Συμφωνίες με σημαντικές βιομηχανίες της περιοχής της Θράκης για τη μεταφορά των προϊόντων τους κυρίως σε λιμάνια, και όχι μόνο, επιδιώκει να ολοκληρώσει η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Θετικά τα πρώτα τεστ μεταφοράς που έχουν γίνει.
Στο τρένο με προορισμό το εξωτερικό ανεβαίνουν οι... βιομηχανίες της Θράκης. Αναζητώντας δρόμους προς τις αγορές του εξωτερικού βιομηχανίες από την περιοχή μπαίνουν στα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με σκοπό να μεταφέρουν τα προϊόντα τους σε νέες αγορές.
Η μετακίνηση των προϊόντων ήταν πάγιο πρόβλημα για τις βιομηχανίες της ακριτικής περιοχής, καθώς, μακριά από την πρωτεύουσα, χρειάζονταν πάντα να προσπαθήσουν περισσότερο ώστε τα προϊόντα τους να φτάσουν σε νέες αγορές.
Αυτό το διάστημα η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με τα τοπικά επιμελητήρια προσφέρει μεταφορικό διάδρομο στις βιομηχανίες αυτές, τονώνοντας παράλληλα το μεταφορικό της έργο.
Μαγιά οι πρώτες συμφωνίες
Με βάση πληροφορίες, οι πρώτες συμφωνίες αφορούν τις εταιρείες Μύλοι Θράκης, Ακρίτας και Green Cola Company. Μάλιστα για λογαριασμό της Green Cola έχει ήδη γίνει δοκιμαστικό δρομολόγιο με προϊόντα της, τα οποία είχαν τελικό προορισμό την ισραηλινή αγορά.
Οι βιομηχανίες της περιοχής έχουν τη δυνατότητα να στείλουν τα προϊόντα τους είτε στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο συνδέεται πλέον με το σιδηροδρομικό δίκτυο μέσω της γραμμής Θριάσιο - Ικόνιο, είτε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προκειμένου στη συνέχεια να ταξιδέψουν στον τελικό τους προορισμό με πλοίο. Βέβαια, σύντομα θα υπάρχει και η επιλογή για μετακίνηση των προϊόντων με τρένο στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αφού στις αρχές του φθινοπώρου αναμένεται ότι θα ολοκληρωθούν τα έργα σύνδεσής του με το σιδηρόδρομο.
Στόχος της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να προσφέρει στις βιομηχανίες – δυνητικούς πελάτες της τακτικά εμπορευματικά δρομολόγια, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες τους. Προκειμένου όμως να γεμίζουν τα τρένα καταβάλλεται προσπάθεια και για την προσέλκυση φορτίου από και προς τη γειτονική Τουρκία.
Ζάχαρη
Παράλληλα το διάστημα Σεπτεμβρίου – Νοεμβρίου τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πραγματοποιούν σε καθημερινή βάση δύο δρομολόγια από την Ορεστιάδα στο Πλατύ της Ημαθίας, για να μεταφέρουν την παραγωγή τεύτλων της περιοχής στο μοναδικό εργοστάσιο της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης που θα παραμείνει σε λειτουργία στην Ημαθία.
Προσλήψεις
Η αύξηση του εμπορευματικού έργου των σιδηροδρόμων το τελευταίο διάστημα είναι μια πραγματικότητα. Ωστόσο προκειμένου αυτή να συνεχιστεί απρόσκοπτα τα επόμενα χρόνια θα πρέπει κάποια στιγμή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προχωρήσει σε προσλήψεις προσωπικού που θα καλύψουν θέσεις μηχανοδηγών.
Ήδη έχουν εξαντληθεί όλες οι διαθέσιμες δεξαμενές στο εσωτερικό της εταιρείας από τις οποίες ήταν δυνατόν να αντληθεί προσωπικό, προκειμένου να εκπαιδευθεί για να καλύψει θέσεις μηχανοδηγών. Αυτό το διάστημα, μάλιστα, μελετάται η δυνατότητα επιστροφής στην εταιρεία μηχανοδηγών που είχαν μεταταγεί στο παρελθόν υποχρεωτικά, χωρίς ωστόσο αυτό να έχει οριστικοποιηθεί. Εφόσον η αποκρατικοποίηση της εταιρείας προχωρήσει ως το τέλος το χρόνου, εκτιμάται ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα στη λειτουργία της, αφού ο επενδυτής θα μπορεί χωρίς πρόβλημα να προχωρήσει σε όσες προσλήψεις κρίνει απαραίτητο.
Ωστόσο αν ο διαγωνισμός κολλήσει, τότε οι τυχόν προσλήψεις θα πρέπει να γίνουν με τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ, εφόσον δοθεί η σχετική άδεια από το ΤΑΙΠΕΔ, κάτι που δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο, αφού οι προσλήψεις επηρεάζουν τα μεγέθη της εταιρείας. Όπως υπολογίζεται έστω και οριακά η λειτουργία της καλύπτεται για την επόμενη διετία, ωστόσο για τη συνέχεια υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν περί τους 150 νέους εργαζόμενους σε θέσεις μηχανοδηγών.
Συμβάσεις
Να σημειωθεί τέλος πως σε ό,τι αφορά τις διεταιρικές συμβάσεις που πρέπει να προχωρήσουν πριν κληθούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους, μόνο αυτή που αφορά τη χρήση της υποδομής έχει υπογραφεί. Όπως επισημαίνεται πρόκειται για μια διαδικασία που είναι αρκετά δύσκολη, καθώς στη Ελλάδα απουσιάζει παντελώς και η σχετική τεχνογνωσία. Σε τελικό στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται η σύμβαση που αφορά τη μακροχρόνια ενοικίαση των ακινήτων που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία της εταιρείας.
Παράλληλα για τη σύμβαση που αφορά την ενοικίαση του τροχαίου υλικού, πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί η αποτίμηση του υλικού από τον πραγματογνώμονα που έχει αναλάβει το συγκεκριμένο έργο. Η σύμβαση που αφορά την εκτέλεση των άγονων δρομολογίων, αντί επιδότησης 50 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο, θα υπογραφεί αφού προηγουμένως περάσει από τη Βουλή σχετική τροπολογία που υπολείπεται.
Εκείνο που επισημαίνεται από γνώστες της διαδικασίας είναι ότι οι συμβάσεις αυτές θα έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και χρόνια, τουλάχιστον από την εποχή όπου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποσχίστηκε από τον όμιλο ΟΣΕ.