ΚΥΔΩΝ
Έτος κατασκευής: 1990
Χώρα ναυπήγησης: Ιαπωνία / Mitsubishi Heavy Industries
Διαστάσεις (μ/π/υ): 192,00 x 29,00 x 6,70 μ.
Τύπος μηχανών: 2 Pielstick 12PC4-2V diesel
Ισχύς μηχανών: 26180 kW.
Ταχύτητα: 24 κόμβοι
Χωρητικότητα επιβατών: 800
Χωρητικότητα επιβατών: 1600*
Χωρητικότητα οχημάτων: 1100*
Κλίνες: 250
Κλίνες: 650*
GT/ NT/ DWT: 13384/ - /6985
GT/ NT/ DWT: 29378/ 8813/ 6285/*
*Κατόπιν μετασκευής
Προηγούμενες ονομασίες:
HERMES (1990-1998)
SOF. VENIZELOS (1998-1999)
SOPHOCLES V. (1999-2012)
ELISABETH L. (2012-2013)
SOPHOCLES V. (2013-2015)
Ως «Κύδων» πλέον μπήκε και πάλι στα δρομολόγια στην γραμμή των Χανίων απο χθες βράδυ το παλιό «Σοφοκλής Βενιζέλος» που έπλεε για την ΑΝΕΚ στις γραμμές της Αδριατικής.
(10-12-2013, 02:21 PM)Paul Wrote: Τα σενάρια πολλά αλλά θα χρειαστεί χρόνος και υπομονή να γίνει και αποτίμηση της κατάστασης τους και απο την ίδια την εταιρία.
Να θυμίσω λίγο και την περιπέτεια... Τέλη 2011 η ΑΝΕΚ ναυλώνει τα δυο πλοία στην Jeju Cruise Line στην Κορέα όπου θα εκτελούσαν κρουαζιέρες. Όλοι μιλούσαν για ναύλωση με option αγοράς φυσικά λόγω της απόστασης. Το Σάββατο 2 Ιουνίου 2012 ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ και ΣΟΦΟΚΛΗΣ Β. ξεκινούν μαζί για το μεγάλο ταξίδι και φτάνουν στο Busan όπου δένουν και ξεκινούν κάποιες εργασίες μετασκευής. Στο μεταξύ η Jeju Cruise Line πτωχεύει και το ναυπηγείο διεκδικεί δικαστικά τα χρωστούμενα κατάσχοντας τα δυο πλοία σύμφωνα με το τοπικό δίκαιο και βγάζοντάς τα σε πλειστηριασμό τον Απρίλιο του 2013.
Τελικά με την ΑΝΕΚ να λέει ότι είχε λάβει προκαταβολή για την ναύλωση και την νομική διαμεσολάβηση, ο τρίτος σε σειρά πλειστηριασμός αναβάλεται και με την εξόφληση των ναυπηγείων τα πλοία αποδεσμεύονται και ξεκινάνε τα σχέδια επαναπατρισμού τους.
Μετά απο πολύ καιρό ξεκούρασης στο Πέραμα λοιπόν και με τα 2 πλοία σχεδόν ανενεργά, εκτός απο μια σύντομη αντικατάσταση του Λατώ στην Σαρδηνία το καλοκαίρι του 2014 για το Σοφοκλής Β., το πλοίο δέχτηκε ευρεία μετασκευή/ανακαίνιση αντίστοιχη αυτής που έγινε πρώτα στο Λευκά Όρη νυν Blue Galaxy για λογαριασμό της Blue Star Ferries, και πλέον φέρει το ιστορικό όνομα Κύδων για λογαριασμό της ΑΝΕΚ.
Και τα 2 αδερφά πλοία έχουν αγοραστεί περίπου πριν απο ένα χρόνο απο Γαλλική Τράπεζα στο πλαίσιο οικονομικών συμφωνιών της ΑΝΕΚ με τους πιστωτές της και έχουν εκ νέου ναυλωθεί στις δύο εταιρείες. Ο σχεδιασμός ήθελε το Κύδων/Σοφοκλής Β. να αντικαθιστά το Κρήτη ΙΙ στην γραμμή του Ηρακλείου διπλώνοντας το Blue Horizon αλλά η ναύλωση του Έλυρος άλλαξε προσωρινά τα σχέδια της εταιρείας.
Καλοτάξιδο και χωρίς άλλες περιπέτειες! Σίγουρα αναβάθμιση ειδικά μέσα στην σαιζόν σε σχέση με το Κρήτη Ι. Η φωτογραφία του θέματος είναι χθες βράδυ 21/7/2015 λίγο πριν ξεκινήσει με μια μικρή καθυστέρηση την φόρτωση για το παρθενικό του ταξίδι προς τα Χανιά ως Κύδων!