Το πράσινο φως για τις διαδικασίες υπαγωγής στον πτωχευτικό κώδικα έδωσε ο ρώσσος πρωθυπουργός Dmitry Medvedev για την αεροπορική εταιρεία Transaero airlines σύμφωνα με πηγές που αναφέρει η ρώσσικη διαδικτυακή εφημερίδα Gazeta.ru. Οι διαπραγματεύσεις για την εξαγορά του δεύτερου μεγαλύτερου ρώσσικου αερομεταφορέα απο την κρατική Aeroflot έφτασαν σε αδιέξοδο αφού η Aeroflot κράτησε σκληρή γραμμή στην προοπτική εξυγίανσης της Transaero.
“Η διαδικασία πήρε την χειρότερη δυνατή τροπή,” φέρεται να δήλωσε ομοσπονδιακός αξιωματούχος που ήταν παρών στις διαπραγματεύσεις, προσθέτοντας ότι "Η πτώχευση θα ολοκληρωθεί σύμφωνα με το ρωσσικό δίκαιο”.
Οι τεχνικές λεπτομέρειες της διαδικασίας πτώχευσης είναι ακόμα υπο επεξεργασία σύμφωνα με άλλες πηγές της εφημερίδας.
Σύμφωνα με την πηγή "Υπάρχουν δυο βασικές σκέψεις που πρέπει να ληφθούν υπόψη προτού παρθεί η τελική απόφαση. Πρώτον ποιος θα "κληρονομήσει" τα ύψους 4 δις. χρέη της Transaero και τι ποσοστό αυτών και κατα δεύτερον πως θα επηρεαστούν οι μικρότεροι προμηθευτές της αεροπορικής, οι επιβάτες και φυσικά οι εργαζόμενοι".
Σύμφωνα με το ρώσσικο πρακτορείο ειδήσεων TASS η ρώσσικη ομοσπονδιακή υπηρεσία αεροπορίας έχει ασκήσει βέτο, σταματώντας την οποιαδήποτε περαιτέρω πώληση εισητηρίων απο την Transaero.
Όπως άλλωστε σημειώνει και το ρώσσικο πρακτορείο Interfax, όλοι οι εμπλεκόμενοι στην διαπραγμάτευση κατέληξαν σε κοινή γραμμή πως η πτώχευση είναι η μοναδική διέξοδος και μάλιστα σύμφωνα με πηγή υπάρχουν τρεις λόγοι που οδηγούν σε μια τετοια απόφαση
-
-
- Καταρχήν οι μέτοχοι της αεροπορικής δεν κατάφεραν να συγκεντρώσουν το 75% των μετοχών που σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο θα μεταβιβαζόταν στην Aeroflot.
-
- Επίσης οι πιστωτές της Transaero αρνήθηκαν το μοντέλο αναδιαμόρφωσης και κουρέματος του χρέους της εταιρείας όπως προτάθηκε απο την Sberbank που επέβλεπε την διαπραγμάτευση.
-
- Ο τελευταίος λόγος ήταν ο δισταγμός της ρώσσικης κυβέρνησης να δώσει κρατικές εγγυήσεις ύψους 85 δις ρουβλίων ($1.3 δις) για την εξυγίανση της Transaero, όπως αυτή είχε υποσχεθεί στην αρχή των διαπραγματεύσεων.
Οι τράπεζες είναι αντίθετες στην διέξοδο της πτώχευσης αλλά η Aeroflot απαντά πως θα έπρεπε να έχουν εκτιμήσει περισσότερο το ρίσκο όταν παρείχαν δάνεια στην Transaero αφού σύμφωνα με την Aeroflot, η εταιρεία ακολουθούσε μια εξαιρετικά ριψοκίνδυνη στρατηγική προκειμένου να διατηρηθεί στην αγορά και να επιβιώσει.
Δυστυχώς η Transaero βρίσκεται σε τεράστια οικονομική δυσκολία, τόσο που δεν μπορεί να πληρώσει την τροφοδοσία των αεροσκαφών της με καύσιμα κάτι που γίνεται με την φροντίδα της Aeroflot η οποία αν και είχε δώσει διορία μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, μετά απο παρέμβαση του πρώτου Αναπληρωτή Πρωθυπουργού Igor Shuvalov θα συνέχισει τον ανεφοδιασμό μέχρι και τις 2 Οκτωβρίου.
Ο Shuvalov υποσχέθηκε πως η κυβέρνηση θα βοηθήσει τους 10,000 υπαλλήλους της Transaero που κινδυνεύουν να μείνουν άνεργοι καθώς και τους επιβάτες που έχουν ήδη αγορασμένα εισητήρια σε περίπτωση παύσης του μεταφορικού έργου.
Στις αρχές του Σεπτεμβρίου, η Aeroflot είχε δηλώσει πως θα αποκτούσε το 75% των μετοχών της Transaero, κάτι που θα σήμαινε και την ανάληψη περίπου 4 δις απο τα χρέη της. Κύριος μέτοχος της Aeroflot είναι το Ρωσσικό κράτος που διαθέτει το 51% των μετοχών του αερομεταφορέα.