(16-12-2010, 01:45 PM)Paul:) Wrote: Ειδικά μετά τα χθεσινά σοου πάνε καρφί για ιδιωτικοποίηση και πραγματικά απο μια αποψη τους χρειάζεται γιατί το παίζουν πολύ "κάποιοι" και να δούμε αν θα τα κάνουν αυτά και στον ιδιώτη... Λένε στάση εργασιάς 9-4 πχ και 4 που υποτίθεται ότι επρεπε να είναι στην θέση τους αυτοί ανάβουν την μηχανή και βγαίνουν απο το αμαξοστάσιο...
Αμήν και πότε. Αλλά σωστή ιδιωτικοποίηση και όχι τύπου Σ.ΕΠ. Το ενδεχόμενο να ακριβύνουν τα εισιτήρια με ανησυχεί μεν αλλά όχι τόσο όσο το ενδεχόμενο να πληρώνω βενζίνες και parking ή ταξί κάθε μέρα. Όσο και να πάει το εισιτήριο, δεν νομίζω να υπερβεί τα € 10-15 ημερησίως που κοστίζει σε κάποιον κατά μέσο όρο η χρήση Ι.Χ. ή ταξί υπό τις συνθήκες που επικρατούν όταν υπάρχει μαζική απεργία όλων των ΜΜΜ. Και βασικά πιστεύω ότι πολλούς πιο πολύ τους κόφτει ότι αν γίνουν ιδιωτικές οι συγκοινωνίες θα πρέπει να στρώσουν τον απαυτό τους κάτω και να δουλέψουν, παρά το αν θα ακριβύνει το εισιτήριο. Ειδικά οι συνδικαλιστές που τα παρακινούν όλα αυτά με την ιδιωτικοποίηση θα τους πετάξουν έξω με τις κλωτσιές.
Βεβαίως το νομοσχέδιο δεν προβλέπει ιδιωτικοποίηση. Και από την άλλη, ίσως να μην είναι απαραίτητο το να γίνει ιδιωτικοποίηση, αλλά μια απλή ελευθεροποίηση της αγοράς, όπου να υπάρχουν οι 2 κρατικές εταιρείες, αλλά να μπορούν να παρέχουν συγκοινωνιακό έργο και ιδιώτες. Η Ευρωπαϊκή Ένωση άλλωστε ενθαρρύνει κάτι τέτοιο, και είναι αρκετές οι Ευρωπαϊκές πόλεις που ιδιωτικές εταιρείες προσφέρουν συγκοινωνιακό έργο για λογαριασμό του μητροπολιτικού φορέα, κυρίως σε προαστιακές γραμμές με λιγότερη κίνηση, χωρίς να αναιρείται ο δημόσιος χαρακτήρας των μεταφορών καθώς ο εποπτεύων μητροπολιτικός φορέας εξακολουθεί να ελέγχει την παροχή του συγκοινωνιακού έργου από τις ιδιωτικές εταιρείες, ώστε το προϊόν που παρέχουν να είναι ανάλογο αυτού της μεγάλης δημόσιας εταιρείας, και φυσικά οι ιδιωτικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να υιοθετούν το ίδιο σύστημα εισιτηρίων που ισχύει και για τις δημόσιες. Αν π.χ. δωθεί στα ΚΤΕΛ το δικαίωμα να επιβιβάζουν/αποβιβάζουν επιβάτες εντός της αστικής ζώνης, τότε οι ΕΘΕΛίτες θα τα βρουν σκούρα. Δεν παύουν να είναι κρατική εταιρεία, δεν αλλάζουν οι απολαβές τους, όμως ο κόσμος θα προτιμήσει ένα καθαρό, άνετο και καλοσυντηρημένο πούλμαν που ο ιδιοκτήτης του το πονάει γιατί με αυτό βγάζει το ψωμί του, από τις διαλυμένες τουαλετοκατσαρολοχυτρόσομπες και τα άλλα παρεμφερή οχήματα της ΕΘΕΛ. Όπως ίσως να τους βούλωναν το στόμα μετοχοποιώντας τις 2 εταιρείες που θα δημιουργηθούν, δίνοντας μετοχές στους εργαζόμενους. Τότε τι, θα τους συμφέρει να απωλέσει έσοδα η εταιρεία στην οποία είναι μέτοχοι, όπου το αντίκτυπο στις απολαβές τους θα είναι ακόμα μεγαλύτερο; Τα αστικά ΚΤΕΛ πώς λειτουργούν μια χαρά; Όταν πήγα Βόλο και είδα σε τι κατάσταση είναι τα λεωφορεία και πόσο οργανωμένα λειτουργούσαν, τους ζήλευα.
(16-12-2010, 01:45 PM)Paul:) Wrote: Και επίταξη να γίνει φίλε panos81 δεν βοηθάει μ' αυτούς... Εκτός και αν τους πουν ή δουλεύεις ή δεν θα σε χρειαστούμε άλλο!
Γι' αυτό λέω πως καλλίτερη είναι η απευθείας επιστράτευση. Οι συνέπειες αντίστασης στην επιστράτευση είναι πολύ χειρότερες για όποιον αντιστέκεται.
Επίσης σε τέτοιες περιπτώσεις φαίνεται ότι είναι τυχεροί οι Δήμοι που έχουν καλές δημοτικές συγκοινωνίες, όπως ο Βύρωνας, η Καισαριανή, το Μαρούσι, τώρα τελευταία η Πεύκη κ.ά., που εν μέρει καλύπτουν τα κενά που αφήνει η έλλειψη των δημόσιων συγκοινωνιών. Μακάρι και με τον Καλλικράτη να μπορέσουν μελλοντικά οι Δήμοι να αναλαμβάνουν τοπικές γραμμές που σήμερα έχει η Ε.ΘΕ.Λ. (με κανονικά εισιτήρια όμως, αλλά μετέχοντας στο ίδιο σύστημα κομίστρων με την Ε.ΘΕ.Λ. και τον Η.Λ.Π.Α.Π.) και να μπορεί αυτή να διαθέσει τα λεωφορεία και οδηγούς που απασχολούσαν αυτές οι γραμμές σε κυριότερες. Αυτό όμως απέχει χρονικά αρκετά.