Πολλοί το συζητάμε μεταξύ μας αλλά δεν το έχουμε αναφέρει ως τώρα. Η φωτογραφία όμως μου το θύμισε... Παραπάνω βλέπουμε τα 4 νεότερα ελληνικά νεότευκτα πλοία δεμένα όλα μαζί στην είσοδο του Πειραιά. Υπο άλλες συνθήκες θα ήταν όμορφο θέαμα... Όμως είναι άσχημο και τραγικό μόλις συλλογιστεί κανείς ότι είναι και τα τέσσερα εκεί σιωπηλά απο τον Νοέμβρη δεμένα λόγω του υψηλού κόστους λειτουργίας τους. Όταν περάσει κανείς βράδυ αντικρίζει τέσσερις φιγούρες μέσα στο σκοτάδι. Παροπλισμένα τα λένε μερικοί και δεν έχουν άδικο.
Απο δεξιά προς αριστερά:
-Το Blue Star Delos, ναυπηγημένο το 2011 και με τεράστια χωρητικότητα σε επιβάτες, ίσως το πιο αποτυχημένο απο όλα αφού δουλεύει μόνο ένα 3μηνο το καλοκαίρι στην γραμμή της Παροναξίας ίσως και λίγο παραπάνω και το χειμώνα παίρνουν την θέση του τα παλιότερα "ξαδέρφια" του.
-Το Νήσος Μύκονος, της Hellenic Seaways, τα καλοκαίρια επίσης εξυπηρετεί την γραμμή Σάμου-Ικαρίας αλλά το χειμώνα σταματά λόγω των λίγων επιβατών αφού υπάρχει και άλλο επιδοτούμενο πλοίο στην γραμμή.
-Τα Νήσος Χίος και Blue Star Patmos. Τα γράφω μαζί γιατί είναι θύματα της συμφωνίας μεταξύ HSW και BSF ώστε τον χειμώνα να εξυπηρετείται η γραμμή Χίου-Μυτιλήνης που επιχειρούσαν απο ένα πλοίο. Δυστυχώς κανένα απο τα δυο δεν μπορούσε λόγω μεγέθους να ανταπεξέλθει στην κίνηση της γραμμής και έτσι κατεβάσαν και αυτά τον γενικό και πέσαν σε "χειμερία νάρκη".
Πως φτάσαμε εδώ? Γιατί οι εταιρείες ναυπηγούσαν πλοία με κάποια στοιχεία αλλά χωρίς να έχουν συγκεκριμένα δεδομένα γραμμών και επιβατών και φυσικά χωρίς να έχουν προβλέψει το μέγεθος της κρίσης και ότι οι υψηλές καταναλώσεις των συμβατικών υψηλών ταχυτήτων θα τα καταστούσαν ασύμφορα όταν το μεταφορικό έργο μειωνόταν. Τελικά έχουμε τέσσερα πλοία δεμένα σαν να είναι έκθεση για αγοραστές να διαλέξουν ... και τα 30χρονα Ιαπωνικά και Βορειοευρωπαϊκά οργώνουν το Αιγαίο όλο το χειμώνα εξυπηρετώντας τους νησιώτες....
Μια ακτοπλοϊα δυο ταχυτήτων....