RE: [Μακεδονία] Λείπουν τα ταξί... χορεύουν τα λεωφορεία
Το θέμα όμως είναι ότι όταν απεργούν τα ταξί, λείπουν από τους δρόμους όχι μόνο ΠΟΛΛΑ οχήματα, αλλά και κατά κανόνα πολλοί από τους χειρότερους οδηγούς, ένα ταξί σίγουρα προκαλεί μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα από ένα Ι.Χ. λόγω του ότι οδηγούν απρόσεκτα, επιθετικά, με συνεχείς παραβάσεις του Κ.Ο.Κ.
Και μπορεί να μην βασίζομαι σε στατιστικά στοιχεία, αλλά την τελευταία φορά που είχαν απεργία τα ταξί έκανα το Αμπελόκηποι - Πεύκη (Α7 ή Β7 από Άρειο Πάγο μέχρι Διασταύρωση Μελισσίων και 070 Συγκοινωνίας Αμαρουσίου από Διασταύρωση Μελισσίων μέχρι Πεύκη) σε 32 λεπτά συμπεριλαμβανομένου του χρόνου αναμονής μεταξύ Α7 και 070 (περίπου 8 λεπτά). Ημέρα που κυκλοφορούν ταξί για την διαδρομή αυτή θέλω στην καλλίτερη περίπτωση 50 λεπτά, συνήθως υπερβαίνω την 1 ώρα.
Τα ταξί, με τις συνεχείς παραβιάσεις των λεωφορειολωρίδων και την - πολλές φορές εκβιαστική - επιβράδυνση κοντά σε στάσεις προκαλούν μείωση της ταχύτητας των λεωφορείων. Επίσης, συνήθως τα ταξί τα χρησιμοποιούν όσοι δεν διαθέτουν δικά τους αυτοκίνητα αλλά συνάμα δεν μπορούν (ή δεν θέλουν) να χρησιμοποιήσουν λεωφορείο. Η αύξηση στα κυκλοφορούντα Ι.Χ. δεν είναι τόσο μεγάλη, όσο η αύξηση της ταχύτητας των λεωφορείων.
Και, όπως είδαμε κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, η αύξηση της ταχύτητας των λεωφορείων πρακτικά συνεπάγεται μια αύξηση του στόλου, καθώς ένα λεωφορείο μπορεί να εκτελέσει περισσότερα δρομολόγια άρα με τα ίδια λεωφορεία μπορούν να μεταφερθούν περισσότεροι επιβάτες, κατά προέκταση λιγότερη αναμονή στις στάσεις, περισσότερη άνεση μέσα στα λεωφορεία κ.τ.λ. Οι ταξιτζήδες "πατάνε" στην αναξιοπιστία των λεωφορείων για την οποία, σε μεγάλο βαθμό, ευθύνονται και αυτοί και την επιδιώκουν για να αυξήσουν την πελατεία τους. Επίσης, εκμεταλλευόμενοι την κατάσταση αυτή, βρίσκουν πάτημα για να ασκούν συχνά ανάρμοστη συμπεριφορά όχι μόνο προς τους άλλους οδηγούς, αλλά και προς τους επιβάτες (κάπνισμα, μη χρήση κλιματισμού το καλοκαίρι παρά το σχετικό αίτημα του επιβάτη, διπλές ή και τριπλές μισθώσεις, απρεπείς εκφράσεις ή και βωμολοχίες, σκόπιμες καθυστερήσεις κυρίως με χρήση βεβαρυμένων οδικών αξόνων παρά την ύπαρξη εναλλακτικών διαδρομών, μέχρι πιο ακραίες περιπτώσεις πειραγμένων ταξίμετρων, παρενόχλησης τουριστριών από το εξωτερικό κ.ά.), πράγματα ανήκουστα σε άλλες χώρες.
Έτσι έχουμε φτάσει στο σημείο εκεί που σε πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης το ταξί να θεωρείται premium μεταφορικό μέσο, στην Ελλάδα να είναι το πλέον υποτιμητικό.
|