This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 2 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[E-Parousia.gr] Με γοργούς ρυθμούς οι διαδικασίες για σύνδεση του Λιμανιού Αλεξ/πολης

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[E-Parousia.gr] Με γοργούς ρυθμούς οι διαδικασίες για σύνδεση του Λιμανιού Αλεξ/πολης
Με γοργούς ρυθμούς και ακολουθώντας καθορισμένο χρονικό πλαίσιο δρομολογούνται οι διαδικασίες για τη σύνδεση του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό δίκτυο καθώς και για την ολοκληρωμένη αξιοποίησή του όπως διαβεβαίωσε ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Άδωνις Γεωργιάδης, στο πλαίσιο της συζήτησης που διεξήχθη σήμερα στη Βουλή με αφορμή την επίκαιρη ερώτηση που είχε καταθέσει η βουλευτής Έβρου του ΠΑΣΟΚ Ελένη Τσιαούση για το συγκεκριμένο θέμα.

Αναλυτικότερα κατά την τοποθέτησή της η κυρία Τσιαούση επισήμανε την πλεονεκτική και… ανταγωνιστική γεωγραφική θέση του λιμανιού που όμως απαιτεί αναπτυξιακά έργα, τα οποία θα το καταστήσουν πλήρως λειτουργικό για την εξυπηρέτηση των εμπορικών δραστηριοτήτων του ευρύτερου ελλαδικού χώρου αλλά και των γειτονικών χωρών. Η μέχρι σήμερα όμως ανταπόκριση της πολιτείας στις συγκεκριμένες απαιτήσεις ήταν να το καταστήσει ένα μη χρηστικό λιμάνι καθώς οι διαδικασίες εκβάθυνσής του έχουν καθυστερήσει σημαντικά, και σε ένα «τυφλό» λιμάνι αφού δεν υπάρχει σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο και με την Εγνατία Οδό, ενώ παράλληλα 204 στρέμματα γης εξακολουθούν να είναι δεσμευμένα από τον Ο.Λ.Α. όπου για περισσότερα από 20 χρόνια δεν τα έχει αξιοποιήσει για την επέκταση του Λιμένα Αλεξανδρούπολης και δημιουργία εμπορευματικού κέντρου, όπως προβλέπονταν σημείωσε η βουλευτής.

Επιπλέον πάρα πολλές είναι οι δυνατότητες αξιοποίησης του λιμανιού με τη σύνδεσή του με το σιδηροδρομικό δίκτυο του Νομού, το οποίο πρόσφατα εκσυγχρονίστηκε είναι έτοιμο να μπορέσει να συμβάλει στην μεταφορά των εμπορευμάτων τόσο προς τα βόρεια όσο προς ανατολικά μέσω του σταθμού του Πυθίου. Βασική παράλειψη όμως αποτελεί ότι δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός σύνδεσης του λιμανιού με το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, όπου διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους αεροδιαδρόμους της Ελλάδας.

Απαντώντας ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης ευχαρίστησε τον Δήμαρχο της Αλεξανδρούπολης κύριο Ευάγγελο Λαμπάκη και την βουλευτή του Νομού Έβρου κυρία Τσιαούση Ελένη για την ενδελεχή ενημέρωση που είχε για την κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι της πόλης, αλλά και για τις προοπτικές ανάπτυξής του. Σημειώνοντας μάλιστα ότι ο τρόπος που έχει αντιμετωπίσει το κράτος μέχρι σήμερα το θέμα του λιμανιού αποτελεί ένα παράδειγμα του γιατί βρίσκεται η χώρα σήμερα στο χείλος της οικονομικής καταστροφής, όπου από την μία πλευρά δίνονταν κολοσσιαία ποσά για να φτιάξει ένα καταπληκτικό λιμάνι και από την άλλη πλευρά το κομβικό σημείο που είναι η σύνδεση του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο και την Εγνατία οδό δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα ώστε να υπάρξει ουσιαστική αξιοποίηση του ως εναλλακτικός δρόμος του Βοσπόρου σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του.

Αναλογιζόμενος την υποβαθμισμένη κατάσταση και τις καθυστερήσεις που έχουν παρατηρηθεί ενημέρωσε ότι έχει έρθει σε επαφή με το Υπουργείο Υποδομών και έχει παραγγελθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου μελέτη για τη σύνδεση τον σιδηροδρομικό δίκτυο με καταληκτική ημερομηνία παράδοσης τις 10 Φεβρουαρίου 2012, ώστε να πραγματοποιηθούν με ταχύτατους ρυθμούς τα απαιτούμενα έργα και να χρηματοδοτηθούν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς το κόστος είναι πολύ μικρό. Επιπλέον για τη χάραξη νέας σιδηροδρομικής γραμμής ώστε να δώσει στο λιμένα διεθνή χαρακτήρα ενημέρωσε ότι την επόμενη εβδομάδα αντιπροσωπίες των λιμένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και το Ινστιτούτο μεταφορών Θεσσαλονίκης θα έχουν συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών της Βουλγαρίας, προκειμένου να κατατεθεί διασυνοριακή πρόταση συνεργασίας ώστε να συνδεθούν τα ελληνικά λιμάνια με τα λιμάνια της Βάρνας και του Μπουργκάς, δίνοντας μια νέα ώθηση σε ένα δίκτυο διασυνοριακής συνεργασίας και διαμορφώνοντας τον στρατηγικό χαρακτήρα του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης.

Ενώ για το θέμα της αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης ο υφυπουργός ανέφερε ότι αναμένεται η μελέτη που θα κατατεθεί από το Ταμείο Αξιοποίησης Κρατικής Περιουσίας στις 28 Φεβρουαρίου, ενώ τόνισε ότι το υπουργείο θα σταθεί αρωγός σε ολόκληρη την προσπάθεια του Δήμου για ήπια ανάπτυξη της συγκεκριμένης περιοχής, ώστε οι πολίτες της Αλεξανδρούπολης να απολαύσουν ένα πολύ όμορφο λιμάνι με ότι αυτό συνεπάγεται.

Την ικανοποίηση της για την άμεση ανταπόκριση του Υφυπουργού στο θέμα της ολοκληρωμένης αξιοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης εξέφρασε η βουλευτής Έβρου του ΠΑΣΟΚ κ. Ελένη Τσιαούση δηλώνοντας ότι: «Η ολοκλήρωση των απαραίτητων έργων θα συμβάλει στην ανάπτυξη της περιοχής, ακόμα περισσότερο όμως θα καταστήσει το Νομό Έβρου σε ζώνη ευρύτερων οικονομικών και αναπτυξιακών συνεργασιών, ειδικά σήμερα όπου απαιτούνται σοβαρές και σωστά δομημένες πρωτοβουλίες αξιοποίησης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων, οι οποίες θα χαράξουν μια νέα προοπτική για την ανάπτυξη του τόπο μας που έχει τόσο ανάγκη».
27-01-2012, 07:53 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 2 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024