[Capital.gr] Tο δημόσιο συνεχίζει να "πληρώνει" ακόμη 2.400 αργόμισθους
Της Ρόης Χάικου
Άνεργοι εδώ και ένα χρόνο που λαμβάνουν το 50% των αποδοχών τους, οι θέσεις που θα τους απορροφήσουν έχουν οριστεί, αλλά το δημόσιο αδυνατεί ή κωλυσιεργεί να τους αποκαταστήσει.
Πρόκειται για περίπου 2.400 απολυμένους της πρώην Ολυμπιακής, οι οποίοι και με τη σφραγίδα του νόμου πρέπει να μεταταχθούν στο δημόσιο τομέα και είναι στο... περίμενε εδώ και 9 μήνες. Αιτία; Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που έχουν βάλει σε περιφορά τα έγγραφά τους σε 4 συναρμόδια υπουργεία με αποτέλεσμα να μην έχουν υπογραφεί οι προσλήψεις τους.
Από τους περίπου 2.440 εργαζομένους στην παλιά Ο.Α. που έχουν ήδη καταθέσει τα χαρτιά τους για μετατάξεις στο δημόσιο τομέα, εκτιμάται ότι λιγότεροι από 80 έχουν τοποθετηθεί στις νέες υπηρεσίες τους στο πλαίσιο του νόμου 3717 για την πώληση του ομίλου της Ολυμπιακής. Πρόκειται για περίπου 6 δικηγόρους που απορροφήθηκαν από το Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων, 16 διοικητικούς υπαλλήλους στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και ακόμη 60-70 υπαλλήλους σε ΗΣΑΠ, περιφέρειες και νομαρχίες. Άλλοι συνδικαλιστές «κατεβάζουν» το νούμερο των διορισθέντων σε οριακά 24!
Το ακατανόητο της ελληνικής πραγματικότητάς είναι πως η αρμόδια επιτροπή του δημοσίου που συστάθηκε για να κατανείμει αυτό το προσωπικό σε υπουργεία, την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ΟΤΑ κλπ. έχει από τον Φεβρουάριο τοποθετήσει τους απολυμένους της ΟΑ στις νέες θέσεις τους, αλλά εκκρεμούν οι προσλήψεις τους. Και το δημόσιο προτιμά να πληρώνει με το μισό των αποδοχών που είχαν στην ΟΑ τόσες χιλιάδες κόσμου, παρά να τους τοποθετήσει στις νέες υπηρεσίες τους, όπου είχαν διαπιστωθεί ούτως ή άλλως κενά και οργανικές ανάγκες.
Ο κ. Κλεάνθης Τράτρας, Β Αντιπρόεδρος της ΟΣΠΑ ανέφερε στο Capital.gr πως «από τον Φεβρουάριο το δημόσιο ήξερε σε ποια θέση θα πήγαινε ο καθένας από τους απολυμένους της ΟΑ, αφού το 2008 είχαν καταγραφεί οι ανάγκες του σε κενές θέσεις. Ένα χρόνο μετά το κλείσιμο της Ολυμπιακής, παραμένουν άνεργοι, ενώ συνολικά 4.300 απολυμένοι δεν έχουν λάβει τις αποζημιώσεις τους».
Μάλιστα, μετά από χθεσινή πορεία και αποκλεισμό της Πανεπιστημίου, οι απολυμένοι της ΟΑ έλαβαν τη δέσμευση από το υπουργείο Οικονομικών ότι μέχρι την Παρασκευή, οπότε και θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον υφυπουργό, Φίλιππο Σαχινίδη, θα έχει βρεθεί λύση για το ζήτημα των μετατάξεων και των αποζημιώσεών τους.
Ερώτημα παραμένει εάν θα λάβουν τις αποζημιώσεις σε μετρητά μέσα στο 2011 ή μέρος τους και το υπόλοιπο ποσό θα τους καταβληθεί σε ομόλογα του δημοσίου, κάτι που φέρεται να εξετάζεται από το υπουργείο.
Πρόκειται για σημαντική απόφαση, που θα πρέπει να ληφθεί σύντομα, καθώς θα πρέπει να προσδιοριστεί το ανάλογο κονδύλι στο νέο προϋπολογισμό.
Επίσης, εκτιμάται πως περίπου 1.100 από το σύνολο των απολυμένων έχουν καταθέσει τα χαρτιά τους για συνταξιοδότηση, ωστόσο δεν έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες.
Γραφειοκρατία
«Τα έγγραφα για κάθε έναν υποψήφιο περνάνε κατά σειρά από 4 - 5 συναρμόδια υπουργεία και συνυπογράφονται από 8 υπηρεσιακούς παράγοντες και τον υπουργό. Έφευγαν από το υπουργείο που ήθελε να μεταταγεί ένας υπάλληλος, πήγαιναν στο Μεταφορών, από κει στο Εργασίας για υπογραφή και πίσω στο Μεταφορών, μετά στο Εσωτερικών και πάλι στο Μεταφορών κοκ. Έφτασε το υπουργείο Εσωτερικών να βγάλει διαταγή να μην γυρίζουν πίσω», περιέγραψε τη διαδικασία ο κ. Τράτρας. Και με τον ανασχηματισμό, όσα εκκρεμούσαν για υπογραφή, πάνε πάλι από την αρχή...
Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, ούτε στο 2011 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Κυβερνητικές πηγές σχολίαζαν πως για την καθυστέρηση αυτή αιτία είναι η «αδυναμία» της ΥΠΑ να απορροφήσει με τη σημερινή της μορφή όλους όσοι δικαιούνται μετάταξη σε αυτήν, βάσει του νόμου, αλλά και οι αλλαγές στους ΟΤΑ με τον Καλλικράτη, όπου έχουν ήδη ζητήσει να εργαστούν κάποιοι.
Μάλιστα από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχουν διαμηνύσει πως το δημόσιο δεν δεσμεύεται να τοποθετήσει όλους όσοι το επιθυμούν στην ΥΠΑ.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, 742 εργαζόμενοι της πρώην ΟΑ ενδιαφέρονται να τοποθετηθούν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, από τους οποίους 326 είναι πιλότοι, 161 Μηχανικοί και 255 διοικητικοί.
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες, η ΥΠΑ μπορεί να απορροφήσει έως 80 πιλότους και έως 100 μηχανικούς με τους υπόλοιπους 307 να καλούνται να επιλέξουν νέα υπηρεσία.
|