This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Γενική συζήτηση - Εταιρίες - Στόλος - Φωτογραφικό υλικό

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#9
RE: Γενική συζήτηση - Εταιρίες - Στόλος - Φωτογραφικό υλικό
[Image: thumb_DSCF0409p.jpg]

Είναι το «Νεράιδα» τυχερό πλοίο; Γι' αυτούς που πιστεύουν ότι ακόμη κι ένα πλεούμενο θα μπορούσε να έχει τύχη, είναι σίγουρα το πιο τυχερό πλοίο που υπάρχει. Την ώρα που τα περισσότερα καράβια της ηλικίας του έχουν καταλήξει στα διαλυτήρια του Αλι Αγά, σε άλλα διαλυτήρια ή απλώς σαπίζουν και βυθίζονται χρόνο με τον χρόνο ρυπαίνοντας τις ακτές, το «Νεράιδα» έχει ανασκευαστεί πλήρως με στόχο να γίνει πλωτό μουσείο με πρωτοβουλία και δαπάνη του κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση. Πρόκειται για το πρώτο πλωτό μουσείο, που θα εκτελεί διαδρομές στον Αργοσαρωνικό για τους επισκέπτες του, ενημερώνοντάς τους για την ιστορία του ίδιου του πλοίου, αλλά και του καπετάν Γιάννη Λάτση.

Το «Νεράιδα» ναυπηγήθηκε το 1939 από ιταλική εταιρεία με στόχο την πραγματοποίηση δρομολογίων στις βόρειες ακτές της Αδριατικής με το όνομα «Laurana». Στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο χρησιμοποιήθηκε από την Ιταλία ως διασωστικό και το 1943 κατελήφθη από τους Αγγλους στην Τυνησία. Αυτή ήταν ακόμα μία «τυχερή» στιγμή του, καθώς όλα τα υπόλοιπα διασωστικά της Ιταλίας καταστράφηκαν στον πόλεμο. Το 1946 η βρετανική κυβέρνηση πούλησε το πλοίο στην εταιρεία Malta Steamship Company Limited για να μεταφέρει επιβάτες από τη Μάλτα στις Συρακούσες. Αγοράστηκε από τον Γιάννη Λάτση έναντι 40.000 λιρών Αγγλίας. Εξαιτίας της διαφορετικής χρήσης του, αλλά και της ταλαιπωρίας που υπέστη, το πλοίο επισκευάστηκε, ενώ τα εγκαίνιά του πραγματοποιήθηκαν στις αρχές Απριλίου 1950. Το «Νεράιδα» ήταν ένα από τα πρώτα και το πιο «τυχερό».

Το πρώτο πλοίο του Γιάννη Λάτση, το οποίο εκτελούσε δρομολόγια στον Αργοσαρωνικό. Το όνομά του προέκυψε κατόπιν ψηφοφορίας, όταν επικράτησε η πρόταση του στρατηγού Νικόλαου Πλαστήρα. «Νεράιδα» είναι μια περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους κοντά στην γενέτειρα του Πλαστήρα, την οποία αγαπούσε ιδιαίτερα.

Το σκάφος έκανε πετυχημένη «καριέρα» ανάμεσα σε Πειραιά, Αίγινα, Μέθανα, Πόρο, Ερμιόνη και Σπέτσες. Για περίπου 25 χρόνια χιλιάδες Ελληνες και επισκέπτες χρησιμοποίησαν το πλοίο για τις μετακινήσεις τους. Ελληνικές ταινίες της εποχής περιέχουν σκηνές που γυρίστηκαν στη «Νεράιδα», ενώ το 1957 το πλοίο «ταξίδεψε» μέχρι το Χόλιγουντ, όταν επιλέχθηκε για τα γυρίσματα της ταινίας «Το Παιδί και το Δελφίνι» με πρωταγωνίστρια τη Σοφία Λορέν. Το τελευταίο του ταξίδι ήταν το 1974, ωστόσο η «τύχη» του δεν είχε εξαντληθεί διόλου. Η οικογένεια Λάτση κράτησε το «Νεράιδα» παροπλισμένο στην Ελευσίνα για περισσότερα από 30 χρόνια. Το 2007 ξεκίνησε η μετασκευή του με απόφαση και χρηματοδότηση της οικογένειας Λάτση, η οποία κράτησε τρία χρόνια. Τόσο περίπου χρειάστηκε για να δημιουργηθεί το νομικό πλαίσιο για τη λειτουργία πλωτού μουσείου. Η μετασκευή του έγινε με τα πλέον σύγχρονα μέσα, σχεδιάστηκε στο Λονδίνο, μετασκευάστηκε στην Κροατία, ενώ η φίνα ξύλινη επένδυση του πλοίου στάλθηκε από τη Γερμανία. Η χρηματοδότηση του μουσείου γίνεται από πόρους του Ιδρύματος Λάτση.

Το πρώτο του ταξίδι ξεκινά στις 14 Σεπτεμβρίου, ημέρα που ο Γιάννης Λάτσης γιόρταζε τα γενέθλιά του. Μαθητές και επισκέπτες θα μπορούν μέσα από πληροφοριακό υλικό (όπως το βιβλίο «Νεράιδα. Επιχειρηματική Ιστορία»), φωτογραφίες, αντικείμενα και ντοκιμαντέρ που προβάλλονται στο πλοίο, να ενημερωθούν για την ιστορία του. Ακόμα, και για την ιστορία του καπετάν Γιάννη Λάτση, από τα πρώτα φτωχικά του βήματα στο Κατάκολο μέχρι την ανάπτυξη των τεράστιων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων σε όλον τον κόσμο.

Πηγή: Καθημερινή

Γιατί λίγη ιστορία μας κάνει καλό.
Το άρθρο μας εξηγεί πώς το συγκεκριμένο πλοίο βρέθηκε από τα παγωμένα νερά της βόρειας θάλασσας στον Αργοσαρωνικό μας και στον Γιάννη Λάτση.

Το πρώτο του ταξίδι, όπως αναφέρεται, ξεκίνησε στις 14 Σεπτέμβρη του 2013 και συνεχίζει να τα εκτελεί απροβλημάτιστα και για "εκπαιδευτικό" σκοπό.

Καλοτάξιδο και ας είναι παράδειγμα και για άλλα πολλά.
Να δίνεις στους ανθρώπους μια δεύτερη ευκαιρία. Αλλά ποτέ μια τρίτη.

Ουδέν κρυπτόν!
18-03-2015, 08:10 PM
Find Reply



Messages In This Thread
RE: Γενική συζήτηση - Εταιρίες - Στόλος - Φωτογραφικό υλικό - by Nikolas A. - 18-03-2015, 08:10 PM

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  Υποδομές - Λιμάνια: Γενική συζήτηση - Σχολιασμός Nikolas A. 4 3.977 14-01-2015, 12:45 PM
Last Post: Nikolas A.

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024