Πρώτος εγώ θα σεβαστώ το δικαίωμα του εργαζόμενου στην απεργία όταν θίγονται τα δικαιώματά του. Δεν μπορώ όμως να μην παρατηρήσω ότι:
1) Ολοι οι δημόσιοι υπάλληλοι επηρεάστηκαν από τα μέτρα για την κρίση, αλλά μόνο οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες δείχνουν τόσο μεγάλη αντοχή στις επαναλαμβανόμενες και συνεχείς απεργίες. Ετυχε να δουλεύουν εκεί οι πιο μάγκες και σκληρόπετσοι; Εχουν βρει φόρμουλα ώστε να κάνουν τις απεργίες εκ του ασφαλούς χωρίς να χάνουν μεροκάματα, αλλά συμψηφίζοντας τα ρεπό τους; Δεν τους πολυνοιάζει γιατί έχουν πολλά στην πάντα; Ποιος ξέρει...
2) Υποτίθεται πως η κυβέρνηση έχει φάει στη μάπα το πολιτικό κόστος από την κρίση και τα μέτρα για αυτήν. Υποτίθεται επίσης πως οι δημόσιες συγκοινωνίες αφήνουν ζημίες, άρα η κυβέρνηση, αν βγάλεις έξω το πολιτικό κόστος που όπως είπαμε το έφαγε στη μάπα άρα δεν την πολυνοιάζει, κερδίζει λεφτά όταν δεν κινούνται. Αντιθέτως, χάνει λεφτά όταν κινούνται αλλά η ίδια δεν έχει καθόλου έσοδα από τη λειτουργία τους. Πώς γίνεται αυτό; Κλείνοντας τα ακυρωτικά. Και μόνο με την απειλή κλεισίματός τους, η διοίκηση έβγαλε οργισμένη ανακοίνωση απειλώντας με νομικές κυρώσεις, αρα αυτό είναι που πονάει. Είναι παράνομο; Ισως, αλλά και η 24ωρη απεργία κρίθηκε παράνομη αλλά έγινε, άρα δεν μασάτε από αυτά. Γιατί λοιπόν, αντί για τις απεργίες που δεν ενδιαφέρουν την κυβέρνηση αλλά πονάνε τον επιβάτη, δεν προτιμάτε να προσφέρετε τζάμπα μετακινήσεις που πονάνε την κυβέρνηση αλλά τις αγαπάει ο επιβάτης; Ποιος ξέρει...
Να συμπληρώσω και κάτι ακόμα, γιατί δεν ξέρω αν πρέπει να γελάσω ή να κλάψω. Εντάξει, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Μπακογιάννη σύμφωνοι, δεν έχουν ιδέα από συγκοινωνίες και λογικό άλλωστε, κανένα στέλεχός του δεν καταδέχεται ποτέ να τις χρησιμοποιήσει (το περίεργο είναι πως μόνη εξαίρεση ήταν ο... Μητσοτάκης, που όταν ήταν πρωθυπουργός μπήκε μια φορά σε τρόλεϊ για να πάει στον οδοντογιατρό του, με συνέπεια να πέσουν οι κεραίες καμιά εικοσαριά φορές σε διαδρομή δεκαπέντε λεπτών).
Θα περίμενε κανείς τουλάχιτον το ΚΚΕ να έχει μια παραπάνω γνώση. Να πεις, ρε παιδί μου "απεργώ, αλλά υπάρχει κάποιο νόημα. Θα σιχαθούν τον παλαιοκομματισμό και θα ψηφίσουν κάποια στιγμή κι ένα εργατικό κόμμα που θα ακούσει τη φωνή του εργαζόμενου". Βλέπεις λοιπόν τη φωνή του ΚΚΕ στα ΜΜΕ, τη Λιάνα Κανέλλη, να σχολιάζει την κατάσταση στις συγκοινωνίες κι εκεί είναι που απελπίζεσαι τελείως και συνειδητοποιείς πως οι απεργίες δεν έχουν κανένα νόημα, αφού άσχετοι θα φύγουν αν πετύχουν, κι άσχετοι πάλι θα' ρθουν.
Κάντε ένα διάλειμμα, κάντε ένα ΚΙΤ-ΚΑΤ, και ακούστε τα σχόλιά της εδώ:
http://www.youtube.com/watch?v=cksnBpgX-Z0
Κατ' αρχάς η γυναίκα μας διευκρινίζει πως μιλάει σαν απλός πολίτης. Ε, ρε, γλέντια. Στα 4 λεπτά που ακολουθούν έντρομοι μαθαίνουμε ότι:
- Οι νέες τιμές των εισιτηρίων έχουν ήδη εφαρμοστεί εδώ και 2 μέρες (!)
- Κάποιος μπορεί να πληρώσει 40 και 50 ευρώ το μήνα μόνο για να πάει στη δουλειά του με τις αστικές συγκοινωνίες (τι κι αν η κάρτα κάνει 35) (!!)
- Το ΚΚΕ προτείνει να πηγαίνουμε στη δουλειά μας τζάμπα αλλά να πληρώνουμε όταν γυρνάμε (καλό!)
- Αλλά το σημαντικότερο όλων, εκεί όπου η Λιάνα εξαπέλυσε τις ύβρεις της και εξοργίστηκε η γυναίκα ποιο ήταν; Οτι αν ένα λεωφορείο για κάποιο λόγο κάνει πάνω από 90 λεπτά για να φτάσει στον προορισμό του, ο επιβάτης θα πρέπει να πληρώσει και δεύτερο εισιτήριο! Τι κι αν ο ΟΑΣΑ λέει σαφώς ότι "Στην περίπτωση που στη λήξη του 90λεπτου η τελευταία διαδρομή δεν έχει ολοκληρωθεί, ο επιβάτης υποχρεούται να επικυρώσει για δεύτερη φορά το εισιτήριό του, είτε στο όχημα είτε στο επικυρωτικό μηχάνημα του σταθμού, στη πίσω ή στην απέναντι πλευρά από την πρώτη επικύρωση, ώστε αυτό να ισχύει μέχρι να ολοκληρωθεί η τελευταία μετακίνησή του.", η Λιάνα μας δεν το έχει ακούσει ποτέ, αφού δεν έχει μπει ποτέ της άλλωστε σε λεωφορείο.
Ποιοι να μας σώσουν, λοιπόν; Να πετύχουν οι απεργίες και να έρθουν ποιοι; Ελα ντε...