[Ypodomes.com] Μορέας: Το τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα, το πιο δύσκολο έργο στην Ελλάδα
Την άνοιξη του 2012 θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί ο αυτοκινητόδρομος στη Μεσσηνία, από την Τσακώνα έως τον κόμβο της Σπερχογείας στο Praktiker - αν και στόχος του υπουργείου είναι να έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του φετινής χρονιάς.
Το υπόλοιπο κομμάτι μέχρι τον κόμβο του Καρέλια θα παραδοθεί του χρόνου, στο τέλος του καλοκαιριού. Το πολύπαθο Παραδείσια - Τσακώνα πάει για παράδοση το πρώτο τρίμηνο του 2012 με παράκαμψη στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης, όπου θα κατασκευαστεί η μεταλλική τοξωτή γέφυρα. Στόχος είναι να παραδοθεί ολοκληρωμένο στο τέλος του ερχόμενου καλοκαιριού, αν και έχει συμβατική προθεσμία ως το τέλος Οκτωβρίου 2012. Ο κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη θα ολοκληρωθεί το 2013.
Ολα αυτά επισημάνθηκαν κατά τη διάρκεια χθεσινής αυτοψίας στα υπό κατασκευήν τμήματα του έργου, όπου ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης τόνισε την ανάγκη ολοκλήρωσης όλου του φυσικού αντικειμένου του έργου, όπως προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης, που περιλαμβάνει και τον περιμετρικό της Καλαμάτας. Η αυτοψία έγινε μετά από ευρεία σύσκεψη στα γραφεία της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην Τρίπολη.
Πιο αναλυτικά:
ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΑ - ΤΣΑΚΩΝΑ
Η στάση για ενημέρωση έγινε στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης, όπου προβλέπεται η κατασκευή της μεταλλικής τοξωτής γέφυρας. Ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Μελετών Εργων Παραχώρησης Πελοποννήσου στο υπουργείο Υποδομών Γιάννης Καρνέσης είπε ότι είναι το πιο δύσκολο έργο που γίνεται στην Ελλάδα.
Μίλησε για χάραξη σε εξαιρετικά επικίνδυνο έδαφος, σε περιοχή με νερά, και παρατήρησε πως τέτοια γέφυρα μπορεί να συγκριθεί μόνο με τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου. Εκτίμησε ότι το πολύπαθο έργο θα παραδοθεί το πρώτο τρίμηνο του 2012 με παράκαμψη, και ολοκληρωμένο με τη μεταλλική τοξωτή γέφυρα στο τέλος καλοκαιριού του 2012.
Ενημέρωσε ότι η κατασκευή της γέφυρας επηρεάζεται και από τον άνεμο, διευκρινίζοντας πως οι πύργοι ύψους 75 μέτρων απαιτούν πρόσθετα μέτρα ασφαλείας των εργαζομένων.
Ο κ. Καρνέσης διαβεβαίωσε πως γίνεται ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν, γιατί το έργο αυτό, το Παραδείσια - Τσακώνα το χρωστάει το Ελληνικό Δημόσιο στους πολίτες της Μεσσηνίας. Ανέφερε ότι μελετάται η παράκαμψη, αλλά παραδέχτηκε πως δεν έχει εγκριθεί. Εκτίμησε ότι είναι εφικτός ο στόχος της ολοκλήρωσης με βάση το χρονοδιάγραμμα που ανέφερε, λόγω της ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ.
Ο περιφερειάρχης Π. Τατούλης είπε ότι είναι πολύ σημαντικό το χρονοδιάγραμμα και ότι το έργο θα δοθεί στους συμπολίτες μας και στη γενικότερη αναπτυξιακή προοπτική της Περιφέρειας. Επεσήμανε δε πως «αφού εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, δε χωράει καμία πιθανότητα οποιασδήποτε σκέψης να μην έχει τη στόχευση της ολοκλήρωσης το έργο (και ο περιμετρικός της Καλαμάτας). Είναι κατανοητό και στην πολιτική ηγεσία και στους υπηρεσιακούς».
Ο εργοταξιάρχης Γιώργος Τσίρμπας παρατήρησε ότι με την έγκαιρη χρηματοδότηση το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί στις προθεσμίες. Ο έτερος εκπρόσωπος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας Νίκος Ντονάς παρατήρησε ότι οι εταιρείες έχουν χρηματοδοτήσει το έργο με 25 εκ. ευρώ, περιμένοντας τη χρηματοδότηση, και πως η δραστηριοποίηση το καλοκαίρι ήταν πολύ μεγάλη σε αντίθεση με τη χρηματοδότηση.
Επεσήμανε ότι ήταν άθλος που το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και ενημέρωσε πως «ξεκινήσαμε να κόβουμε στο εργοστάσιο τα κομμάτια για τα μεταλλικά τόξα της γέφυρας».
ΠΑΛΙΑ ΚΟΙΤΗ ΠΑΜΙΣΟΥ
Κατευθείαν από το Παραδείσια - Τσακώνα, η αυτοψία συνεχίστηκε στον αυτοκινητόδρομο στα όρια της Μεσσηνίας, από την Τσακώνα, με πέρασμα από τον νέο κόμβο της Αλλαγής. Μια πρώτη στάση έγινε μετά το κατ-εντ-κάβερ στα Τσουκαλέικα και ακολούθησε στάση κι ενημέρωσε αμέσως μετά τη γέφυρα στην παλιά κοίτη Παμίσου.
Ο εκπρόσωπος του "Μορέα" Αλέξανδρος Γεωργόπουλος παρατήρησε ότι «ίσως έχουμε πάει λίγο πίσω σ? αυτό το κομμάτι, γιατί πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Είναι επισφαλή τα εδάφη μεταξύ των δύο γεφυρών στην παλιά και τη νέα κοίτη».
Ο κ. Καρνέσης υπενθύμισε ότι αρχικά μελετιόταν η ανατολική χάραξη του δρόμου πάνω από τον Αγιο Φλώρο, αλλά αυτό ήταν casus belli για τους τοπικούς φορείς, γιατί ήταν κοντά στις πηγές. Ετσι μελετήθηκε η πεδινή χάραξη που είναι βάλτος κι ενημέρωσε πως τοποθετήθηκαν χαλικοπάσσαλοι και στραγγιστήρια, ότι υπάρχει παρακολούθηση και διαβεβαίωσε πως «οι μετρήσεις δε δείχνουν καμία ανησυχία».
Επιβεβαίωσε ότι δόθηκε να μην επισπευστεί η κατασκευή σ? αυτό το κομμάτι, για το θέμα των καθιζήσεων, με την προοπτική, με στόχο να δοθεί στο τέλος του χρόνου έως το Praktiker.
«Ανοιξη του 2012», είπε ξεκαθαρίζοντας τα πράγματα ο κ. Γεωργόπουλος. Τονίστηκε ότι υπάρχει και ο αγωγός καυσίμων της Αεροπορίας μεταξύ Θουρίας - Μικρομάνης, όπου πρέπει να είναι σίγουροι ότι δε θα υπάρχει πρόβλημα.
Στο ερώτημά μας αν με την παράδοση του αυτοκινητόδρομου στη Μεσσηνία, έως το Praktiker, θα πληρώνουμε στα διόδια Πηδήματος, ο κ. Καρνέσης αρχικά είπε ότι «θα μπαίνουμε και θα πληρώνουμε, προβλέπεται από τη σύμβαση».
Στην παρατήρηση του κ. Τατούλη πως τα διόδια θα πληρώνονται με πλήρη ολοκλήρωση του φυσικού αντικειμένου της παραχώρησης, ο κ. Καρνέσης παραδέχτηκε ότι πληρωμή διοδίων προβλέπεται για κατασκευή μέχρι και τον κόμβο του Νέδοντα, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης.
Διαφωνία μεταξύ υπουργείου και "Μορέα" προέκυψε και για τα διόδια Λεύκτρου (Βελιγοστής) στο Παραδείσια - Λεύκτρο, όπου ο κ. Καρνέσης είπε ότι είναι ευθύνη του παραχωρησιούχου που δε λειτουργούν, γιατί δεν έχει έτοιμη τη συναρμογή, τα 50-100 μέτρα σύνδεσης με το Παραδείσια - Τσακώνα στα σύνορα Μεσσηνίας - Αρκαδίας. Η άποψη αυτή προκάλεσε την αντίδραση του κ. Γεωργόπουλου, καθώς ο "Μορέας" υποστηρίζει ότι τα συγκεκριμένα διόδια δεν μπορούν να λειτουργήσουν γιατί δεν έχει τελειώσει το Παραδείσια - Τσακώνα, που κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο.
Ο κ. Τατούλης σημείωσε ότι υπάρχει πρόοδος του έργου, του αυτοκινητόδρομου κι ενημέρωσε πως στη σύσκεψη συζήτησαν και για τα αντιπλημμυρικά έργα στον αυτοκινητόδρομο, σε παράπλευρους και κάθετους δρόμους, επειδή μπαίνουμε στο χειμώνα. Η αυτοψία ολοκληρώθηκε στον υπό κατασκευή κόμβο του Praktiker.
Πηγή:eleftheriaonline.gr
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
|