This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 2 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Αγγελιοφόρος] Θεσσαλονίκη: Μετρό μετά το 2016 και... βλέπουμε

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Αγγελιοφόρος] Θεσσαλονίκη: Μετρό μετά το 2016 και... βλέπουμε
Το 2016 το ταχύτερο θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης μήκους 9,6 χιλιομέτρων και όχι το 2015, όπως εξήγγειλε πριν από μερικές ημέρες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, συμφωνα με πληροφορίες του www.agelioforos.gr.

Από τους σταθμούς υπό κατασκευή, μεγάλη καθυστέρηση παρουσιάζεται στον σταθμό της Αγίας Σοφίας, λόγω των αρχαιοτήτων, ενώ μικρότερη είναι η καθυστέρηση στο σταθμό Βενιζέλου και στο σταθμό Σιντριβανίου. Αντιθέτως, ο σταθμός μετρό του Ευκλείδη ολοκληρώθηκε μέσα σε 13 μήνες, και αν οι ρυθμοί ταχύτητας των εργασιών ήταν οι ίδιοι και στους υπόλοιπους σταθμούς τώρα η Θεσσαλονίκη θα διέθετε μετρό.

Η καθυστέρηση σύμφωνα με την εταιρία «Αττικό Μετρό» οφείλεται στις αρχαιολογικές ανασκαφές, στη διάρκεια των οποίων έχουν βρεθεί σημαντικές αρχαιότητες που δίνουν φως σε άγνωστες πτυχές της ιστορίας της Θεσσαλονίκης. Σε αυτές πρέπει να προστεθεί πάντως και η επανειλημμένη έκκληση των εργαζόμενων του μετρό προς τη διοίκηση της εταιρίας να κατασκευάσει στέγαστρων ώστε να μη διακόπτονται οι εργασίες για την κατασκευή του έργου κάθε φορά που βρέχει, κάτι που δυστυχώς δεν έγινε πραγματικότητα, με αποτέλεσμα όποτε βρέχει, τα εργοτάξια στους σταθμούς να πλημμυρίζουν και οι εργαζόμενοι να δουλεύουν μέσα στη λάσπη. Πάντως, εντός της εβδομάδας ίσως και την επόμενη ολοκληρώνεται η κατασκευή στέγαστρου στο σταθμό Αγίας Σοφίας, όπου έχουν βρεθεί οι περισσότερες αρχαιότητες με αποτέλεσμα να είναι ορατό το ενδεχόμενο οι ανασκαφές να συνεχιστούν τουλάχιστον μέχρι το 2012, οπότε και θα επαναληφθούν οι εργασίες κατασκευής του σταθμού του μετρό. Η βασική γραμμή του μετρό θα ξεκινά από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα καταλήγει πιο πάνω από το σούπερμαρκετ Μάκρο στην Πυλαία.


Εργασίες σε Καλαμαριά, Σταυρούπολη από το 2012-13
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών καιΔικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, δήλωσε ότι η βασική γραμμή του μετρό, που θα εκτείνεται, τελικά, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία και όχι μέχρι τη Μίκρα της Καλαμαριάς, θα είναι έτοιμη το 2015. Επιπλέον, αν όλα πάνε καλά, το ερχόμενο καλοκαίρι θα αναπτυχθούν στην πόλη νέα εργοτάξια, αυτήν τη φορά για την κατασκευή της πρώτης επέκτασης του μετρό, προς την Καλαμαριά. Η επέκταση στην Καλαμαριά είναι μήκους 4,8 χιλιομέτρων με πέντε στάσεις (υπόγειοι σταθμοί): πρώην νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα. Η διακλάδωση θα αρχίζει από το σταθμό Πατρικίου της βασικής γραμμής, ανάμεσα σε Ανάληψη και Βούλγαρη, και θα καταλήγει στον τερματικό της Μίκρας, όπου έχει προβλεφθεί και σύνδεση με τα αστικά λεωφορεία, αλλά και με θαλάσσια συγκοινωνία (εφόσον κάποτε δρομολογηθεί κι αυτό το έργο).

Σύμφωνα με το σχεδιασμό, οι ανταποκρίσεις των γραμμών στο σταθμό Πατρικίου δε θα είναι σε διαφορετικό επίπεδο, αλλά εντός του ίδιου σταθμού, δίχως αλλαγή αποβάθρας και συνεπώς χωρίς ταλαιπωρία, ούτε καν με αλλαγή συρμού.

Ενα χρόνο μετά, δηλαδή το 2013, θα γίνει η δημοπράτηση για μία ακόμη επέκταση, προς τη Σταυρούπολη.Ο κ. Μαγκριώτης, δήλωσε ότι το 2020 η Θεσσαλονίκη θα έχει δίκτυο μετρό μήκους 33 χιλιομέτρων με 33 σταθμούς.




Εύοσμος-Τούμπα- Χαριλάου στο μέλλον
Η βασική γραμμή του μετρό θα φτάνει τελικά μέχρι τη Νέα Ελβετία και όχι μέχρι την Καλαμαριά. Στο δεύτερο μεγαλύτερο δήμο της Θεσσαλονίκης, το υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά θα φτάσει με την πρώτη επέκτασή του. Εξάλλου, ο σταθμός «Νέα Ελβετία» φαίνεται ότι θα μετατοπιστεί λίγο ανατολικά, σε θέση που υπέδειξε ο δήμος Θεσσαλονίκης, ώστε να μη βρίσκεται μέσα σε χωράφια, μακριά από κατοικημένη περιοχή.Επιπλέον, εξετάζεται η τελική θέση του προτελευταίου σταθμού της βασικής γραμμής του μετρό, στη Βούλγαρη, ενώ σε καλό δρόμο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις για την παράδοση του χώρου για την κατασκευή σταθμού στο Παπάφειο.

Στο μεταξύ, ολοκληρώθηκαν από την «Αττικό Μετρό ΑΕ» οι μελέτες για την επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, υπογράφηκε η περιβαλλοντική μελέτη του έργου και υποβλήθηκε στην ΕΕ ο φάκελος για τη χρηματοδότησή του. Ακόμη,ωριμάζει η επέκταση του μετρό προς τη Σταυρούπολη και ότι στο τέλος του έτους θα είναι έτοιμη η πρώτη φάση των μελετών, ώστε ακολούθως να δημοπρατηθούν οι οριστικές.Αντίστοιχη μελετητική ωρίμανση γίνεται για τις επεκτάσεις προς Εύοσμο, αλλά και προς Τούμπα και Χαριλάου.




Το κόστος και ο αριθμός των εργαζόμενων
Ο διευθυντής έργων μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, τόνισε μεταξύ άλλων ότι υποχρέωση όλων που εμπλέκονται στο θέμα ολοκλήρωσης του Project είναι η επιτάχυνση των εργασιών και στο πλαίσιο αυτό ανέφερε ότι σήμερα η απορρόφηση πόρων είναι στα 236,7 εκατ. ευρώ ήτοι το 25% του συνολικού προϋπολογισμού που είναι 1,1 δισ. ευρώ, με τα 328 εκατ. ευρώ να είναι ενταγμένα στο ΠΕΠ και τα υπόλοιπα να αφορούν χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ.

Επίσης, μεταξύ άλλων σημείωσε ότι στο μετρό Θεσσαλονίκης εργάζονται 1050 άτομα, εκ των οποίων τα 600 στις αρχαιολογικές ανασκαφές, ενώ με τα συναφή επαγγέλματα που απαιτούνται ο αριθμός των απασχολουμένων φθάνει στα 1600 άτομα. Σημειώνεται ότι η Αττικό Μετρό ΑΕ, κατέθεσε αίτηση χρηματοδότησης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», που συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής, για τη χρηματοδότηση της πράξης με τίτλο Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά και δημόσια δαπάνη 588.500.000,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ 119.830.000,00 ευρώ).
16-09-2011, 04:45 PM
Find Reply



Messages In This Thread
[Αγγελιοφόρος] Θεσσαλονίκη: Μετρό μετά το 2016 και... βλέπουμε - by meganium - 16-09-2011, 04:45 PM

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [NewsIt.gr] Θεσσαλονίκη: Το 2016 το ΜΕΤΡΟ θα δοθεί στους πολίτες meganium 0 1.108 13-06-2012, 09:32 PM
Last Post: meganium
  [Αγγελιοφόρος] Θεσσαλονίκη: Χωρίς τέλος τα προβλήματα στο μετρό meganium 0 1.280 16-05-2012, 12:17 PM
Last Post: meganium
  [Αγγελιοφόρος] Θεσσαλονίκη: Το μετρό πάει Καλαμαριά! meganium 3 2.460 13-11-2011, 02:32 PM
Last Post: meganium

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024