Thread Rating:
- 3 Vote(s) - 3.33 Average
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Superfast XII - TBR: Cruise Ausonia (IMO:9227429)
|
Paul
Administrator
Posts: 1.178
Joined: 12-11-2009
|
RE: Superfast XII (IMO:9227429)
Τα πλάνα άλλαξαν, το Superfast VI πουλήθηκε και αναμένεται να μας αφήσει στα τέλη του μήνα, και έτσι το Superfast XII ξανατραβά για Αδριατική να αντικαταστήσει το αδελφό του και να βρεί το δίδυμο του Superfast XI.
Θυμάμαι ακριβώς 4 χρόνια πριν, τον Μάρτη του 2009, τις διαφημίσεις σε εφημερίδες και ραδιόφωνα για το κόκκινο θηρίο που θα ξεκινούσε ταξίδια για το Ηράκλειο. Ο ανταγωνισμός τότε μεγάλος και ο νέος παίκτης της γραμμής αναμενόταν με την φήμη που έφερνε μαζί του απο τις γραμμές της Αδριατικής να ανάψει φωτιές με τα 6ωρα δρομολόγια. Έτσι και έγινε. Στις 12 Μαρτίου το κόκκινο πλοίο ξεκίνησε το πρώτο δρομολόγιο του από τον Πειραιά προς το Ηράκλειο. Απο τότε και μέχρι τον Ιούνιο του 2011 αναχωρούσε καθημερινά μεσημέρι από τον Πειραιά, στις 15:30, και με άφιξη στο Ηράκλειο στις 21.30 περίπου ταξιδεύοντας συνέχεια με 27 κόμβους, ξεφόρτωνε, φόρτωνε ξανά και στις 23:45 αναχωρούσε και πάλι για Πειραιά.
Οι πληρότητές του σταδιακά αυξάνονταν και σε μερικούς μήνες κέρδισε σταθερό κοινό και με την ταχύτητά του και με την συνέπεια στα δρομολόγια αλλά και με τους όμορφους χώρους του. Σιγά σιγά επιβάτες που ή προτίμησαν τους χώρους του πλοίου έναντι των Κρήτη Ι και ΙΙ της ΑΝΕΚ ή έτυχε και το πήραν λόγω του ανταγωνιστικού εισητηρίου ή δοκίμαζαν κάτι διαφορετικό απο τα ασφυκτικά γεμάτα παλάτια των Μινωικών, τελικά έγιναν τακτικοί επιβάτες του πλοίου. Μοναδική εμπειρία το απογευματινό ταξίδι απο Πειραιά που δεν είχε ξαναγίνει μέχρι τότε πέραν των καλοκαιρινών πρωινών δρομολογίων. Το άλλο που σε τράβαγε ήταν ότι πραγματικά ήταν ένας "κόκκινος πύραυλος". Είχε τύχει σε ταξίδι απο Ηράκλειο προς Πειραία τον Μάρτη του 2010 να φύγουμε στις 12 το βράδυ και να είμαστε δεμένοι στην θέση του πλοίου διπλα στην πέτρινη δεξαμενή Βασιλειάδη στις 6.10 έχοντας περάσει το Festos Palace που είχε ξεκινήσει απο τις 10.
Έτσι λοιπόν έχοντας αποσπάσει αρκετά μεγάλο ποσοστό επιβατών και με την επιμονή να παραμένει το πλοίο στην γραμμή ακόμα και αν δεν τα πήγαινε καλά σε ΙΧ και νταλίκες φτάσαμε στον Ιούνιο του 2011 όπου η πιεση που άσκησε η Attica Group στην Κρήτη οδήγησε σε συμμαχία με την ΑΝΕΚ Lines στις γραμμές Πειραιάς-Ηράκλειο και Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα, απέναντι στον όμιλο Grimaldi, δηλαδή τις Minoan Lines.
Έτσι στο Ηράκλειο, το Superfast XII έπρεπε να διπλώσει με αντίστοιχων δυνατοτήτων πλοίο και στην γραμμή ήρθε και το Olympic Champion της ΑΝΕΚ. Δυο πλοία πολύ πιο όμορφα εξωτερικά και καλύτερα απο ναυπηγικής απόψεως απο τους ανταγωνιστές στην γραμμή. Η κοινοπραξία έχει αποσπάσει πλέον κοντά στο 40% της γραμμής συνολικά σε πληρότητες. Όλα αυτα μέχρι τον Ιανουάριο του 2013 και συγκεκριμένα στις 17 του μήνα το Superfast XII έκανε το τελευταίο του δρομολόγιο απο Ηράκλειο για Πειραιά για να δώσει την θέση του στο Blue Star 1 προσωρινά. Όλοι λέγαν ότι θα πήγαινε για να αντικαταστήσει τα αδελφάκια του στην Αδριατική μέχρι να γίνουν οι δεξαμενισμοί τους. Όμως με το ξύπνημα του Blue Horizon μετά απο σχεδόν 2 χρόνια ακινησίας η εταιρεία διαψεύδει τις φήμες και βλέπουμε το όμορφο κόκκινο πλοίο να δένει στον προλιμένα του Πειραιά και να κατεβάζει διακόπτες.
Έτσι φτάνουμε στις 18 Μαρτίου 2013. Δυο βδομάδες μετά την ανακοίνωση της πώλησης του Superfast VI, το ΧΙΙ έχει ανάψει και πάλι τις μηχανές του και μετά απο μια σύντομη ετοιμασία λίγων ημερών, στις 16:00 το απόγευμα το πλοίο αναχωρεί. Λίγη ώρα νωρίτερα έφυγε απο δίπλα του με την βοήθεια ρυμουλκών το Παναγία Αγιάσου που ήταν παρατημένο στο λιμάνι, με προορισμό το διαλυτήριο στην Αλιάγα της Τουρκίας. Περνώντας από τα φανάρια του λιμανιού του Πειραιά, σφυρίζει τρεις φορές, σαν να μας αποχαιρετά. Το κενό πίσω του μοιάζει πιο μεγάλο απο ποτέ στο λιμάνι. Προορισμός του το λιμάνι της Πάτρας. Ήδη το πλοίο επιστρέφει απο το πρώτο του δρομολόγιο στην Ανκόνα και πλησιάζει στην Ηγουμενίτσα.
Κάπως έτσι κλείνει ένας κύκλος στην ιστορία του πλοίου. Τα σχέδια του ομίλου Αττικα δεν έχουν οριστικοποιηθεί ούτε έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημα μέχρι και σήμερα αλλά οι φήμες το θέλουν να μην επιστρέφει και τα δρομολόγια της Κρήτης να καλυφθούν απο το Blue Star 1 και το Olympic Champion.
Έτσι αποχαιρετούμε το πλοίο με ένα μεγάλο αντίο και ελπίζουμε να το ξαναδούμε σύντομα έστω και για λίγο στον Πειραιά και του ευχόμαστε καλά δρομολόγια στην νέα του γραμμή...
Κλείνοντας παραθέτω κάποιες φωτογραφίες που είχα βγάλει απο τους χώρους του πλοίου στο τελευταίο μου ταξίδι μαζί του τον Νοέμβριο.
Giving is the best communication... γιατί μαζί μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα
(This post was last modified: 03-12-2013, 12:35 PM by Paul.)
|
|
22-03-2013, 01:22 AM |
|
Paul
Administrator
Posts: 1.178
Joined: 12-11-2009
|
RE: Superfast XII (IMO:9227429)
Πολυς καιρός που το θέμα έχει μείνει στάσιμο και όλα έχουν αλλάξει σαν σκηνικό.
Η ναυαρχiδα της Superfast Ferries απο την άνοιξη του 2015 έχει τραντάξει το Αιγαίο κάνοντας τον κορμό των Δωδεκανήσων και σε όποιο λιμάνι και αν έμπαινε αυτο το καλοκαίρι όλοι το χάζευαν... πως να μην θαυμάσεις άλλωστε το αρχοντικό κόκκινο 200μετρο βαπόρι, πόσο μάλλον όταν κυριολεκτικά χάρη στο πλήρωμα του και τον καπετάνιο Η. Βερβενιώτη το πλοίο χόρευε και σε μερικά λεπτά είχε δέσει ακόμα και στα δυσκολότερα λιμάνια του Αιγαίου...
Χθες τελείωσε ένας κύκλος δρομολογίων στο νησί της Αμοργού που απο τα Κατάπολα είχε απευθείας σύνδεση με τον Πειραιά... και κάπου εκεί καταλαβαίνεις πως τα πλοία μαζί με τους ανθρωπους τους είναι αυτό που μένει στις καρδιες των νησιωτών και όχι μόνο η εταιρεία
http://vimeo.com/138517675
http://vimeo.com/138518559
Ο αποχαιρετισμός μοναδικός... Κάποιοι θα πουν για πόζες αλλα κάποιοι στο νησί θα μετράνε τις μέρες μέχρι του χρόνου ελπίζοντας να έχουν και πάλι την ιδια συγκοινωνία με την ηπειρωτική χώρα και αυτοί είναι που χαιρετάει το πλοίο...
Giving is the best communication... γιατί μαζί μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα
(This post was last modified: 05-12-2015, 09:09 PM by Paul.)
|
|
07-09-2015, 09:11 PM |
|
Users browsing this thread: 2 Guest(s)
|