Εψαξα αρκετα για να βρω πληροφοριες γι'αυτα τα λεωφορεια που οσα αρνητικα εχουν ακουστει και ειναι δικαιολογημενα πιστευω πως ηταν ενα ξεχωριστο κεφαλαιο για τις αστικες συγκοινωνιες της Αθηνας μιας και ο σχεδιασμος των οχηματων που κατασκευαστηκαν στην Βουλγαρια με τις γνωστες διφυλλες πορτες και τα Ελληνικα με τις τετραφυλλες πορτες ηταν μπροστα απο την εποχη τους σε σχεση με τα υπολοιπα λεωφορεια εκεινης της εποχης και μιλω παντα για το σχεδιαστικο κομματι.
Βουλγάρικης κατασκευής
Τα Chavdar λεωφορεία Β13-20 ειναι λεωφορεια με τρεις περιστρεφομενες πορτες γνωστες ως ''διφυλλες'' με χαρακτηριστικο αυτων των λεωφορειων που ειναι οι μεγαλοι υαλοπινακες περιφερειακα και ο μεγαλος υαλοπινακας στο παρ πριζ προσφεροντας στον οδηγο την εργονομια να βλεπει τον δρομο καλυτερα. Ο κινητήρας βρίσκεται στο κέντρο του λεωφορείου με τυπου - Raba-man 2156HM6V. Κιβώτιο ταχυτήτων είναι 4 ή 5 ταχύτητες - αυτόματη. Μέγιστη ταχύτητα - 120km / h. Τα Λεωφορεία Chavdar Β13-20 είχαν αρχικά κατασκευαστεί ειδικά για την πόλη της Αθήνας, αλλά στη συνέχεια άρχισαν να κυκλοφορούν στη Βουλγαρία και τη Σοβιετική Ένωση. Για την Αθήνα που παράχθηκαν περίπου 200 κομμάτια οπου παραδοθηκαν το 1983 και όλα αφαιρέθηκαν από την υπηρεσία το 1994 λογο αρκετων προβληματων και ελλειψης ανταλλακτικων.
Ελληνικής κατασκευής
Την περιοδο 1984-1985 ειχαν κατασκευαστει αλλα 100 Chavdar B13-20 απο τις Ελληνικες εταιριες αμαξοποιιας ΤΣΩΚΟΣ ΚΕΑ ΚΕΒΑΜ ΕLBAM με σπαστες τετραφυλλες πορτες και κινητηρα Romaman με αδεια της MAN οπου και αυτα αφαιρεθηκαν απο την υπηρεσια το 1994.
Πηγή φωτογραφίων και κομμάτι πληροφοριών / Phototrans, εαν υπαρχουν διορθωσεις ειναι δεκτες.