε τoν Ιούλιο εγγράφως την Marfin Investment Group, εάν είναι διατεθειμένη να συνεχίσει τη χρηματοδότηση της Ολυμπιακής και η απάντηση που μας έδωσε τoν Αύγουστο ήταν αρνητική", δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν για θέματα Ανταγωνισμού, Χοακίν Αλμούνια.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, η Κομισιόν είχε απαγορεύσει, το 2011, την προτεινόμενη εξαγορά, γιατί οι δύο εταιρείες εκτελούσαν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε 17 διαδρομές, εκ των οποίων εννέα δημιουργούσαν προβλήματα ανταγωνισμού.

Σήμερα, η Aegean και η Olympic εκτελούν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε επτά διαδρομές, εκ των οποίων οι ακόλουθες πέντε εξυπηρετούνται μόνον από αυτές: Αθήνα - Χανιά, Αθήνα - Μυτιλήνη, Αθήνα - Σαντορίνη, Αθήνα - Κέρκυρα (η Aegean εκτελεί δρομολόγια μόνο τον καλοκαίρι), Αθήνα - Κως (η Aegean εκτελεί δρομολόγια μόνο τον καλοκαίρι). Τα πέντε αυτά δρομολόγια θα βρίσκονται στο "μικροσκόπιο" της Κομισιόν.

Aegean Airlines: Έχουμε μειώσει τους ναύλους 30% τα τελευταία 3 χρόνια

Έπειτα από εξαγορά της Olympic Air, κύκλοι της Aegean Airlines δίνουν τις ακόλουθες απαντήσεις – πληροφορίες γύρω από ζητήματα που έχουν εγερθεί, όπως οι τιμές των εισιτηρίων, οι ετήσιες συνέργιες με την ΟΑ και οι περικοπές προσωπικού.

Συγκεκριμένα, τονίζονται τα ακόλουθα:

-Η επίτευξη των συνεργιών από την συμφωνία προσφέρει ασφάλεια στους εργαζόμενους των δυο εταιρειών, διότι ενισχύει τα μεγέθη και τις προοπτικές σε μια κρίσιμη, δύσκολη περίοδο για την οικονομία της χώρας.

Όπως και σε άλλους κλάδους, έχουν χαθεί πολλές θέσεις εργασίας στην ελληνική αερομεταφορά την τελευταία πενταετία. Η δική μας προσπάθεια και στόχευση είναι, μέχρι το καλοκαίρι του 2014, η συνολική απασχόληση να μην είναι μικρότερη από ότι σήμερα και από το 2015 να έχουμε καθαρή ανάπτυξη.

-Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς δημιουργούνται οι βάσεις για έναν ισχυρότερο αερομεταφορέα, που θα μπορεί να σταθεί σταδιακά στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στην ευρύτερη περιοχή, με σημαντικά οφέλη και για την ανάπτυξη, την απασχόληση, αλλά και την «τουριστική ανεξαρτησία» της χώρας.

-Η ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης, η εξοικονόμηση πόρων, ο κοινός σχεδιασμός του δικτύου των δύο εταιρειών, αλλά και η τελική κατάργηση της χρήσης παράλληλων συστημάτων και εγκαταστάσεων θα φέρει όφελος 35-40 εκατ. ευρώ ετησίως. Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των συνεργιών θα παίξει η ενίσχυση της συνδεσιμότητας εσωτερικού/ εξωτερικού.

-Στόχος της Aegean είναι: i. να διασφαλισθεί καθολική κάλυψη εσωτερικού, ii. να ενταθεί περαιτέρω η επένδυση στην εξωστρέφεια μετά την εξαγορά, επιδιώκοντας διπλασιασμό των προορισμών σε βάθος 7ετίας 2014 - 2020, λειτουργώντας ως βασικός πυλώνας του ελληνικού τουρισμού.

-Ήδη οι τιμές που προσφέρει η Aegean στο εσωτερικό της χώρας την τελευταία τριετία έχουν μειωθεί κατά 30% περίπου, σε μια προσπάθεια της εταιρίας να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Έλληνα πολίτη που προκύπτουν από την κρίση, παρά τη μείωση της επιβατικής κίνησης στην αγορά εσωτερικού κατά 30%, την μείωση τζίρου στην ίδια αγορά σχεδόν κατά 50% σε αξία και την ταυτόχρονη αύξηση των τιμών των καυσίμων κατά 70%.

-Οι τιμές της Aegean στις πτήσεις εσωτερικού είναι χαμηλότερες από τις περισσότερες αντίστοιχες στο εσωτερικό άλλων χωρών της Ευρώπης, ακόμη κι αυτών με παραπλήσια χαρακτηριστικά, όπως είναι η Ισπανία και η Ιταλία.

-Η Aegean δεσμεύεται να συνεχίσει να διατηρεί τις τιμές σε χαμηλό επίπεδο και ταυτόχρονα να επεκτείνει την τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζει και στις περιοχές όπου δεν πετούσε μέχρι σήμερα, διασφαλίζοντας επιπλέον οφέλη για αυτές μέσω της ενίσχυσης της διασυνδεσιμότητας που θα τους εξασφαλίσει.
(This post was last modified: 12-11-2013, 01:11 AM by Paul.)
11-10-2013, 12:11 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024