[In.gr] Διεθνής «Task Force» αναλαμβάνει την έρευνα για το 777
Κουάλα Λουμπούρ, Μαλαισία
Νέα δεδομένα έρχονται καθημερινά πλέον στο φως της δημοσιότητας σχετικά με το Boeing 777 της Μαλαισίας, κάνοντας ακόμα πιο περίπλοκη την υπόθεση.
Την εκδοχή της αεροπειρατείας ενισχύει ένα νέο στοιχείο: το γεγονός ότι το τελευταίο μήνυμα («εντάξει, καληνύχτα«) ακούστηκε αφού είχε κλείσει το ένα από τα δύο συστήματα επικοινωνίας.
Εν τω μεταξύ, οι Αρχές πραγματοποίησαν έρευνες στα σπίτια των πιλότων, κάνοντας «φύλλο και φτερό» τη ζωή του 53χρονου Ζαχαρί Αχμάντ Σαχ και του 27χρονου συγκυβερνήτη, Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ, ενώ παράλληλα μελετούν και το ψυχολογικό τους προφίλ.
Η αστυνομία εξετάζει έναν πολύπλοκο εξομοιωτή πτήσης που βρέθηκε στο σπίτι του 53χρονου πιλότου. Σε συνέντευξη Τύπου, η κυβέρνηση είπε πως οι δύο πιλότοι δεν είχαν ζητήσει να πετάξουν μαζί.
Στο μικροσκόπιο έχουν μπει πλέον και οι 227 επιβάτες της πτήσης, στους οποίους περιλαμβάνεται ο μηχανικός αεροπλάνων Μοχντ Χαϊρούλ Άμρι Σέλαματ, ένας 29χρονος Μαλαισιανός που εργαζόταν για μια ιδιωτική αεροπορική εταιρεία τσάρτερ που προσφέρει προς μίσθωση μικρά αεριωθούμενα.
«Επικεντρώνουμε σε οποιονδήποτε άλλο πάνω σε αυτό το αεροπλάνο μπορεί να είχε αεροπορικές δεξιότητες» δήλωσε στο Reuters αστυνομική πηγή.
Ως μηχανικός εξειδικευμένος σε μικρά αεριωθούμενα, ο Χαϊρούλ δεν θα είχε απαραιτήτως τις γνώσεις που χρειάζονται για να εκτρέψει από την πορεία του ή να κυβερνήσει ένα μεγάλο επιβατικό αεροπλάνο.
Τα νέα στοιχεία
Η πτήση ΜΗ370 ξεκίνησε από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο στις 00:40 τοπική ώρα της 8ης Μαρτίου. Εξαφανίστηκε από τις οθόνες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας λιγότερο από μία ώρα μετά (01:20 τη νύχτα).
Επιλέξτε εδώ για να δείτε την εικόνα σε μεγέθυνση
Είναι πλέον βέβαιο ότι τα συστήματα επικοινωνίας απενεργοποιήθηκαν σκόπιμα λίγο πριν το αεροσκάφος φτάσει στην ανατολική ακτή της Μαλαισίας.
Ένα από τα νέα στοιχεία που προέκυψαν είναι ότι η τελευταία επικοινωνία του πιλότου με τον πύργο ελέγχου και το μήνυμα «εντάξει, καληνύχτα» έγινε αφού είχε κλείσει το ένα από τα δύο συστήματα επικοινωνίας.
Ένας δορυφόρος κατάφερε να εντοπίσει σήμα του αεροσκάφους μέχρι τις 08:11 το πρωί (τοπική ώρα), περισσότερες από 7 ώρες μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους από το ραντάρ- αν και δεν ήταν σε θέση να δώσει την ακριβή τοποθεσία του.
Με βάση αυτά τα δεδομένα εκτιμάται ότι η τελευταία επικοινωνία του αεροσκάφους με κάποιον δορυφόρο ήταν σε ένα από αυτά τα δύο σημεία:
Έναν αεροδιάδρομο στα βόρεια που εκτείνεται από τα σύνορα του Καζακστάν και του Τουρκμενιστάν μέχρι τη βόρεια Ταϊλάνδη,
Έναν αεροδιάδρομο στα νότια που εκτείνεται από την Ινδονησία μέχρι τον Νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Ο δεύτερος αεροδιάδρομος εξετάζεται πλέον από την Αυστραλία, όπως ανακοίνωσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας Τόνι Αμποτ. Στις έρευνες συμμετέχουν και δυνάμεις της Μαλαισίας.
Συνολικά 26 χώρες συμμετέχουν στην επιχείρηση για την ανεύρεση του αεροσκάφους. Μεταξύ αυτών, η Γαλλία, το Ουζμπεκιστάν, το Πακιστάν, η Μιανμάρ, το Λάος, το Βιετνάμ, η Ταϊλάνδη, η Ινδονησία και η Ινδία.
Μια ακόμα θεωρία που είδε το φως της δημοσιότητας είναι αυτή που θέλει τους πιλότους να προσγείωσαν το αεροσκάφος σε περιοχή μεταξύ Αφγανιστάν και Πακιστάν, η οποία δεν ελέγχεται από τις κυβερνήσεις, αλλά από τους Ταλιμπάν.
Μάλιστα, για αυτό το λόγο πετούσαν σε χαμηλό ύψος προκειμένου να μην εντοπιστούν από τα ραντάρ.
Η κυβέρνηση της Μαλαισίας, όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Independent έχει ήδη απευθυνθεί διά της διπλωματικής οδού στις δύο αυτές χώρες, προκειμένου να εξεταστεί και αυτή η πιθανότητα.
Τρεις γάλλοι αξιωματούχοι της αεροπορίας έφθασαν στην Κουάλα Λουμπούρ για να βοηθήσουν στις έρευνες για το αεροπλάνο, ενώ όπως αναφέρουν και οι Times της Νέας Υόρκης, στην Κουάλα Λουμπούρ βρίσκονται και πράκτορες του FBI.
Στην καθιερωμένη απογευματινή (τοπική ώρα) ενημέρωση των Αρχών για την πορεία των ερευνών, ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ότι επίκειται η παρουσίαση του χάρτη με τα σημεία όπου πραγματοποιούνται οι έρευνες.
Ο ίδιος ανακοίνωσε ότι στην Κουάλα Λουμπούρ σπεύδουν και κινέζοι εμπειρογνώμονες για να συμμετάσχουν ενεργά στις έρευνες.
Επιμέλεια: Απόστολος Ρουμπάνης
|