[Agelioforos.gr] Δυο γραμμές τραμ στο σχεδιασμό των αρμοδίων
Δυο διαδρομές τραμ σχεδιάζονται για τη Θεσσαλονίκη από την κεντρική διοίκηση και αναμένεται να προωθηθούν μέσω του μάστερ πλαν του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, που ανακοίνωσε ο υπουργός, Δημήτρης Ρέππας.
Η αναφορά του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Νίκου Σηφουνάκη, στην παρουσίαση του επικαιροποιημένου ρυθμιστικού σχεδίου Θεσσαλονίκης, στην κάλυψη με μητροπολιτικό τραμ των περιοχών της Θεσσαλονίκης που δε θα εξυπηρετούνται από το δίκτυο του μετρό έρχεται σε πλήρη αντιστοιχία με τους σχεδιασμούς του μάστερ πλαν, όπως επισήμανε στον «Α» ο υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης.
Οι προϋποθέσεις
«Είχαμε υπογραμμίσει ότι το τραμ θα μπει στη ζωή της πόλης και εξετάζονται οι προϋποθέσεις για να εξυπηρετήσει κατά προτεραιότητα τις περιοχές εκείνες όπου δε θα πηγαίνει το μετρό. Με το σχεδιασμό και των επεκτάσεων του μετρό, θα έχουμε τις οριστικές περιοχές που θα ενταχθούν στο δίκτυο του τραμ», δήλωσε ο κ. Μαγκριώτης.
Η πρώτη γραμμή τραμ (που είναι και η πιο... σίγουρη) είναι το «τόξο» που θα ενώσει τον τερματικό σταθμό του μετρό στο Ελευθέριο - Κορδελιό με τον τερματικό στην Ευκαρπία και τα δυο νοσοκομεία («Παπαγεωργίου», «424»). Εκεί η δημιουργία τραμ είναι αναγκαία, καθώς μια σειρά από περιοχές δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από το μετρό, ενώ δεν μπορούν να επικοινωνήσουν επαρκώς μεταξύ τους. Πρόκειται για τον Εύοσμο, την Ηλιούπολη και τη Σταυρούπολη και βέβαια το Κορδελιό και την Ευκαρπία. Το τραμ σε αυτήν την περίπτωση εξυπηρετεί την αρχή της συμπληρωματικότητας των μέσων μαζικής μεταφοράς και επιπλέον δεν αφήνει «τυφλούς» τους τερματικούς του μετρό, αλλά αντίθετα δίνει ολοκληρωμένη λύση μετακίνησης για το σύνολο των πολιτών της δυτικής πλευράς του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
Η δεύτερη γραμμή που εξετάστηκε είναι η σύνδεση Τούμπας, Χαριλάου, Θέρμης και Νέας Ελβετίας με τραμ. Στην περίπτωση αυτή όμως, όπως επισήμανε ο κ. Μαγκριώτης, υπάρχει το ενδεχόμενο να γίνει επέκταση του μετρό. Μάλιστα, τα οικονομικά δεδομένα της συγκεκριμένης γραμμής, βάσει του πληθυσμού των περιοχών που καλύπτει, είναι σημαντικά. Πάντως τραμ θα κατασκευαστεί εφόσον δε γίνει επέκταση του μετρό, κάτι που εξαρτάται από τις μελέτες της «Αττικό Μετρό ΑΕ». Είτε με μετρό, είτε με τραμ οι συγκεκριμένες περιοχές θα ενταχθούν στο σύστημα των μέσων σταθερής τροχιάς του πολεοδομικού συγκροτήματος.
ΤΑΣΟΣ ΤΑΣΙΟΥΛΑΣ
|