"Εν αρχη ην το ΤΑΞΙ", αυτη ηταν η φραση που ειχε μονιμα στο μυαλο της μια παλια μου σχεση.. Και θα μου πειτε "εμενα τι με νοιαζει". Ε, αμα ξεκινησαμε ετσι, καλυτερα να μην διαβασετε το υπολοιπο γιατι βλεπω να πεφτουν συννεφο οι ντοματες. Και οχι τιποτ' αλλο ειναι και πανακριβες τετοια εποχη.. Ασε που δεν κανουν ουτε για πεταγμα.. Εμ τι περιμενεις, θερμοκηπια και πρασιν'αλογα..
Ναι, τι ελεγα? Α, ναι. Ξεκινησα με την εμμονη μιας ακομα γυναικας στο να μετακινειται με τον ευκολο, απλο αλλα και πιο ακριβο τροπο μετακινησης που υπαρχει αυτη τη στιγμη στους δρομους της Αθηνας.
Και συνεχιζω. Τι κι αν προσπαθησα να την μεταπεισω να χρησιμοποιησει το μεγαλο κουτι που μεταφερει ανθρωπους (ε μην μου πειτε οτι ειχαν κανεναν ιδιαιτερο σχεδιασμο (design, ομορφια.. μη φανταστειτε συγκοινωνιακο σχεδιασμο, αυτος δεν υπηρξε ποτε.. Οι Ολυμπιακοι δεν μετρανε, ηταν οφθαλμαπατη) τα λεωφορεια της Αθηνας μεχρι το τελος του 2008, γιατι θα βαλω τις φωνες) εκεινη εκει, ΤΑΞΙ. Ααααντε και κανενα μετρο που ειναι και της μοδας. Αλλο παλι και τουτο. Το Μετρο της μοδας, ο ΗΣΑΠ οχι και το λεωφορειο.. Bus Class.. (απο αλλου βγαινει το "μπας κλας" αλλα ταιριαζει η παραφραση οποτε, δεν ετυχε, πετυχε..). Αρχικα ειχα πειστει οτι με λιγη προσπαθεια θα την κανω να αλλαξει γνωμη. Ε, λεω τι δι@λο, θα βοηθησει και το οτι μου επεσε ο.. κληρος της διαχειρισης του mesametaforas.gr. Τεσπα, να μην σας αναφερω που το ειχε γραμμενο το mesametaforas.gr γιατι ειπα να ανοιξω μια κατηγορια που θα καυτηριαζει λιγο την καθημερινοτητα, δεν ειπα να δω το ΕΣΡ να καυτηριαζει τη σελιδα.. Τι να καυτηριαζει, μπουρλωτο βλεπω.. Α... Ολα κ ολα, γραφω μυθιστορημα αμα ξεκινησω να λεω τι εχω τραβηξει για να την κανω.. σελιδα (αμα εχετε παραπονο, εχει κυτιο παραπονων κατω κατω
), μη δω τους κοπους να καταστρεφονται απ το ΕΣΡ, ντροπη κι αισχος.
Αργοτερα, εμαθα πως μετα το ΤΑΞΙ η ιδια διαλεξε μια νεα μορφη μετακινησης, το.. (καραβι? οχι..) (αεροπλανο? μα καλα θα ειχε λεφτα για αεροπλανο και θα ημουν εδω να σας μιλαω για παλια μου σχεση? Θα ειχα ηδη 15 παιδια μαζι της) ..ΙΧ. Ναι, αλλη μια γυναικα οδηγος προστεθηκε στη λιστα με τα 2.000.000 πιο επικινδυνους ανθρωπους που δεν πρεπει να συναντησεις οταν οδηγεις. Ή και πεζος. Ή και οταν οδηγει αλλος. Ή και οταν εισαι σ' ενα μαγαζι με ρουχα. Τεσπα, παντου. Φανταζομαι οτι και τα 1.999.999 ειναι γυναικες. Ο ενας ειναι ο γνωστος - αγνωστος, που αρχιζει απο Μ.. Εχει και κορη στη Βουλη, για να σας δωσω ενα Hint.
Μετρο και μετα ΤΑΞΙ για το σπιτι ειναι λοιπον ο "σωστος" τροπος για να μετακινηθει ενας ανθρωπος που "σεβεται τον εαυτο του" συμφωνα με μερικους. Οι ιδιοι μερικοι ξεκινουν με την πεποιθηση πως το ΙΧ ειναι απαραιτητο. Μεχρι βεβαια να καταλαβουν οτι δεν παρκαρεις στον Πειραια μερα μεσημερι, ουτε για πλακα.
Εγω δεν το πιστευα ποτε αυτο. Εμαθα να μετακινουμαι στο κλινον αστυ με λεωφορεια. Της κακιας ωρας βεβαια, αλλά λεωφορεια τα λεγανε και τα λενε. Ολα. Ειτε solaris, ειτε magirus (να με δειτε 5 χρονων σε καποιο 5xx στο Μαρουσι να βαζω τις φωνες μια σταλια νιανιαρο γιατι το λεωφορειο ειναι ερειπιο και κανει θορυβο.. Πως ειπατε? Του ποτε ειμαι? Παιδακι με λεγαν περσι εδω που γραφω τωρα και αμουστακο με ειπαν προχθες στο facebook. Ε, βγαλτε συμπερασμα. Ή απλα κοιταχτε το προφιλ μου. Δεν πολυκρυβομαι, δε με νοιαζει κιολας..). Και ΠΟΛΥ - ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ - ΗΣΑΠ. Εκει ειχα και αγαπες. Τα τελευταια "μεταλλικα" που λενε. Εκεινα τα ομορφα τρενα που ειχαν ξυλο παντου, καναπεδακια για να καθεσαι και εκεινον τον φωτισμο με τις λαμπες πυρακτωσεως που σου θυμιζε σκηνικο δεκαετιας '60-'70. Ε λογικο ειναι. του τοτε ηταν.. ΗΤΑΝ. Τα "φαγανε" το '04 για ενα κομματι ψωμι απ οτι εμαθα αργοτερα. Καλοχωνευτα (= στο λαιμο να τους κατσουν
)
Ετσι λοιπον εμαθα απο μικρος πως μονο με τα ΜΜΜ κυκλοφορεις στην Αθηνα. Κατεβαινα βολτες στο κεντρο σε μια εποχη που μπορουσες να κυκλοφορησεις στο κεντρο (και εβλεπες και πολλους Ελληνες, ελεγες και μια καλημερα βρε αδερφε.. ) - αγαπημενος προορισμος ακροπολη, στον Πειραια στο λιμανι βολτες για να δω τα καραβια, στο ΣΣ Λαρισσης, μενω και κοντα, για να δω τα τρενα.. Ε και διπλα στον Πελοποννησσου, για να δω τα "αλλα" τρενα. Ολα τρενα τα βλεπα, ουτε που ειχα νοιαστε ποτε για την διαφορα. Ηθελα να γινω και μηχανοδηγος ενα φεγγαρι
Οι καημενοι οι γονεις τα τραβαγαν ολα βεβαια αλλα κι εκεινοι αλλο που δεν ηθελαν να ξεσκασουν λιγο απ την καθημερινοτητα. Τραβατε με κι ας κλαιω, ενα πραμα
Το ΤΑΞΙ ηταν για μενα ενα μεσο μετακινησης εν ωρα αναγκης. Υπο συνθηκες πιεσης χρονου, ιδιαιτερης κουρασης και τα αλλα συναφη το ΤΑΞΙ εδινε λυση. Ποτε δεν μου αρεσε, πρωτον γιατι ηθελε τυχη να μπορεις να βρεις εναν συζητησιμο ανθρωπο, κυριως για τα δεδομενα της τοτε ηλικιας μου, δευτερον γιατι δεν ηταν στανταρ αυτο που θα σου τυχαινε (εχω κανει κουρσες εγω με lada..
) και τριτον γιατι δεν μου αρεσε το ταξιμετρο. Απο πολλες πλευρες. Πρωτον γιατι κολλαγε (τα θυμαται κανενας αυτα ή μονος μου γραφω?) και δευτερον γιατι ειχα αποκτησει απο πολυ μικρος την αισθηση των χρηματων (αργοτερα την εχασα παλι, μερικως
) και θυμαμαι δεν μου αρεσε που εγραφε μεγαλα νουμερα.. Α! Επισης εκεινη η Κηφισιας, μα καλα ολη η Αθηνα εκει πηγαινε? Αυτο αναρρωτιομουν παντα..
Η αληθεια ειναι οτι απο τοτε δεν εχουν αλλαξει πολλα. Ακομα μεγαλα νουμερα γραφει το ταξι (σε σχεση με το εισοδημα του μεσου ελληνα), ακομα ψαχνω να βρω ανθρωπο συζητισιμο και πανω απ ολα, ακομα στην Κηφισιας παει ολη η Αθηνα... Αλλα το γαμωτο ειναι οτι και απο τα υπολοιπα δεν αλλαξαν πολλα. Τα λεωφορεια ακομα κανουν θορυβο (δεν πιστευω να μην εχει μπει καποιος στο βαγονι των νταλικοΕΛΒΟ), ακομα αργουν να ερθουν (εβλεπα Α8 και χαιρομουν διπλά, πρωτον γιατι ηταν Neoplan (=καινουργιο) και δευτερον γιατι ΕΡΧΟΤΑΝ... Θυμαμαι ακομα εκεινη την ανακουφιση οταν εβλεπα να στριβει αριστερα κατω απο την γεφυρα του σταθμου του Αμαρουσιου.. Επισης θυμαμαι και τα μπινελικια που εριχνα οταν εβλεπα οτι κολλουσε πανω στη στροφη γιατι ειχε καποιο παρκαρισμενο..
) και ακομα κανω παραπονα.. Με λιγο διαφορετικο τροπο, αλλα τοτε δεν ειχε και internet
.
Καλα ολα αυτα, αλλα που θελω να καταληξω, θα αναρρωτιεστε. Υπομονη. Εχουμε ωρα.
Επανερχομαι στην προσπαθεια που εκανα ο ανθρωπος να πεισω οτι τα ΜΜΜ βοηθανε. Δεν χρησιμοποιησα ποτε επιχειρηματα του στυλ "οικολογια", ποια οικολογια... Μαρκετινιστικα τρικ μου κανουν ολα αυτα περι οικολογιας. Αν θελουμε οικολογια να παμε να ζησουμε στα χωρια μας. Οκ, ακραιο και μη εφικτο. Αλλα ολο αυτο το φεστιβαλ οικολογιας που εχει παρει φορα στις μερες μας και οποιον παρει ο χαρος μου την εχει δωσει στα νευρα. Το θεμα δεν ειναι να σου πω οτι πρεπει να κανεις οικολογια. Το θεμα ειναι να το νιωσεις απο μονος σου το πως βοηθας.
Αμα γεννηθηκες "τσομπανης" (προσοχη δεν υποννοω κατι για την ουσια της λεξης, οι ανθρωποι ειναι απολυτως σεβαστοι και εχουν εξεχουσα θεση στο καθημερινο μου τραπεζι, με τα προιοντα τα οποια εμπορευονται. Εδω στο mesametaforas.gr χρησιμοποιουμε τη λεξη για να χαρακτηρισουμε τον ακαματη, τον τεμπελη, τον ανιδεο και πολλους αλλους δημοσιους υπαλληλους... Εχμ ανθρωπους ανα τον κοσμο ηθελα να πω..) οτι και να κανει ο αλλος για να διορθωθεις.. ΔΕΝ. ΑΣΤΟ.. Εχει να κανει με ανατροφη, αξιες.. Εμμεσως πλην σαφως οι γονεις φταινε και το οικειο περιβαλλον γι αυτο που εισαι. Αμα δεν καταλαβαινεις απο μονος σου τι πρεπει να κανεις, τοτε αστο φιλαρακι πρεπει να ξαναπας δημοτικο.
Λοιπον εγω δεν χτυπησα ουτε στην οικολογια, ουτε στο οτι βοηθας στο κυκλοφοριακο. Δεν βοηθαει αλλωστε να πεις σ'εναν ανθρωπο που δεν εχει ζησει ατελειωτες ωρες μπλοκαρισμενος στην Κηφισιας τι σημαινει βοηθαω το κυκλοφοριακο. Δεν υπαρχει η λεξη στο λεξιλογιο του, οποτε θα σε κοιταει σα χαμενος.. Λογικοτατο. Τι μενει?
Για αρχη η οικονομια. Ναι δεν μπορει να το αμφισβητησει κανενας. Ενας φοιτητης παει χωρις ΚΑΔ*(-Ο) με 0.5 Ευρω για 1μιση ωρα οπου θελει. 0.5 ευρω στην Θεσσαλονικη το λενε Κλαιν Μαιν ποσο. 4 κανει ο καφες οπου κι αν πας. ε δεν εχεις μισο να χτυπησεις ενα εισιτηριο? Δεν μιλαω για τσαμπα. Ξεχνα το, ειναι εκτος λεξιλογιου.
Αντε, στην πολυ αναγκη (κατι πολυ συχνο) αν δεν βρισκεις εισιτηρια (ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ - ΚΥΡΙΩΣ ΑΘΗΝΑΙΚΟ) δεν χτυπας στο λεωφορειο και χτυπας στο ΜΕΤΡΟ/ΗΣΑΠ. Παλι καλα που ειναι ιδιο δηλαδη πλεον.. Αλλο προβλημα κι αυτο. Να μην βρισκεις εισιτηριο και το λεωφορειο να μην εχει εκδοτικα. Καλα, μας δουλευουν? Πιστευω οτι η μεγαλυτερη πληγη αυτη τη στιγμη ειναι αυτο. Η απουσια εκδοτικων εντος των οχηματων.
Τεσπα, δεν ηθελα πολυ για να πεισω σ αυτο.. Το πετυχαμε αυτο με την οικονομια.
Παμε στο 2ο πιο σημαντικο. Ταχυτητα. Εχεις μαθημα 8μιση και ειναι 8 παρα δεκα. Υπο φυσιολογικες συνθηκες μ ενα ΤΑΞΙ εχεις φτασει στη σχολη και εχεις πιει κι εναν καφε μεχρι να μπεις για μαθημα. Αν δεν εχει πηξει το συμπαν, παντα. Ομως το λεωφορειο θελει 40 λεπτα μεσο ορο... Τι κι αν προσπαθησα να σχεδιασω εναλλακτικες διαδρομες, τι κι αν γυρισα τον συγκοινωνιακο χαρτη της Αθηνας αναποδα μπας και ξεζουμισω ακομα και το τελευταιο λεπτο, ποτε δεν καταφερα τιποτα (πρεπει να δειτε τα διαγραμματα ροης που εχω κανει σε Α4 με στιλο ετσι ωστε να απλοικευσω και να περασω με κατανοητο τροπο τις μετεπιβιβασεις - τυφλα να χουν οι χαρτες του ΟΑΣΑ. Α και να μην ξεχασω την 24ωρη τηλεφωνικη υποστηριξη, οταν δεν ημουν εκει
). Μηδεν. END. Τα λεωφορεια παντα ερχονταν οταν δεν επρεπε, προφανως καθυστερημενα, οι δρομοι που περνουσαν τα λεωφορεια κολλημενοι και γενικα ενα μπαχαλο. Ανταποκρισεις χαλι μαυρο και στο τελος ενταχθηκαν και τα εργα του ΗΣΑΠ σε ολο αυτο το σκηνικο και παρατριχα τις γλυτωσα τις ντοματες που εχετε εσεις τωρα στα χερια σας...
Κι ετσι πετυχα κατα 50% τον στοχο μου. Η μαλλον κατα 30%. Ισως και λιγοτερο. Το κοριτσι, καλα να ναι, καταφερε να χρησιμοποιησει τα ΜΜΜ 3 στις 10 φορες που πηγαινε στη σχολη. Τις υπολοιπες ΤΑΞΙ. Κι επινε εναν καφε λιγοτερο.
Τωρα πλεον ειναι 100% Αθηναια οπως ολοι οι υπολοιποι. ΙΧ και αγιος ο Θεος. Εκτος του κεντρου του Πειραια και της Αθηνας. Την πατησε κι εμαθε... Της τα λεγα βεβαια, αλλα ποιος ακουει καποιον που πιστευει ακομα στα ΜΜΜ..
Ναι, πιστευω ακομα στα ΜΜΜ. Σ αυτους που τα διαχειριζονται εχω παψει να πιστευω...
Καληνυχτα σας
ΥΓ. Πρωτοτυπησα παλι.. Εγκαινιασα αλλη μια κατηγορια...
*ΚΑΔ= Κάρτα Απεριορίστων Διαδρομών