Που το πάει η Aegean Airlines; Από 6 αεροσκάφη και 11 προορισμούς το 2000, 50 αεροσκάφη και 120 προορισμούς το 2014.
Του Φώτη Φωτεινού
Η Aegean, έπειτα από την συγχώνευση της Olympic, εκτιμάται ότι θα διακινήσει εφέτος 10,05 εκατ. επιβάτες, φτάνοντας στα επίπεδα του 2010 (Aegean + OA). Ελέω αύξησης του τουριστικού ρεύματος της Ελλάδας και της ενίσχυσης της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού, η Aegean – από πέρσι κυρίως - υλοποιεί ένα «αρκετά επιθετικό πρόγραμμα», σύμφωνα με αναλυτές της αεροπορικής αγοράς.
Ενδεικτικό είναι ότι, το 2015, προστίθενται 10 νέες χώρες (Ολλανδία, Μάλτα, Κουβέιτ, Φινλανδία, Σαουδική Αραβία, Εσθονία, Νορβηγία, Ιράν, Αρμενία, Κροατία) και 16 διεθνείς προορισμοί (Ελσίνκι, Τουλούζη, Ντωβίλ, Μετς, Νάπολη, Πίζα, Μάλτα, Άμστερνταμ, Κουβέιτ, Πάφος, Ριάντ, Ταλίν, Όσλο, Τεχεράνη, Ντουμπρόβνικ, Γερεβάν), ενώ αυξάνεται σημαντικά ο αριθμός των προορισμών και η συχνότητα των δρομολογίων σε χώρες - πηγές τουρισμού, όπως Γαλλία, Ιταλία, Ελβετία, Αγγλία και Γερμανία.
Η Αθήνα «κλειδί» για την ανάπτυξη της Αegean
Από την Αθήνα, όπου είναι και ο κόμβος της, η Aegean προσθέτει προορισμούς, όπως Κουβέιτ, Ριάντ, Τεχεράνη και Γερεβάν. Συνολικά, το 2015, οι προορισμοί θα φτάσουν τους 91 σε 37 χώρες, έναντι 76 το 2014, εκ των οποίων οι 61 στο εξωτερικό.
«Η Αθήνα είναι ο πυρήνας, είναι το hub της δραστηριότητας, ο κόμβος, ο οποίος στηρίζει, όχι μόνο την ανάπτυξη της Αθήνας και την ανάπτυξη της εταιρείας, αλλά και τα μικρά νησιά.
Μεγάλος μας ανταγωνιστής είναι η Κωνσταντινούπολη. Αυτό που έχουν κάνει οι Τούρκοι, είτε αφορά τις αεροπορικές τους εταιρείες, είτε αφορά το αεροδρόμιό τους, είτε την τουριστική τους πολιτική, πραγματικά πρέπει κι εμείς να κοιτάξουμε μερικά πράγματα, και εμείς στην Aegean, τουλάχιστον αυτό κάνουμε.
Βλέπουμε ότι το δίκτυο, ο κόμβος αυτός της Αθήνας πρέπει να ισχυροποιηθεί για να βοηθήσει και να ανοίξουμε καινούργιες αγορές, αλλά και να λειτουργήσει και υπέρ της εταιρείας και υπέρ των μικρών νησιών», ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, από το Ηράκλειο της Κρήτης.
Το άνοιγμα της αγοράς «πίσω» από την Τουρκία
Παρουσιάζοντας το πρόγραμμα δρομολογίων του 2015, η Aegean καθιστά σαφές ότι ανοίγει νέες αγορές και προορισμούς (και) εκτός Ευρώπης, προσπαθώντας να ενισχύσει τους transit επιβάτες (π.χ. Σαουδική Αραβία ή Ιράν – Αθήνα – Γαλλία).
«Αρχίζει και αναπτύσσεται ένα σημαντικό δίκτυο προς τον νότο και προς την ανατολή, το οποίο καλύπτει το Ιράν, τη Σαουδική Αραβία, το Κουβέιτ, την Αίγυπτο, το Ισραήλ, την Κύπρο και την Ιορδανία.
Μέσα ουσιαστικά στα τελευταία δύο χρόνια, έχουμε ξεκινήσει Ιορδανία, Λίβανο, Σαουδική Αραβία, τώρα, Κουβέιτ, Αίγυπτο και φυσικά την αγορά του Ισραήλ και του Ιράν, το οποίο είναι η πρώτη φορά που πάει ελληνική εταιρεία.
Προσπαθούμε να ανοίξουμε λίγο την αγορά πίσω από την Τουρκία. Είναι μία αγορά που μονοπωλούν οι φίλοι μας οι Τούρκοι, γιατί είναι φίλοι μας, δεν έχουμε πρόβλημα μαζί τους, αλλά τη μονοπωλούν, γιατί έχουν εκμεταλλευτεί με πολύ καλό τρόπο αυτή την γειτονιά και θέλουμε να την κάνουμε και εμείς λίγο δική μας γειτονιά.
Για αυτό δοκιμάσαμε, πριν μερικά χρόνια να πετάξουμε στο Μπακού, για αυτό τώρα βάζουμε Αρμενία, για αυτό βάζουμε την Τεχεράνη», υπογράμμισε ο κ. Βασιλάκης.
Για το σύνολο του 2015, Aegean και OA θα προσφέρουν 15,05 εκατ. θέσεις, αυξημένες κατά 2 σχεδόν εκατ., σε σχέση με το 2014, με τη προσθήκη 6 αεροσκαφών (σύνολο 56). Το σύνολο των προορισμών θα φτάσει τους 134, εκ των οποίων οι 100 στο εξωτερικό.