[Metaforespress.gr] Περιφερειακά αεροδρόμια
Γ. Σταθάκης: Πιθανή αλλαγή του διαγωνισμού για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο αλλαγής των όρων προκήρυξης του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ο υπουργός Οικονομίας και Υποδομών, Γιώργος Σταθάκης.
Ο υπουργός Υποδομών, κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους, υποστήριξε ότι δεν πρόκειται να συνεχιστεί η υφιστάμενη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, τονίζοντας ότι "ως είναι δεν θα περάσει από τη Βουλή, υπάρχουν νομικά περιθώρια για αλλαγές".
Αναφορικά με την αλλαγή των όρων του διαγωνισμού, ο ίδιος δήλωσε ότι στόχος είναι πρώτον, να εισέλθει ως μέτοχος, με πλειοψηφικό ποσοστό, το ελληνικό δημόσιο και δεύτερον, να μειωθεί ο χρόνος παραχώρησης και συνεπώς να μειωθεί το τίμημα που έχει συμφωνηθεί να καταβάλει η κ/ξ Fraport - Slentel (Κοπελούζος).
Άξιο αναφοράς είναι ότι ο εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών της Γερμανίας δήλωσε, σήμερα, ότι η κυβέρνηση της Ελλάδας "δεν αποφασίζει μόνη της για τις ιδιωτικοποιήσεις", στέλνοντας σαφές μήνυμα.
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία της γερμανικής Fraport με τον όμιλο Κοπελούζου έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος, για περίοδο 40 χρόνων, για την εκμετάλλευση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Το τίμημα που προσφέρθηκε ήταν 1,23 δις. (εφάπαξ τίμημα) + 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, με το ΤΑΙΠΕΔ να υποστηρίζει ότι «τα περιφερειακά αεροδρόμια αποτελούν την πλέον προσοδοφόρα αποκρατικοποίηση».
Η σύμβαση, η οποία δεν έχει υπογραφεί, προβλέπει την ανακατασκευή και εκμετάλλευση των αεροδρομίων: Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
|