Το αν οι συγκοινωνίες (ή κάθε επιχείρηση γενικά) είναι ιδιωτική ή δημόσια δεν αποτελεί διασφάλιση του ότι θα υπάρχουν σωστές συγκοινωνίες.
Υπάρχουν χώρες όπου οι συγκοινωνίες είναι δημόσιες, π.χ. οι Ελβετικοί Σιδηρόδρομοι, όπου το επίπεδο οργάνωσης και παροχής υπηρεσιών είναι πολύ υψηλό. Δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης γιατί το κράτος έχει ανταποκριθεί σωστά στον ρόλο του ως επιχειρηματίας και πέτυχε.
Στα λεωφορεία του Λονδίνου, η ιδιωτικοποίηση από την άλλη έφερε αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων διαχρονικά αλλά μέσα σε μερικά χρόνια ανέβασε κατά πολύ το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών και αύξησε σημαντικά την χρήση τους. Η τακτική ανανέωση του στόλου και η εισαγωγή των έξυπων εισιτηρίων τράβηξαν τους επιβάτες στα ΜΜΜ. Βεβαίως η TfL (αντίστοιχο του Ο.Α.Σ.Α.) διαρκώς εποπτεύει τις παρεχόμενες υπηρεσίες και σε αρκετές περιπτώσεις έχει διακόψει συμβάσεις με εταιρείες που δεν έκαναν σωστά την δουλειά τους (μη τήρηση των δρομολογίων, κακή συντήρηση οχημάτων, απρεπής εμφάνιση ή συμπεριφορά οδηγών κ.ά.). Περαιτέρω, τα "διόδια" που εφαρμόστηκαν στο κέντρο του Λονδίνου (congestion charge) χρηματοδοτούν την βελτίωση των συγκοινωνιακών υποδομών, την προμήθεια υβριδικών λεωφορείων από την TfL κ.τ.λ. καθώς τα καρπώνεται η TfL. Το ίδιο συμβαίνει και με οποιοδήποτε πρόστιμο πληρώνεται για παρακώλυση συγκοινωνιών.
Στην περίπτωση της Ελλάδας το κράτος απέτυχε ως επιχειρηματίας. Το κακό είναι και ότι το Μετρό ή το Τραμ που είναι νέα μέσα, μπορούσαν να είχαν γίνει ιδιωτικά από την αρχή. Στην ΑΜΕΛ κοκορεύονται ότι το Μετρό της Αθήνας είναι από τα κορυφαία στον κόσμο, όμως κάτι τέτοιο δεν κρίνεται μόνο από τα μάρμαρα στους τοίχους και τους γρανίτες στα πατώματα. Η τακτική των σκανδαλωδών προεκλογικών προσλήψεων αμαυρώνει αυτή την βιτρίνα. Και έρχονται τώρα τα συνδικάτα να αντιδράσουν σε μία κίνηση όχι μόνο εξυγίανσης, όπως ήταν η μη ανανέωση (και όχι πρόωρη καταγγελία) των συμβάσεων των εν λόγω εργαζομένων, αλλά και παραδειγματισμού, φοβούμενοι ότι αν γίνει μια προσπάθεια πραγματικής εξυγίανσης θα έρθει και η δική τους σειρά. Ή θα δουλέψουν πραγματικά ή θα μείνουν χωρίς δουλειά.
Βεβαίως μια ιδιωτικοποίηση των λεωφορείων δεν μπορεί να ακολουθήσει το μοντέλλο των Σ.ΕΠ. που θύμιζε αρκετά ΚΤΕΛ αλλά άλλο είναι τα επαρχιακά ΚΤΕΛ και άλλο οι αστικές συγκοινωνίες μιας πρωτεύουσας κράτους. Η επιλογή να ανήκουν τα λεωφορεία σε φυσικά πρόσωπα ήταν λάθος. Πιστεύω πως μια καλή λύση θα ήταν να γίνει μερική ιδιωτικοποίηση, με την συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο και του κράτους αλλά και της Περιφέρειας Αττικής, των εργαζομένων (ΟΧΙ των συνδικαλιστών) και ιδιωτών επενδυτών, γιατί τότε θα υπάρχει ένα κοινό συμφέρον και η προσπάθεια ενός να υποσκάψει τους άλλους θα τυγχάνει όντως αντιμετώπισης γιατί θα θίγει το συμφέρον όλων των υπολοίπων αλλά και όποιου υποσκάπτει, σε αντίθεση με τώρα που έχουμε τέσσερα "στρατόπεδα": τους συνδικαλιστές που δεν χρειάζεται να ξαναλέμε τι κάνουν, τα ξέρουμε καλά πια, τους (πραγματικούς) εργαζόμενους που ήδη πλέον χάνουν περισσότερα από τις απεργίες παρά από τις μειώσεις των αποδοχών, και σε λεφτά αλλά και σε ένσημα, την κυβέρνηση που κυρίως παρακολουθεί αλλά λίγα κάνει στην πράξη, και στην χειρότερη θέση τον κόσμο, που ταλαιπωρείται και καταξοδεύεται επί 3 μήνες διαρκώς λόγω της συμπεριφοράς μιας μικρής μερίδας, οι οποίοι από την μία δήθεν κόπτονται για την κρίση αλλά από την άλλη έχουν μέγιστη συμβολή στην εμβάθυνσή της.
(03-02-2011, 03:37 PM)liakos73 Wrote: Αν δεν έχεις καμία σχέση με την ΕΘΕΛ, τότε, να ασχοληθείς με την δουλεία που ασχολείστε γιατί θα σε πάρει και εσένα η μπάλα, όπως και τον πανο81, που λέει ότι, είναι δικηγόρος, αλά όλη μέρα ασχολείται με τα ΜΜΜ και μετά μας λέει γιατί έχει κάτι μήνες να δει ένα ευρώ από το αφεντικό του. Κάτι ακόμα δεν είμαι συνδικαλιστής αλά προσπαθώ να υπερασπισθώ την εργασία μου και το μισθό που είναι 1300 ευρώ μετά από δεκατρία χρόνια στην εργασία μου.
Με την ΕΘΕΛ έχουμε όλοι μια πολύ σημαντική σχέση: αυτήν του ΕΠΙΒΑΤΗ. Όσον αφορά εμένα, καταρχήν εμείς είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες, και ένας λόγος που προλαβαίνω και έχω χρόνο να ασχολούμαι με το forum είναι διότι υπάρχουν αναδουλειές και στο δικό μας επάγγελμα, που αποτελεί και τον λόγο που είχα καιρό να πληρωθώ. Δυστυχώς εμείς δεν έχουμε εξασφαλισμένο εισόδημα όπως εσείς. Περαιτέρω, η ενασχόλησή μου με το forum αυτό δεν έχει επίπτωση στην δουλειά μου και δεν είναι ο λόγος που δεν πληρωνόμουν, αλλά και πάλι μόνος αρμόδιος να κρίνει εάν κάνω σωστά την δουλειά μου είναι ο διευθυντής μου και οι πελάτες μας και όχι κάποιος άλλος.
Αντίθετα, η δική σας δουλειά έχει επίπτωση σε όλους μας. Είμαστε όλοι πελάτες σας, άρα έχουμε και το δικαίωμα να κρίνουμε.
Και με την τακτική αυτή δεν υπερασπίζεστε τίποτα, αλλά στρέφετε κάθε λογικά σκεπτόμενο άτομο εναντίον σας. Η Αθήνα θα έχει αργά ή γρήγορα και πάλι συγκοινωνίες. Τώρα αν θέλετε να εξακολουθήσετε να είστε εσείς που θα τις παρέχετε, πρέπει να αλλάξετε άρδην τακτική γιατί πλέον το επιβατικό κοινό σας έχει σιχαθεί όσο δεν πάει. Και όταν όλοι αντιμετωπίζουν περικοπές και μειώσεις από παντού, δεν θα σας λυπηθούν. Το να ακριβύνουν απλά τα εισιτήρια μας επηρεάζει αρνητικά μεν, αλλά όλα ακριβαίνουν, πληθωρισμός υπάρχει, είναι 5 χρόνια σταθερές οι τιμές τους, μοιραίο είναι να ακριβύνουν κάποια στιγμή. Αλλά το να ακριβαίνουν τα εισιτήρια αλλά να μην έχουν αντίκρισμα εξαιτίας σας, κανείς δεν το δέχεται.
Αν θέλετε να μας έχετε με το μέρος σας, φροντίστε να δουλέψετε, να προσφέρετε κάτι καλλίτερο, να σας προτιμήσει ο κόσμος και να αυξήσετε τα έσοδα της εταιρείας σας για να μπορεί να υπάρχει αντίκρισμα και στις απολαβές σας.