Κορυφή του σκανδάλου οι μαϊμού υπερωρίες
Σαν μικρή κορυφή ενός μεγάλου παγόβουνου περιγράφουν εργαζόμενοι στον ΟΣΕ την υπόθεση των υπερωριών-μαϊμού που αποκάλυψε χθες η «Ε», θέμα που έχει ήδη προκαλέσει την παρέμβαση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το γραφείο του Λ. Ρακιντζή ζήτησε στις αρχές του μήνα από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους να εξετάσει τις αμοιβές των εργαζομένων στο εργοστάσιο του ΟΣΕ στον Πειραιά και να ενημερώσει για τις ενέργειές του.
Στο μεταξύ, στον ΟΣΕ οι εργαζόμενοι δείχνουν να θεωρούν το θέμα ως αφορμή για να συζητηθούν από την αρχή όλα όσα σχετίζονται με την πιο ζημιογόνα επιχείρηση της χώρας. Με συσσωρευμένες απώλειες που υπολογίζεται να ξεπεράσουν φέτος τα 9 δισ. ευρώ, ο ΟΣΕ αποτελεί πραγματική βόμβα για τα δημοσιονομικά της χώρας.
«Ολες οι δραστηριότητες, όλες οι λειτουργίες του ΟΣΕ πρέπει να εξεταστούν από μηδενική βάση» τονίζει σε δήλωσή του στην «Ε» ο Ανδ. Βασιλόπουλος, γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών. «Πρέπει να είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ακόμα και για το τελευταίο ευρώ που δαπανάται, πού πάει, γιατί πάει και τι θα αποδώσει στον Οργανισμό και, κατ' επέκταση, στον ελληνικό λαό» προσθέτει.
Γενικότερα, οι εργαζόμενοι παρατηρούν πως τα τελευταία χρόνια ο ΟΣΕ λειτουργούσε εκτός ελέγχου. Βοήθησαν πολύ σε αυτό οι συνεχείς πειραματισμοί των προηγούμενων κυβερνήσεων με την οργανωτική δομή του Οργανισμού. Ετσι, ο ΟΣΕ διασπάστηκε σε δυσλειτουργικές θυγατρικές, ορισμένες από τις οποίες «συγκολλήθηκαν» αργότερα, όταν διαπιστώθηκε πως το αρχικό μοντέλο δεν λειτουργούσε. Στο μεταξύ, και απουσία ελεγκτικών μηχανισμών, τα έξοδα διογκώθηκαν. Συνδικαλιστικοί παράγοντες επισημαίνουν πως το κόστος καθαρισμού των σταθμών και των συρμών τριπλασιάστηκε όταν ο ΟΣΕ αποφάσισε να το αναθέσει σε εργολάβους.
Στο μεταξύ, το οργανόγραμμα που σχεδιάστηκε το 2003 κάνει λόγο για 9.000 θέσεις εργασίας, όταν σήμερα απασχολούνται στον σιδηρόδρομο γύρω στα 7.100 άτομα. Το κενό αυτό καλύπτεται με υπερωρίες, αν και κατά κοινή ομολογία ο ΟΣΕ χρειάζεται σήμερα ένα πιο ευέλικτο σχήμα με όχι περισσότερες από 6.000 θέσεις εργασίας. «Πρέπει όμως να σπάσουν αβγά, να αλλάξουν νοοτροπίες. Ας έρθουν ιδιώτες να αναλάβουν κάποια δραστηριότητα υποστήριξης, αλλά ας έρθουν με κανόνες και όχι ανεξέλεγκτα» λένε εκπρόσωποι των εργαζομένων, τονίζοντας πως στις κατά καιρούς συναντήσεις τους με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών στο παρελθόν ή του σημερινού υπουργείου Υποδομών δεν έθεσαν θέμα αυξήσεων. Προσθέτουν πως με δεδομένη τη γενικότερη κατάσταση της οικονομίας, η κυβέρνηση έχει στα χέρια της τη μοναδική ευκαιρία να προχωρήσει σε ουσιαστικές τομές που θα βγάλουν τον ΟΣΕ από τη σημερινή τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται.
ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΜΟΥΡΗΣ
(This post was last modified: 15-01-2010, 12:50 PM by AlexNik.)
|