Το Λαύριο είναι μια περιοχή που προσπαθεί να αναγεννηθεί από τις στάχτες του, και με τα μέχρι στιγμής δεδομένα το καταφέρνει καλά.
Τα προηγούμενα χρόνια, η παρακμή που επέφερε το κλείσιμο των μεταλλείων και λατομείων του είχε επιφέρει ένα τεράστιο πλήγμα στην τοπική οικονομία. Σήμερα, και με την ανάπτυξη του λιμανιού που φιλοδοξεί να γίνει το δεύτερο λιμάνι της Αθήνας μετά τον Πειραιά, και η οικιστική ανάπτυξη χάρη στην φθηνή γη, σε συνδυασμό με τις αρκετά φιλότιμες προσπάθειες της τοπικής αυτοδιοίκησης, έχουν ξαναφέρει το Λαύριο σε τροχιά ανάπτυξης.
Συγκοινωνιακά, το Λαύριο μέχρι το 1957 εξυπηρετείτο από την γραμμή του Λαυρεωτικού Σιδηροδρόμου, που λειτουργούσε μέχρι το 1931 από την εταιρεία των Σιδηροδρόμων Αττικής, με χάραξη αντίστοιχη του σημερινής Γραμμής 1 των Η.Σ.Α.Π. από Πλατεία Αττικής (και μετέπειτα Πλατεία Λαυρίου) μέχρι Ηράκλειο (η γραμμή προς Κηφισιά ήταν διακλάδωση). Από το 1931 την γραμμή ανέλαβαν οι Σ.Π.Α.Π. μέσω της συνδετικής γραμμής Ηρακλείου - Αγίων Αναργύρων. Η γραμμή έκλεισε για τα επιβατικά τρένα το 1957 και για τα εμπορικά το 1962. Μπορεί να είχε μόνο 3 με επιστροφή δρομολόγια την ημέρα, όμως αν είχε παραμείνει σε λειτουργία είναι βέβαιο πως θα μπορούσε να αποτελέσει την βάση για μια σύγχρονη γραμμή προαστιακού σιδηροδρόμου, κάτι που ετεροχρονισμένα επιχειρείται να γίνει τώρα, με την ανακατασκευή της γραμμής και την προσθήκη της στο δίκτυο του Ο.Σ.Ε.. Ως τότε, η πρόσβαση από και προς το κέντρο της Αθήνας γίνεται με τα ΚΤΕΛ. Μπορεί η οργάνωσή τους να είναι αρκετά καλή, όμως σίγουρα δεν μπορούν να φτάσουν σε μεταφορική ικανότητα και ταχύτητα το τρένο.
Ο Δήμος Λαυρωτικής, πέρα από το ίδιο το Λαύριο, περιλαμβάνει και δύο σημαντικούς οικισμούς, τον Άγιο Κωνσταντινο ή Καμάριζα όπου βρίσκονταν τα μεταλλεία, αλλά και το Θορικό. Το Λαύριο διαθέτει προς το παρόν ένα λεωφορείο τύπου Irisbus Cityclass για τα δρομολόγια της δημοτικής συγκοινωνίας του, που συνδέει το κέντρο της πόλης (και συγκεκριμένα το Δημαρχείο) με τις εργατικές κατοικίες της πόλης (με ορισμένα δρομολόγια να συνεχίζουν προς Καμάριζα), και περιορισμένα δρομολόγια προς Θορικό που συμπληρώνουν αυτά του ΚΤΕΛ.
Το Irisbus Cityclass μοιάζει πολύ με αυτά της Θεσσαλονίκης, εκτός του ότι το αμάξωμα έχει ασημί χρώμα αντί λευκό και υπάρχει και η κίτρινη λωρίδα περιμετρικά κάτω από τα παράθυρα, όπως συνηθίζεται σε δημοτικά οχήματα. Φωτογραφίες του έχουν αναρτηθεί στην gallery εδώ:
http://mesametaforas.gr/busgallery/thumb...?album=282
Τα δρομολόγια από το Δημαρχείο Λαυρίου προς Εργατικές Κατοικίες ξεκινούν στις 7:30, 9:00, 10:00, 11:15, 12:45, 14:00, 16:00, 19:00 και 20:00. Από αυτά, τα δρομολόγια των 7:30, 10:00, 14:00 και 19:00 συνεχίζουν για Καμάριζα. Αυτά τα δρομολόγια (που συνεχίζουν για Καμάριζα) δεν μπαίνουν μέσα στις εργατικές κατοικίες κατευθυνόμενα προς Καμάριζα, αλλά πραγματοποιούν επιβίβαση/αποβίβαση στην είσοδο των εργατικών κατοικιών. Οι επιστροφές τους ξεκινούν 15 λεπτά αργότερα, και στην περίπτωση αυτή το λεωφορείο μπαίνει στις εργατικές κατοικίες και προερχόμενο από την Καμάριζα.
Επίσης υπάρχουν δύο δρομολόγια την ημέρα προς το Θορικό μέσω Καβοδόκανου, με αναχωρήσεις από το Δημαρχείο Λαυρίου στις 9:30 και 11:45, και από το Θορικό στις 9:45 και 12:00.
Εκτός από το Cityclass, ο Δήμος Λαυρεωτικής διαθέτει ένα Ford Transit minibus για την εξυπηρέτηση Α.Μ.Ε.Α. και δύο πούλμαν Bova Futura για άλλες χρήσεις.
Οι φωτογραφίες είναι από το site του Δήμου Λαυρεωτικής (
www.mylavrio.gr).