http://youtu.be/USev0tvhSDQ
Μετά το 5ο λεπτό, ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας αναφέρεται στην αδυναμία των ΚΤΕΛ γενικότερα να ελέγξουν την καλή κατάσταση των λεωφορείων που κυκλοφορούν.
Θυμίζω ότι ο τρόπος που συντηρούνται και κυκλοφορούν τα λεωφορεία είναι καθαρά
προσωπική ευθύνη πρωτίστως και είναι αδύνατον συγκεντρωτικά ένα ΚΤΕΛ σας επιχείρηση να ελέγξει την καλή λειτουργία των λεωφορείων του. Αυτό σε μια καλά οργανωμένη εταιρεία με οργανωμένο στόλο θα ήταν αδύνατο να συμβεί.
Ένα δεύτερο σημείο που θέλω να επισημάνω. Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι πάντα υπαρκτός. Η δική μου άποψη είναι πως οι έλεγχοι υγείας που γίνονται κατά την επανεξέταση των διπλωμάτων είναι ελλιπείς, πολλές φορές πλασματικοί, ενώ δεν συνυπολογίζεται αφού δεν προβλέπεται από την ελληνική νομοθεσία ο ψυχολογικός παράγοντας, ούτε στο Π.Ε.Ι., το οποίο είναι σχετικά νέο πιστοποιητικό και πρέπει να το έχουν όλοι οι οδηγοί - την ώρα που σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ υπάρχει εδώ και δεκαετίες.
Ο ψυχολογικός παράγοντας μπορεί να αναλύσει την κατάσταση που βρίσκεται ο οδηγός εκείνη τη στιγμή, τις δυνατότητες σωστής αντίδρασης του και να προλάβει τυχόν ενέργειες οι οποίες μπορούν να καταστούν μοιραίες. Θυμίζω ότι οι έρευνες σχετικά με το αεροπορικό ατύχημα με το 737 που έγινε τον Νοέμβριο στο Ταταρσταν εστιάζονται στην σωστή εκπαίδευση και τον έλεγχο των πιλότων της εταιρείας, αφού σημεία δείχνουν ότι η πτώση του αεροπλάνου ήταν αποτέλεσμα αυτοκτονικών τάσεων του πιλότου!
Δεν παρομοιάζω την κατάσταση αυτή με το ατύχημα στα Μάλγαρα, αλλά θέτω αμφιβολίες σχετικά με το πόσο το σύστημα που λειτουργεί στην Ελλάδα προστατεύει τους Έλληνες οδηγούς και τους επιβάτες από τέτοιου είδους συμπεριφορές. Μάλιστα αυτό ενισχύεται από το γεγονός του ότι οδηγοί έχουν κατηγορηθεί για επικίνδυνες συμπεριφορές εντός και εκτός του τομέα της οδήγησης. Για παράδειγμα, υπάρχει συμβάν στο οποίο οδηγός της ΟΣΥ, στο τέρμα γραμμής - κορμού γρονθοκόπησε άγρια πρόσφατα επιβάτη ο οποίος με κάποιον τρόπο τον προκάλεσε με την συμπεριφορά του. Μάλιστα ήταν τόσο δριμύ το περιστατικό που το λεωφορείο απ'όσο λένε πηγές γέμισε αίματα αφού ο θύτης έσερνε και χτυπούσε το θύμα καθ'όλο το μήκος του.