Ανάσα για χιλιάδες Αθηναίους θα αποτελέσει η επέκταση του προαστιακού μέχρι το Λαύριο η οποία θα ολοκληρωθεί έως το 2020.
Η νέα γραμμή προβλέπεται να διαθέτει δυο σιδηροδρομικούς σταθμούς, στο Μαρκόπουλο και στο Λιμάνι του Λαυρίου και επτά στάσεις:
• Καλύβια
• Κουβαρά
• Κερατέα
• Αμφιτρίτη
• Περιγιάλι
• Θορικό
• Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου
Τις επόμενες ημέρες θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών με τις τοπικές Αρχές προκειμένου να προχωρήσει όσο το δυνατό γρηγορότερα το έργο. Πάντως έχει τεθεί ως στόχος το έργο να δημοπρατηθεί μέσα στο 2015 και να ολοκληρωθεί μέχρι το 2020.
Οταν το έργο θα δοθεί στο κοινό η διαδρομή Κορωπί Λαύριο, μήκους 32 χλμ. θα γίνεται σε 28 λεπτά και αυτή από το Λαύριο μέχρι την Αθήνα σε 55 λεπτά. Υπολογίζεται ότι η επέκταση θα εξυπηρετεί περίπου 300.000 επιβάτες καθημερινά, στους οποίους θα πρέπει να προστεθούν και όσοι θα χρησιμοποιήσουν το μέσο προκειμένου να προσεγγίσουν το Αεροδρόμιο από το λιμάνι του Λαυρίου αλλά και αντίστροφα.
Ο προϋπολογισμός του είναι μειωμένος στα 140 εκατ. ευρώ. Η τελική μελέτη χάραξης αναμένεται να προκηρυχθεί το αργότερο το φθινόπωρο, ενώ το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί πριν από το 2020. Όσον αφορά την υποδομή, ο υπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε ότι θα είναι ελαφριά κατασκευή με μικρές ταχύτητες. «Ακούστηκαν θέματα για αστρονομικές ταχύτητες, για 200 και 250 χιλιόμετρα. Τι να τα κάνουμε αυτά; Υπάρχει κανένας λόγος να έχουμε τέτοια πράγματα, για να φτάσουμε 3 ή 5 λεπτά νωρίτερα ενδεχομένως στο Λαύριο;», αναρωτήθηκε ο υπουργός.
Το έργο
Η νέα σιδηροδρομική γραμμή, μήκους 32 χιλιομέτρων, θα ξεκινά από τον σημερινό κόμβο του προαστιακού στο Κορωπί και θα καταλήγει στον Νέο Λιμένα Λαυρίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΡΓΟΣΕ στη συγκεκριμένη γραμμή θα κινούνται πάνω από 50 εκατ. επιβάτες, καθώς το λιμάνι του Λαυρίου έχει απόσταση μόνο 15 λεπτά από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ είναι 60 μίλια μικρότερη απόσταση για τα νησιά του Αιγαίου απ΄ ό,τι το ταξίδι από τον Πειραιά (περίπου μία ώρα και είκοσι λεπτά μικρότερη διαδρομή).
Στη γραμμή με τη νέα χάραξη θα υπάρξουν και αρκετές ισόπεδες διαβάσεις στα σημεία συνάντησης με μικρές τοπικές οδούς.
Η καινούργια γραμμή θα έχει μέχρι την Κερατέα τη χάραξη του παλαιού τρένου της Λαυρεωτικής και στη συνέχεια θα ακολουθεί νέα χάραξη. Προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο λιμάνι του Λαυρίου) και επτά στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγιάλι, Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου).
Παρά τις καθυστερήσεις που έχουν ήδη σημειωθεί, στόχος είναι η μελέτη να προκηρυχθεί άμεσα, ώστε το έργο να δημοπρατηθεί μέσα στο 2015 και να ολοκληρωθεί μέσα στο 2019 αλλάζοντας τη δυναμική του λιμανιού του Λαυρίου.