This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 19 Vote(s) - 2.26 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Agelioforos.gr] Θεσσαλονίκη: Τραμ όπου δεν πάει το μετρό...

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Agelioforos.gr] Θεσσαλονίκη: Τραμ όπου δεν πάει το μετρό...
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΑΣΟΣ ΤΑΣΙΟΥΛΑΣ

[Image: 2011030100238-preview.jpg]

Τραμ όπου δεν πάει το μετρό υπόσχεται το νέο ρυθμιστικό σχέδιο Θεσσαλονίκης, η μελέτη του οποίου είναι ήδη έτοιμη και τέθηκε σε διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς. Χτες έγινε μια πρώτη παρουσίαση από τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Νίκο Σηφουνάκη, και τους επικεφαλής των μελετητών, ενώ αναλυτική παρουσίαση θα γίνει από την υπουργό ΠΕΚΑ, Τίνα Μπιρμπίλη, την 21η Μαρτίου 2011.

Το νέο ρυθμιστικό, που περιλαμβάνει το σύνολο των νομών Θεσσαλονίκης, Κιλκίς και Χαλκιδικής και τμήματα των νομών Πιερίας, Ημαθίας και Πέλλας, βάζει τους όρους και τους κανόνες δόμησης και αποτελεί τον «μπούσουλα» της ανάπτυξης της περιοχής επιρροής της μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης. Εκτός από τις αναπτυξιακές προοπτικές κάθε περιοχής ξεχωριστά, το ρυθμιστικό οριστικοποιεί τις χρήσεις γης, προκειμένου να σταματήσει η αυθαίρετη δόμηση, η καταστροφή του περιβάλλοντος από ανεξέλεγκτες καταστάσεις και η αλόγιστη επέκταση των οικισμών.

«Στοπ» στις επεκτάσεις
Ενα από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του νέου ρυθμιστικού είναι η παρατήρηση που έκαναν οι μελετητές ότι, στη ζώνη που καλύπτει το ρυθμιστικό, ο πληθυσμός το 2001 ήταν 1,5 εκατ. κάτοικοι. Με βάση τις προβλέψεις για το 2022, ο πληθυσμός θα φτάσει στους 1,6 εκατ. κατοίκους, από τους οποίους 1,2 εκατομμύρια θα κατοικούν στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και 400.000 στις νέες περιοχές που περιλήφθηκαν στο νέο ρυθμιστικό.

Υπάρχουν 56.000 εκτάρια (560.000 στρ.) θεσμοθετημένων ή υπό θεσμοθέτηση γενικών πολεοδομικών σχεδίων, από τα οποία δεν έχουν πολεοδομηθεί τα 15.000 εκτάρια (150.000 στρ.). Ολη αυτή η έκταση προορίζεται για οικιστική ανάπτυξη και είναι ικανή να καλύψει τις ανάγκες 2,5 εκατ. κατοίκων. Συνεπώς, ο κ. Σηφουνάκης επισήμανε ότι «είναι ανάγκη να υπάρξει φειδωλή έγκριση μεγάλων επεκτάσεων στα ΓΠΣ και να ενισχυθεί η συμπαγής πόλη». Ο ίδιος σημείωσε ότι η κάλυψη των οικιστικών αναγκών πρέπει να υπακούει στον περιορισμό της εκτός σχεδίου δόμησης και στην προστασία φυσικού περιβάλλοντος και πολιτιστικής κληρονομιάς από την άναρχη δόμηση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι με την υιοθέτηση όλων των προτάσεων προς επέκταση η χωρητικότητα στην ευρύτερη περιοχή Θεσσαλονίκης αυξάνεται κατά 25%, του υπόλοιπου νομού Θεσσαλονίκης κατά 133%, του νομού Χαλκιδικής κατά 122% και του νομού Κιλκίς κατά 85%.

Κυκλοφοριακό
Το ρυθμιστικό επενδύει στην ανάπτυξη των δικτύων μεταφορικών μέσων σταθερής τροχιάς σε αστικό, προαστιακό και περιφερειακό επίπεδο, με το μετρό Θεσσαλονίκης να είναι σε πρώτο πλάνο και να υιοθετείται η λύση του μητροπολιτικού τραμ για τις περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από το μετρό. Επίσης, όλα τα σημαντικά αστικά κέντρα εντός περιοχής εμβέλειας του νέου ρυθμιστικού εξυπηρετούνται από προαστιακό σιδηρόδρομο.

Παράλληλα, ενθαρρύνονται εναλλακτικοί και ήπιοι τρόποι μετακίνησης (πεζή, ποδήλατο) με τη δημιουργία δικτύων πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων στα ιστορικά κέντρα και τις περιφερειακές γειτονιές. Προβλέπεται και εκτεταμένο δίκτυο λεωφορειολωρίδων για τη Θεσσαλονίκη. Για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στο πολεοδομικό συγκρότημα περιλαμβάνονται έργα, όπως ο εξωτερικός περιφερειακός δακτύλιος, η αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής, η δημιουργία μεγάλων πάρκινγκ γύρω από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και δίπλα στους τερματικούς σταθμούς του μετρό και η δημιουργία κέντρων μετεπιβίβασης μεταξύ μετρό, τραμ, σιδηροδρόμου και λεωφορείων.

Ανάπτυξη
Το ρυθμιστικό προβλέπει και τις προοπτικές ανάπτυξης κάθε περιοχής (τουρισμός στο Νότο, βιομηχανία στο Βορρά κ.λπ.) με ρητή σημείωση για την ανάγκη προστασίας της γεωργικής γης υψηλής παραγωγικότητας.

Οι προτεραιότητες είναι:

- Θεσσαλονίκη: ενδυνάμωση μητροπολιτικού ρόλου, δημιουργία πόλου έρευνας και καινοτομίας, εξυγίανση και βελτίωση υποδοχέων δευτερογενούς τομέα.

- Χαλκιδική: προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

- Κιλκίς και δυτικά του Αξιού περιοχή: οργάνωση μεταλλευτικής δραστηριότητας, οργάνωση και ανάπτυξη υποδοχέων βιομηχανίας και παραγωγικών ζωνών, εξυγίανση και προστασία γεωργικής γης.

Τόσο ο κ. Σηφουνάκης όσο και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, επέμειναν στην αναβάθμιση του ρόλου του Οργανισμού Ρυθμιστικού, ενώ επισημάνθηκε ότι το νέο ρυθμιστικό της Θεσσαλονίκης θα ψηφιστεί στη Βουλή ταυτόχρονα με εκείνο των Αθηνών αμέσως μετά τη διαβούλευση (θα κρατήσει 30 μέρες) και θα παρακολουθείται με μετρήσιμους στόχους ανά πενταετία. Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι προωθείται για επεξεργασία από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ώστε να εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα για καθένα από τα τρία ΠΟΑΥ (Περιοχές Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών) για τις περιοχές Θερμαϊκού, Ημαθίας και Πιερίας (του Θερμαϊκού είναι έτοιμο για έγκριση). Ο κ. Μπουτάρης τόνισε τη σπουδαιότητα του σχεδίου ως βάσης οργανωμένης ανάπτυξης της περιοχής, που βάζει τέλος σε μια σειρά από στρεβλότητες που δημιούργησαν προβλήματα στο δομημένο ιστό, στο περιβάλλον και στην καθημερινότητα των πολιτών.

Στη χτεσινή παρουσίαση παρατηρήσεις και ερωτήσεις για το χρονοδιάγραμμα, τους πόρους, τις καθυστερήσεις και τις εξαγγελίες έκανε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας, οι βουλευτές Α' Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης και Ελενα Ράπτη και εκπρόσωποι δήμων. Εντύπωση προκάλεσε η απουσία άλλων βουλευτών και ειδικά του κυβερνώντος κόμματος, με εξαίρεση την Εύα Καϊλή.
07-03-2011, 08:11 PM
Website Find Reply



Messages In This Thread
[Agelioforos.gr] Θεσσαλονίκη: Τραμ όπου δεν πάει το μετρό... - by AlexNik - 07-03-2011, 08:11 PM

Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Agelioforos.gr] Θεσσαλονίκη: Στα σκαριά τραμ και ενοικιαζόμενα ποδήλατα AlexNik 0 1.529 18-09-2012, 04:59 PM
Last Post: AlexNik
  [Αγγελιοφόρος] Θεσσαλονίκη: Το μετρό πάει Καλαμαριά! meganium 3 2.792 13-11-2011, 02:32 PM
Last Post: meganium
  [Agelioforos.gr] Θεσσαλονίκη: Μετρό γεμάτο αρχαιότητες AlexNik 0 1.777 20-09-2011, 10:20 AM
Last Post: AlexNik
  [Agelioforos.gr] Θεσσαλονίκη: Η πρώτη «δοκιμαστική» βόλτα στη γραμμή του μετρό! AlexNik 0 1.934 23-05-2011, 08:32 PM
Last Post: AlexNik

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024