[ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ] Θεσσαλονίκη: Γιατί το κυκλοφοριακό πήγε...περίπατο;
Απαλλαγμένη από το... μόνιμο βραχνά του κυκλοφοριακού ήταν την Πέμπτη η Θεσσαλονίκη, που παρουσίαζε μια αλλιώτικη εικόνα, πιο ανθρώπινη, με πιο γρήγορες ταχύτητες για τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, αλλά και για τα ΙΧ αυτοκίνητα.
Η απεργία των ταξί άλλαξε τα κυκλοφοριακά δεδομένα, αφού οι δρόμοι δεν παρουσίαζαν τη συνηθισμένη εικόνα με τα σχεδόν ακινητοποιημένα οχήματα που κινούνται με ταχύτητες χελώνας. Πώς, όμως, μόλις 2.000 οχήματα, όσα δηλαδή είναι τα ταξί στη Θεσσαλονίκη, μπορούν να κάνουν τη διαφορά;
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, συγκοινωνιολόγο Γιάννη Τόσκα, τα ταξί συμμετέχουν στην «πίτα» των καθημερινών μετακινήσεων σε ποσοστό 5% έως 7%, εκτελώντας περισσότερες από 100.000 μετακινήσεις ημερησίως. «Οι περισσότερες από αυτές τις μετακινήσεις γίνονται στο πολεοδομικό συγκρότημα και το 70% εξ αυτών στο δήμο Θεσσαλονίκης. Οι ελιγμοί που κάνουν ανάμεσα στις λωρίδες, αλλά και το συνεχές «σταμάτα ξεκίνα» δρουν επιβαρυντικά στην κυκλοφορία», εξηγεί ο κ. Τόσκας.
Οπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, η είσοδος των ταξί στις λεωφορειολωρίδες σε ώρες που δεν επιτρέπεται έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση σε ποσοστό 30% της ταχύτητας των αστικών, που σε ώρες αιχμής δεν ξεπερνά τα 10 με 13 χιλιόμετρα την ώρα. Χτες που έλειπαν τα ταξί από την πόλη η ταχύτητα των αστικών ήταν περίπου 20 χιλιόμετρα την ώρα.
Εξάλλου, όπως τονίζει ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, «λόγω της κάμψης της ταχύτητας που αναπτύσσουν τα λεωφορεία, επιχειρούμε σε συνεργασία με την Τροχαία, τον ΟΑΣΘ, το δήμο Θεσσαλονίκης και άλλους δήμους να ενισχύσουμε το δίκτυο των λεωφορειολωρίδων, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά την οικονομικότερη και ευκολότερη παρέμβαση που μπορεί να γίνει για να ενισχυθεί η αστική συγκοινωνία στην πόλη».
ΝΤ. Κ.
|