[Metaforespress.gr] Τιμολογιακή πολιτική Aegean-Olympic Air
Ερώτηση στη Βουλή για την τιμολογιακή πολιτική Aegean Airlines και Olympic Air
Ερώτηση στη Βουλή με θέμα «Συνθήκες μονοπωλίου διαμορφώνονται στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και την ίδια στιγμή, η Επιτροπή Ανταγωνισμού και η Κυβέρνηση «σφυρίζουν» αδιάφορα», κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας Νίκος Νικολόπουλος.
Όπως αναφέρεται, «με τσουχτερά εισιτήρια για πτήσεις μισής και μίας ώρας εντός της ελληνικής επικράτειας και με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παντελώς απούσα, η αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines ετοιμάζεται να κυριαρχήσει στους ελληνικούς αιθέρες, μέσω της εξαγοράς της Olympic Air!
Μόνο τα αποτελέσματα της νέας και ενδελεχούς έρευνας που διέταξε η Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με την εξαγορά της Olympic Air αρκούν για να πιστοποιήσουν το «έγκλημα» που προετοιμάζουν τα Υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών να τελέσουν εις βάρος των Ελλήνων επιβατών.
Η «απροσδόκητη», για πολλούς, απόφαση της Ολυμπιακής Αεροπορίας να διακόψει από το Φθινόπωρο τα δρομολόγιά της από την Αθήνα προς το Ηράκλειο, την Θεσσαλονίκη και τη Ρόδο, ουσιαστικά ανοίγει το δρόμο στον Θ Βασιλάκη για να αποκτήσει φεουδαρχικά προνόμια σε γραμμές που έχουν όλο το χρόνο επιβατικό κοινό!
Επίσης, τα τελευταία χρόνια το επιβατικό κοινό έχει δυσάρεστες εμπειρίες από την τιμολογιακή πολιτική της Aegean Airlines. Όμως, και το «μοίρασμα» που έχουν κάνει μέχρι σήμερα οι δύο εταιρείες που κυριαρχούν στην ελληνική αγορά – αφού οι μικρότερες ελληνικές εταιρείες του κλάδου που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, δεν έχουν τα μέσα και τις υποδομές για να καλύψουν την εγχώρια επιβατική κίνηση – στα δρομολόγια, έχουν σαν αποτέλεσμα αυτές να μην αλληλοκαλύπτονται!!!!
Επίσης, είναι τουλάχιστον παράλογο ένας τουρίστας να πληρώνει το 1/3 της τιμής για να έρθει στη χώρα μας και στη συνέχεια να αναγκάζεται να πληρώσει 3πλάσια τιμή για ένα εισιτήριο εσωτερικής πτήσης, για παράδειγμα, στη Μυτιλήνη!
Οι αιτιάσεις των καταναλωτών, η αεροπορική εταιρεία απαντά ότι τα τελευταία 4 χρόνια έχει μειώσει τους ναύλους σε ποσοστό 20-30% και πλέον ο μέσος ναύλος διαμορφώνεται στα 46€ χωρίς τους φόρους, ενώ σε κάθε ευκαιρία η διοίκηση επαναλαμβάνει ότι, η εξαγορά της Olympic Air δεν θα οδηγήσει σε αύξηση των τιμών…. των ναύλων.
Τις πανάκριβες χρεώσεις διαπιστώνει ο κάθε Έλληνας επιβάτης εάν επισκεφθεί την ιστοσελίδα της εταιρείας και πολύ απλά αναζητήσει τους ναύλους για ένα απλό δρομολόγιο. Για παράδειγμα, για την απευθείας πτήση από Αθήνα για Μόναχο (μόνο μετάβαση) στι 12/8/2013 το εισιτήριο με την Aegean Airlines κόστιζε 413€, ενώ με την Lufthansa – στο όμιλο της οποίας ανήκει και η Aegean – κόστιζε 299!!!
Ακόμη, για απευθείας πτήση από Αθήνα για Μυτιλήνη (μόνο μετάβαση) στις 16/8/2013 με την Aegean ο ταξιδιώτης θα πλήρωνς 108€, ενώ με την Olympic Air θα πλήρωνε 87€!!!
Μετά τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) Ποια τα συμπεράσματα της έρευνας που διεξήγαγε η ΕΕ για την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines;
2) Να κατατεθεί η σχετική έρευνα.
3) Ποιες οι ενέργειες στις οποίες έχει προβεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των εισιτηρίων της συγκεκριμένης αεροπορικής εταιρείας;
4) Ισχύει ή όχι, ότι οι δύο εταιρείες έχουν κάνει «μοίρασμα» των ελληνικών προορισμών, ώστε να είναι σχεδόν μονοπωλιακές οι τιμές διάθεσης των εισιτηρίων;
5) Ποιες είναι οι ενέργειες της Επιτροπής Ανταγωνισμού; Έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις; Αν ναι, έχουν επιβληθεί πρόστιμα;
6) Να κατατεθούν οι σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις που αφορούν στον έλεγχο της τιμής των εισιτηρίων της Aegean Airlines».
(This post was last modified: 12-11-2013, 01:14 AM by Paul.)
|