This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[HBNews] ''Ανακρούουν πρύμναν" οι μικρές ναυτιλιακές

Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#1
[HBNews] ''Ανακρούουν πρύμναν" οι μικρές ναυτιλιακές
Έπειτα από τέσσερα χρόνια κρίσης στον τραπεζικό τομέα και τη ναυτιλιακή αγορά, οι πολύ μικρές, ελληνικών συμφερόντων, ναυτιλιακές εταιρείες άρχισαν να υποχωρούν, ενώ, αντίθετα, ενισχύονται ελαφρά όσες διαθέτουν μεγάλους στόλους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα της Petrofin, ο συνολικός αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών μειώθηκε φέτος τον Αύγουστο κατά 44 ή 5,77%, σε σχέση με πέρυσι, και διαμορφώθηκε στις 718 εταιρείες, από 762 πέρυσι.

Στη μεγάλη τους πλειοψηφία οι εταιρείες που δεν υφίστανται πλέον φέτος, συνολικά 38, είναι εταιρείες που είχαν στόλους μέχρι δύο πλοία. Πιο συγκεκριμένα, πέρυσι δραστηριοποιούνταν 350 εταιρείες, ενώ φέτος έχουν μείνει 312, καταγράφοντας μείωση σε ποσοστό 10,8%. Όπως σημειώνει η Petrofin, η μείωση προέρχεται είτε από συγχωνεύσεις - εξαγορές εταιρειών είτε από αποχωρήσεις από τον κλάδο τουλάχιστον μέχρι να αλλάξουν τα δεδομένα.

Μάλιστα, όπως επισημαίνεται στην έρευνα, η πίεση που δέχονται οι εταιρείες αναμένεται να έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των μεγάλων σε ηλικία πλοίων που οδηγούνται προς διάλυση, αλλά και την αύξηση των πωλήσεων πλοίων. Κερδισμένες αναμένεται να βγουν οι μεγάλες, οικονομικά ισχυρές, εταιρείες, είτε πρόκειται για εισηγμένες είτε όχι.

«Μετά από κάθε κρίση στη ναυτιλία έως και σήμερα, η ελληνικός εφοπλισμός έχει “βγει” ισχυρότερος. Αυτή τη φορά, η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη και με μια κρίση στον τραπεζικό τομέα. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν η ευελιξία που χαρακτηρίζει τους Ελληνες πλοιοκτήτες, η δέσμευση στο αντικείμενο της δραστηριότητάς τους, η διάθεση για ανάληψη κινδύνων, οι διαθέσιμοι πόροι και η πρόσβαση στη χρηματοδότηση, θα τους επιτρέψει να επωφεληθούν από την κακή εικόνα της σημερινής αγοράς», σημειώνει χαρακτηριστικά η Petrofin.

Η περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνόκτητου στόλου, ή και στην περίπτωση των πολύ μικρών εταιρειών η επιβίωσή τους, βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με τη στάση που θα κρατήσουν οι τράπεζες που συμμετέχουν στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση. Όπως σημειώνει η Petrofin, μέχρι στιγμής δεν δείχνουν διατεθειμένες να προχωρήσουν εύκολα στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας, παρά το γεγονός ότι η αγορά προσφέρει αρκετά ευνοϊκούς όρους. Σημαντικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει και η διάθεσή τους να κατασχέσουν πλοία. Αν και αναμένεται ότι θα γίνουν περισσότερο απαιτητικές έναντι των εταιρειών, όσο βαθαίνει η κρίση στη ναυτιλία, η Petrofin εκτιμά ότι δεν θα υπάρξουν πολλές κατασχέσεις. Ως επιχείρημα προβάλλει ότι οι τράπεζες έχουν γίνει «σοφότερες» και καταφεύγουν στις κατασχέσεις ως τελευταία λύση.

«Διανύουμε μια αδύναμη ναυτιλιακή αγορά στους περισσότερους τομείς», σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ted Πετρόπουλος. Επιπλέον η τεράστια σε όγκο υπερπροσφορά χωρητικότητας και η διαρκής ανισορροπία μεταξύ της ζήτησης και προσφοράς πλοίων καταδεικνύουν την πιθανότητα μιας μακροπρόθεσμης κρίσης στη ναυτιλιακή αγορά, σημειώνει η Petrofin και προσθέτει ότι, λαμβάνοντας υπόψη και τη μείωση του ενεργητικού των εταιρειών και τη μικρότερη ρευστότητα, η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται υπό πίεση. «Προκειμένου να διατηρήσουν τους στόλους τους και να αναπτυχθούν περαιτέρω οι Έλληνες πλοιοκτήτες θα χρειαστεί να επενδύσουν σημαντικά ποσά».

Οι εταιρείες που διαθέτουν στόλους άνω των 25 πλοίων αυξήθηκαν κατά μία και έφτασαν τις 35, ενώ όσες διαθέτουν στόλους από 16 μέχρι 24 πλοία έφτασαν τις 37 από 33 πέρυσι. Σημαντική μείωση καταγράφηκε στις εταιρείες που έχουν στόλους από 9 μέχρι 15 πλοία, οι οποίες είναι πλέον 54 από 65 πέρυσι. Μικρή αύξηση σημείωσαν όσες εταιρείες έχουν στόλους από 5 μέχρι 8 πλοία, 113 συνολικά από 111 πέρυσι και όσες εταιρείες έχουν στόλους από 3 μέχρι 4 πλοία, αφού έφτασαν τις 167 από 165 πέρυσι.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
10-08-2012, 11:41 AM
Website Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 2 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024