[Ημερησία] ΟΣΕ:Εμπλοκή από Ευρώπη στο σχέδιο διακοπής γραμμών
Εμπλοκή στο σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ με διακοπή σιδηροδρομικών γραμμών που σχεδιάζει η κυβέρνηση, προκύπτει από επιστολή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Για τις συγκεκριμένες γραμμές, μάλιστα, έχουν δοθεί χρηματοδοτικές ενισχύσεις από τα κοινοτικά διαρθρωτικά ταμεία ύψους δεκάδων εκατ. ευρώ, κονδύλια που ενδεχομένως η Κομισιόν να ζητήσει πίσω από την Ελλάδα σε περίπτωση που σταματήσει η λειτουργία του σιδηροδρόμου στις συγκεκριμένες περιοχές.
Αντίδραση
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο φαίνεται ότι αντιδρά έντονα στην πρόθεση της κυβέρνησης για περικοπές ορισμένων ζημιογόνων γραμμών στο σιδηροδρομικό δίκτυο στο πλαίσιο της εξυγίανσης του ΟΣΕ, καθώς θεωρεί μια τέτοια κίνηση μη συμβατή με τους περιβαλλοντικούς στόχους και την προσπάθεια μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων.
Ταυτόχρονα, αφήνει ανοικτό παράθυρο για μελλοντικό αίτημα επιστροφής από την Ελλάδα των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων σε περίπτωση παράβασης των όρων που τις διέπουν. Αυτό προκύπτει από επιστολή του Προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ε.Κ. προς τον Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής και συναποδέκτες τους Επιτρόπους Μεταφορών Σ. Κάλας και Οικονομικών Υποθέσεων Ολι Ρεν, την οποία δημοσιοποίησε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής.
Οι γραμμές στις οποίες αναφέρεται η Επιτροπή είναι εκείνες που, όπως αναφέρει, αποτελούν τμήμα του δικτύου ΤΕΝ-Τ, για τις οποίες πρόσφατα δόθηκε χρηματοδοτική ενίσχυση και συγκεκριμένα:
- Η γραμμή της Κοζάνης, η οποία χρηματοδοτήθηκε με 17,6 εκατ. ευρώ.
- Η Κόρινθος-Καλαμάτα με 29,63 εκατ. ευρώ.
- Η Δυτική Θεσσαλία με 55,33 εκατ. ευρώ.
- Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με 63,5 εκατ. ευρώ.
«Η κατάργηση των υπηρεσιών γι΄ αυτές και άλλες σιδηροδρομικές γραμμές στην Ελλάδα δεν συνάδει με τους περιβαλλοντικούς στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κυρίως όσον αφορά στη μείωση διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2020 και καθιστά τον στόχο για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα πιο δύσκολο», αναφέρεται στην επιστολή. Εν τω μεταξύ, σε μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση προχωρούν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο και τις αστικές συγκοινωνίες με αιχμή τα δύο νομοσχέδια του υπουργείου Υποδομών για την ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου και την αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ.
Στάση εργασίας
Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων ξεκινούν την Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου με την πραγματοποίηση κοινής πεντάωρης στάσης εργασίας από τις 11 το πρωί ως τις 4 το απόγευμα. Πεντάωρη στάση εργασίας θα πραγματοποιήσουν οι σιδηροδρομικοί και την επόμενη ημέρα, 9 Σεπτεμβρίου, οπότε και έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Υποδομών. Οι κινητοποιήσεις της ερχόμενης εβδομάδας θα κορυφωθούν το Σάββατο 11 του μήνα με πανελλαδικό συλλαλητήριο σιδηροδρομικών στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της ΔΕΘ.
Σχετικά με το δημοσίευμα της εφημερίδας ?Αποκαλύψεις? για προβλήματα και φθορές στο σιδηροδρομικό δίκτυο που θέτουν θέμα ασφάλειας του μέσου μεταφοράς, σε χθεσινή ανακοίνωσή του ο Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής (Ε.ΔΙ.ΣΥ.) αναφέρει ότι υπάρχουν άπειρα λειτουργικά προβλήματα, μεταξύ αυτών και η αδικαιολόγητα πρόωρη και εκτεταμένη φθορά στα ελαστικά αποθέματα σιδηροτροχιών, αποθέματα που είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για ταχύτητες πάνω από 160 χιλ/ώρα.
Ο ΕΔ.Ι.ΣΥ. διαβεβαιώνει, όμως ότι οι φθορές δεν επηρεάζουν την ασφάλεια της γραμμής και την κυκλοφορία των συρμών. Τονίζει ότι τον Αύγουστο έγινε έλεγχος σε όλη τη γραμμή, ωστόσο, παραδέχεται πως το πρόβλημα με τις φθορές διαπιστώθηκε και με επιστολές προς την κατασκευάστρια και τις προμηθεύτριες εταιρείες, ζητούν την πλήρη αποκατάσταση οποιασδήποτε ζημιάς.
|