[Enet.gr] Ζημιών συνέχεια για την HSW
Να ξεχάσει γρήγορα το 2012, όπως κάθε άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία, θέλει η Hellenic Seaways. Η εταιρεία όχι μόνο είδε να περιορίζεται κατά 26% ο κύκλος εργασιών, αλλά παρουσίασε και διεύρυνση των καθαρών ζημιών.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της HSW μειώθηκαν στα 111,4 εκατ., έναντι 144,3 εκατ. το 2011, με τις ζημιές να διευρύνονται στα 35 εκατ., έναντι 30 εκατ. το 2011. Η εταιρεία συρρίκνωσε τον αριθμό των πλοίων από 22 σε 18, γνωρίζοντας πτώση 21% στους επιβάτες, 23% στα Ι.Χ. και 2,7% στα φορτηγά.
Αναδιάρθρωση δανείων
Το 2012 η εταιρεία πούλησε τρία πλοία (Hellenic Sailor, Νεφέλη και Flyingcat 2), προκειμένου να ενισχύσει τη ρευστότητά της. Η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για την αναδιάρθρωση των όρων του μακροπρόθεσμου δανεισμού, ενώ για την εξασφάλισή του υφίστανται υποθήκες για πλοία συνολικού ποσού 291 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας (πρόεδρος Γιάννης Σ. Βαρδινογιάννης), το 2013 εκτιμάται καλύτερο, εξαιτίας:
* της πρόσφατης ψήφισης του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας, οι ρυθμίσεις του οποίου κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και θα δημιουργήσουν μεγαλύτερη ευελιξία στο θεσμικό πλαίσιο του ακτοπλοϊκού κλάδου·
* των αισιόδοξων μηνυμάτων για τον εισερχόμενο τουρισμό, που αν και περιορισμένα, μπορεί να επιδράσει θετικά τον ακτοπλοϊκό κλάδο·
* της πορείας των τιμών των καυσίμων, που μετά το ράλι της τριετίας 2009-2012, στο διάστημα του οποίου οι τιμές διπλασιάστηκαν, εμφανίζει το πρώτο τετράμηνο του 2013 μια μικρή πτώση της τάξης του 10%.
Υπενθυμίζεται ότι πέρσι η Hellenic Seaways δραστηριοποιήθηκε στις αγορές των Κυκλάδων, του ΒΑ Αιγαίου, των Σποράδων και του Σαρωνικού, ενώ, εκτός από την ακτοπλοΐα, συνέχισε την παρουσία της, μέσω της θυγατρικής Hellenic Cargo, στη γραμμή Κορίνθου-Βενετίας (μεταφορά ασυνόδευτων φορτηγών, πλοία Ro-Ro).
ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΟΣ
|