Thread Rating:
- 0 Vote(s) - 0 Average
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
panos81
Εγγεγραμμένος
Posts: 537
Joined: 16-11-2009
|
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.
Σχετικά με την Γραμμή 1, μερικά πραγματάκια:
- Οι συρμοί 10ης παραλαβής, όταν παραδόθηκαν, πέρα από τα στοιχεία που προαναφέρθηκαν, ξεχώριζαν από αυτούς της 8ης από τα "πίσω" (κόκκινα) φώτα τους, που είχαν ένα σχεδόν πορτοκαλί χρώμα.
- Οι τοπικοί συρμοί έχουν αλλάξει αρκετά στο πέρασμα των χρόνων. Σήμερα όμως, με εξαίρεση την έναρξη και λήξη της βάρδιας ή έκτακτες περιπτώσεις, όλοι οι συρμοί εκτελούν πλήρες δρομολόγιο από Πειραιά για Κηφισιά.
Στα μέσα της δεκαετίας του '80, η κατανομή ήταν (γενικά) ως εξής:
- Ο σταθμός του Ταύρου δεν υπήρχε (άνοιξε το 1989). Τα περισσότερα τρένα ξεκινούσαν από Πειραιά.
- Κάποια τρένα τερμάτιζαν στα Άνω Πατήσια, και σε αυτά τα δρομολόγια έβαζαν συνήθως συρμούς 5ης/6ης/7ης (μεταλλικοί επειδή ήταν οι πρώτοι με μεταλλικό αμάξωμα ή "κιτρινομπεζ" λόγω χρώματος) και 9ης παραλαβής (LEW).
- Άλλα τερμάτιζαν στο Ηράκλειο, συνήθως 9ης.
- Η παράδοση των συρμών της 8ης παραλαβής συνέπεσε με το άνοιγμα του σταθμού της Ειρήνης. Συνήθως εκεί τερμάτιζαν αρχικά οι συρμοί της 8ης.
- Τα δρομολόγια για Κηφισιά εκτελούσαν πάλι μεταλλικοί συρμοί. Ήταν σχεδιασμένοι περισσότερο ως προαστιακά τρένα παρά ως αστικά, άλλωστε την δεκαετία του '50 που κυκλοφόρησαν οι πρώτοι (5η παραλαβή) η Κηφισιά ακόμα ήταν εξοχή. Επίσης τότε είχε διατυπωθεί από τους Ε.Η.Σ. και η πρόταση να αναλάβουν και το τμήμα Ηράκλειο - Γέρακα των Λαυρεωτικών Σιδηροδρόμων. Ακόμα και σήμερα ο Γέρακας έχει και αγροτικές περιοχές... Τα τρένα αυτά είχαν πολλά ξύλινα πάνελ στο εσωτερικό τους, και καθίσματα με ψηλές πλάτες και επένδυση από βινύλιο, πολύ πιο άνετα από τους σημερινούς συρμούς...
Σταδιακά, οι συρμοί 5ης/6ης/7ης αποσύρονταν. Η 8η παραλαβή άρχισε να φτάνει στην Κηφισιά όταν ενσωματώθηκαν τα πέμπτα βαγόνια στους συρμούς της. Η 9η αναδιαμορφώθηκε σε 6δυμα τρένα, καθώς τα βαγόνια τους είχαν μικρότερο μήκος από αυτούς των άλλων τύπων.
Στην δεκαετία του '90, που είχε ανοίξει και ο Ταύρος, τα δρομολόγια είχαν ως εξής:
- Πειραιάς-Κηφισιά, με 8ης, 9ης και 10ης
- Πειραιάς - Ειρήνη, με οτιδήποτε.
- Ταύρος-Πατήσια, συνήθως με μεταλλικούς, οι οποίοι επίσης είχαν αναδιαμορφωθεί σε πεντάδυμους.
Μετά το 2000 που άνοιξαν οι γραμμές 2 και 3, αυξήθηκε και ο φόρτος εργασίας της Γραμμής 1. Τα δρομολόγια έγιναν μόνο Πειραιάς - Κηφισιά, με 8ης, 9ης, 10ης και μετέπειτα 11ης, και Ταύρος - Ειρήνη (ενισχυτικό) με 6ης/7ης συνήθως, και λιγότερο 8ης και 9ης, ποτέ όμως απ' ότι θυμάμαι με 11ης.
Όσο προχωρούσε η παράδοση των συρμών της 11ης παραλαβής, αποσύρονταν τόσο τα αναξιόπιστα τρένα της 9ης (παρά το νεαρό της ηλικίας τους - έφτασαν δεν έφτασαν τα 11 χρόνια κυκλοφορίας) και τα παλιά τρένα 6ης και 7ης. Μετά από αυτό, η τάση ήταν στο ενισχυτικό Ταύρος - Ειρήνη να μπαίνουν 5δυμα μόνο.
|
|
25-11-2013, 10:28 AM |
|
Messages In This Thread |
RE: Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ. - by panos81 - 25-11-2013, 10:28 AM
|
Users browsing this thread: 8 Guest(s)
|