[Εβδόμη] Θρίλερ με το «Θάσος 6»: 120 άτομα εγκλωβίστηκαν επί ώρες, λόγω κακοκαιρίας
Το κλειστού τύπου φέρυ μποτ πλαγιοκοπήθηκε από δυνατούς ανέμους και βρήκε στην ξέρα, με συνέπεια τον εγκλωβισμό επιβατών και πληρώματος
Μεγάλη ταλαιπωρία αλλά και φόβο έζησαν περίπου 120 άτομα, επιβάτες και το πλήρωμα του φέρι «Θάσος 6» της ΑΝΕΘ, το οποίο πραγματοποιούσε χθες βράδυ το προτελευταίο δρομολόγιο των 17:15 από Κεραμωτή προς Λιμένα.
Το κλειστού τύπου σκάφος ξεκίνησε από την Κεραμωτή με αρκετή καθυστέρηση και λίγο μετά τις 6 το βράδυ προσέγγισε στο λιμάνι του Λιμένα, έπειτα από ένα δύσκολο ταξίδι λόγω των θυελλωδών ανέμων που έπνεαν στον δίαυλο Κεραμωτής-Θάσου.
Λίγο πριν κατεβάσει τον καταπέλτη για να αποβιβάσει κόσμο και οχήματα, κι ενώ είχε ήδη φουντάρει άγκυρα και είχε δέσει τον ένα από τους δύο κάβους, οι βορειοανατολικοί άνεμοι γύρισαν το σκάφος προς την πλευρά του λιμανιού, με αποτέλεσμα να αρχίσει ένα δυνατό πλαγιοκόπημα στο σκαρί. Η αγκυροβόληση στέρησε από το σκάφος τη δυνατότητα ελιγμών και μέσα σε ελάχιστα λεπτά χάθηκε ο έλεγχος του σκάφους, το οποίο στο μεταξύ «βρήκε» στην ξέρα και για μια ακόμη φορά αναδείχθηκαν, με τον χειρότερο ίσως τρόπο, οι ανεπάρκειες των λιμενικών υποδομών στην πρωτεύουσα του νησιού.
Για ώρες καταβάλλονταν προσπάθειες για να έρθει σε σωστή θέση αλλά μάταια, τόσο λόγω των ισχυρών ανέμων όσο και λόγω του ότι το σκάφος είχε κολλήσει από κάτω. Στο σημείο έσπευσαν δυνάμεις του Λιμενικού και της Αστυνομίας, πολλοί ναυτεργάτες αλλά και πολίτες. Οι προσπάθειες όλων ήταν να θωρακιστεί με ελαστικά η πλάγια πλευρά του σκάφους ώστε να μην προκληθούν φθορές από τα χτυπήματα στην προβλήτα του λιμανιού. Στο έργο αυτό έπαιξε σημαντικό ρόλο ένας φορτωτής που έφτασε στο λιμάνι, πάνω στον οποίο εγκαταστάθηκαν μεγάλα ελαστικά και το μηχάνημα κρατούσε σε απόσταση το «Θάσος 6» από την προβλήτα.
Μέσα στο φέρι βρίσκονταν τα 9 μέλη του πληρώματος και 109 επιβάτες, μεταξύ των οποίων και ένα γκρουπ εκδρομέων από τα Λιμενάρια (ανάμεσά τους και αρκετοί μαθητές Δημοτικού) που επέστρεφαν από εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έγιναν γνωστά, πέρα από τους επιβάτες, στο φέρι βρίσκονταν 10 ΙΧ αυτοκίνητα, 4 φορτηγά κι ένα τουριστικό λεωφορείο.
Το λιμάνι είχε γεμίσει από αυτοκίνητα συγγενών των εγκλωβισμένων επιβατών, οι οποίοι ανέμεναν για ώρες τον απεγκλωβισμό. Ωστόσο, η χερσαία περιοχή του λιμανιού και μέρος του παραλιακού δρόμου γέμισαν από θαλασσινό νερό, λόγω της σφοδρότητας των ανέμων και η κατάσταση έγινε αρκετά επικίνδυνη. Όταν πνέουν δυνατοί βορειοανατολικοί άνεμοι, το λιμάνι του Λιμένα δέχεται απανωτά χτυπήματα και διαδραματίζονται καταστάσεις ανάλογες με αυτές που συμβαίνουν στο λιμάνι της Καβάλας, όταν πνέουν ισχυροί νοτιάδες.
Μιλώντας στην «Ε» ο πρόεδρος της ΑΝΕΘ, Γρηγόρης Χατζηεμμανουήλ, χαρακτήρισε ελεγχόμενη την κατάσταση (στις 22:00 χθες) σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Ο κόσμος είναι καλά, παρά τον φόβο και την ταλαιπωρία. Δεν έχει προκληθεί ζημιά στο σκάφος. Προκλήθηκαν κάποια βαθουλώματα αλλά ευτυχώς δεν υπάρχει ρωγμή. Κρατάμε από τη στεριά το σκάφος σε απόσταση και αναμένουμε να κοπάσουν οι άνεμοι ώστε με τη βοήθεια ρυμουλκού να αποκολλήσουμε το φέρι από το σημείο στο οποίο εγκλωβίστηκε και να αποβιβαστεί με ασφάλεια ο κόσμος». Το ρυμουλκό που παρήγγειλε η ΑΝΕΘ ξεκίνησε από την Καβάλα μετά στις 21:00 και αναμενόταν στο Λιμένα λίγο πριν τα μεσάνυχτα.
Σημειώνεται ότι στο εντελώς αθωράκιστο από τους ισχυρούς ανέμους νέο λιμάνι του Λιμένα έχουν συμβεί και στο παρελθόν αντίστοιχες καταστάσεις, με παλιότερα φέρι που δεν μπορούσαν να δέσουν. Η έλλειψη προστασίας είναι παντελής και είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι κάθε φορά που πνέουν ισχυροί άνεμοι, τα φέρι μεταφέρονται στο παλιό λιμάνι, κεντρικά στο λιμάνι, ώστε να προστατευθούν.
Ο πρόεδρος της ΑΝΕΘ έκανε λόγο για «εγκληματικές αμέλειες» σε ότι αφορά την έλλειψη υποδομών και με αφορμή το χθεσινοβραδινό περιστατικό ανέφερε ότι είναι επιτακτικότερη από ποτέ η κατασκευή υποδομών που θα θωρακίσουν το μεγαλύτερο λιμάνι του νησιού. «Δεν είναι δυνατόν εν έτη 2012 να συμβαίνουν τέτοια πράγματα. Είναι εγκληματικές αμέλειες όλα αυτά. Δεν μπορεί να κινδυνεύουν επιβάτες και περιουσίες εκατομμυρίων ευρώ. Πρέπει άμεσα να γίνει ένας μόλος που να κόβει τον βορειοανατολικό άνεμο, αλλιώς θα έχουμε ξανά ανάλογα φαινόμενα» σημείωσε ο κ. Χατζηεμμανουήλ.
Σημειώνεται ότι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θάσου προσπαθεί να ενεργοποιήσει και να επικαιροποιήσει μια παλιά μελέτη του Λιμενικού Ταμείου για την κατασκευή λιμενοβραχιόνων, κατάλληλων για προστασία αλλά και με δυνατότητα φιλοξενίας μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Για το έργο αναζητείται χρηματοδότηση ύψους 17 εκ. ευρώ.
|