This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Γραμμή 1 - ΗΣΑΠ- ΣΤΑ.ΣΥ.

Paul Offline
Administrator
*******



Posts: 1.178
Joined: 12-11-2009
#1
[split] ΗΣΑΠ
Ο στόλος του Η.Σ.Α.Π. σήμερα αποτελείται από συρμούς 3 διαφορετικών παραλαβών:

8η παραλαβή (1984-1985)
Συρμοί 5 βαγονιών - 1 ημίσυρμος των 3 βαγονιών και ένας των 2 βαγονιών
Διάταξη: Μ-Τ-Μ+Μ-Μ

[Image: thumb_DSCF1894.jpg]

Συνολικά υπάρχουν 14 τέτοιοι συρμοί.
Είναι κατασκευασμένοι απο την LEW, φορουν ηλεκτροκινητήρες DC ρεύματος κατασκευασμένους απο την MAN και ο ηλεκτρικός τους εξοπλισμός είναι απο την Siemens. Εσωτερικά ξεχωρίζουν από τα 10ης από το πράσινο χρώμα των καθισμάτων, ενώ εξωτερικά από τη μικρότερη γραμματοσειρα στη προμετωπίδα προορισμού. Χαρακτηριστικό τους ο έντονος ήχος που κάνουν οι πόρτες τους κατά το κλείσιμο. Το 2007 προστέθηκαν στα βαγόνια κλιματιστικές μονάδες στα πλαίσια αναβάθμισης των συρμών του Η.Σ.Α.Π.

Η αρίθμηση τους είναι:
101-144 τα κινητήρια βαγόνια
301-314 τα ιθυντήρια βαγόνια
201-215 τα ρυμουλκούμενα βαγόνια

10η παραλαβή (1994)
Συρμοί 5 βαγονιών - 1 ημίσυρμος των 3 βαγονιών και ένας των 2 βαγονιών
Διάταξη Μ-Τ-Μ+Μ-Μ

[Image: thumb_ancientagora1.jpg]

Συνολικά υπάρχουν 10 τέτοιοι συρμοί.
Είναι κατασκευασμένοι απο τα Ελληνικά Ναυπηγεία, φορούν ηλεκτροκινητήρες DC ρεύματος κατασκευασμένους από την MAN όπως και τα 8ης παραλαβής και ο ηλεκτρικός τους εξοπλισμός είναι απο την Siemens. Εσωτερικά είναι γκρι με μπλε-γαλάζια καθίσματα. Το 2007 προστέθηκαν στα βαγόνια κλιματιστικές μονάδες στα πλαίσια αναβάθμισης των συρμών του Η.Σ.Α.Π.

Η αρίθμηση τους είναι:
145-175 τα κινητήρια βαγόνια
315-325 τα ιθυντήρια βαγόνια
226-236 τα ρυμουλκούμενα βαγόνια

Επειδή οι δύο παραπάνω τύποι είναι συμβατοί μεταξύ τους, μπορεί να σχηματιστεί συρμός που αποτελείται από 1 ημισυρμό 8ης παραλαβής και έναν 10ης. Επίσης, αρκετές φορές σχηματίζεται ένας συρμός των 6 βαγονιών από 2 ημίσυρμους 8ης παραλαβής των 3 βαγονιών ο καθένας. Υπήρχε καποιο πλάνο μετασκευής ώστε να είναι δυνατή η ζεύξη τριων ημισυρμών 8ης ή 10ης παραλαβής αλλά δεν προχώρησε. Μπορείτε να συναντήσετε ζεύξη των συρμών ως: 2δυμο-2δυμο, 2δυμο-3δυμο, 3δυμο-3δυμο.

Μάλιστα, όταν παραδόθηκαν οι συρμοί 8ης παραλαβής είχαν 4 βαγόνια, δεν υπήρχε το trailer (συρόμενο) βαγόνι. Αυτά παραδόθηκαν και ενσωματώθηκαν στους συρμούς εκ των υστέρων.

11η παραλαβή (2000-2003)
Συρμοί 6 βαγονιών - 2 ημίσυρμοι των 3 βαγονιών
Διάταξη Μ-Τ-Μ+Μ-Τ-Μ

[Image: thumb_22-agmeletiou-b.jpg]

Συνολικά υπάρχουν 20 τέτοιοι συρμοί.
Είναι κατασκευασμένοι από τα Ελληνικά Ναυπηγεία, με ηλεκτροκινητήρες AC της Bombardier. Εσωτερικα είναι μπλε με γκρι καθίσματα. Εξωτερικα στο πλαι είναι ίδιοι με τους παλαιότερους αλλά μπροστά και πίσω διαφοροποιούνται με πιο στρογγυλούς προβολείς και μαύρη μάσκα. Οι συρμοί 11ης παραλαβής είναι διαφορετικής τεχνολογίας (bus technology) και δεν μπορούν να ενωθούν με τους προγενέστερους. Είναι εφοδιασμένοι με πληρη διαγνωστικά συστήματα, έχουν καλύτερα χειριστήρια σε σχεση με τους προγενέστερους και προεγκατεστημένα συστήματα όπως τα ΑΤΟ (Αutomatic Train Operation) και ATP (Automatic Train Protection - σηματοδότηση καμπίνας). Μεταξύ 2007 και 2008 εγκαταστάθηκε και σε αυτούς του συρμούς σύστημα κλιματισμού.

Η αρίθμηση τους είναι:
3101-3180 τα κινητήρια/ιθυντήρια βαγόνια
3201-3240 τα ρυμουλκούμενα βαγόνια

Εκτος κυκλοφορίας: 3125-3213-3126, 3127-3214-3128 , 3159-3230-3160, 3105-3203-3106-3107-3204-3108 (Αναλυτικά δείτε στα συμβάντα παρακάτω)

Καποια στοιχεία ακόμα

-Έχουν γίνει δοκιμές συρμών όλων των τύπων του ΗΣΑΠ στη γραμμή 2 του μετρό τη νύχτα και έτσι ειναι πιστοποιημένοι για κυκλοφορία σε όλο το δίκτυο της ΣΤΑ.ΣΥ. αν χρειαστεί.
-Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συρμοί 11ης παραλαβής έχουν όλους τους προορισμούς του μετρό με κίτρινα γράμματα σε μαύρο φόντο (ως είχαν πριν από τις επεκτάσεις). Είναι πλήρως έτοιμοι να δουλέψουν ανα πάσα στιγμή στις υπόλοιπες 2 γραμμές και είναι οι μοναδικοί συρμοί του αθηναϊκού δικτύου που ήρθαν έτοιμοι και δοκιμασμένοι για πλήρη λειτουργία σε γραμμές με διαφορετικά αρχικά τεχνικά χαρακτηριστικά.
-Σε αντίθεση με τους συρμούς του Μετρό όλοι οι συρμοί του Η.Σ.Α.Π. έχουν πλήρη χειρηστήρια σε κάθε πλευρά του ημισυρμού πράγμα που τους κάνει πιο εύκολους στην ζεύξη μεταξύ τους αλλά και στην συντήρηση καθώς μπορεί να συντηρείται ένας ημισυρμός και ο άλλος να κυκλοφορεί.

Δρομολόγια

Τα πλάνα δρομολογίων του Η.Σ.Α.Π. περιλαμβάνουν 22 συρμούς στον κορμό " Πειραιά - Κηφισιά". Επιπροσθέτως δρομολογούνται έως 9 ενισχυτικοί στο τμήμα "Πειραιά (Φάληρο) - Ειρήνη". Κατα κανόνα οι ενισχυτικοί συρμοί είναι πεντάδυμοι. Επίσης ένας πεντάδυμος συρμός βρίσκεται στον αναβαθμό της Ομόνοιας ως επικουρικός

Προορισμοί

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε οτι οι πινακίδες προορισμού των συρμών του Η.Σ.Α.Π. έχουν χρωματικές κωδικοποιήσεις ανάλογα με τον προορισμό. Η χρωματική ποικιλία των προορισμών ανάγεται στις πρώτες τσίγκινες πινακίδες των τραμ της ΗΕΜ που είχαν διαφορετικά χρώματα για κάθε γραμμή. Οι πινακίδες του ηλεκτρικού συνολικά και με τη γραφή που είχαν στους παλιούς συρμούς:

ΚΗΦΙΣΙΑ: Λευκά γράμματα, κόκκινο φόντο
ΕΙΡΗΝΗ: Λευκά γράμματα, πράσινο φόντο
ΗΡΑΚΛΕΙΟ: Λευκά γράμματα, μπλε φόντο
Ν. ΙΩΝΙΑ: Κόκκινα γράμματα, λευκό φόντο
ΠΑΤΗΣΙΑ: Μαύρα γράμματα, λευκό φόντο, διαγώνια κόκκινη λωρίδα
ΑΤΤΙΚΗ: Λευκά γράμματα, μαύρο φόντο
ΟΜΟΝΟΙΑ: Μαύρα γράμματα, κίτρινο φόντο
ΘΗΣΕΙΟ: Κίτρινα γράμματα, μωβ φόντο
ΤΑΥΡΟΣ: Κόκκινα γράμματα, λευκό φόντο
ΦΑΛΗΡΟ: Μαύρα γράμματα, λευκό φόντο
ΠΕΙΡΑΙΑ: Λευκά γράμματα, μαύρο φόντο
ΠΕΙΡΑΙΑ: Λευκά γράμματα, κόκκινο φόντο*
ΔΟΚΙΜΗ: Κίτρινα γράμματα, μαύρο φόντο
ΑΠΟΣΥΡΕΤΑΙ: Κίτρινα γράμματα, μαύρο φόντο
ΣΥΡΜΟΣ ΔΙΑΤΕΘΕΙΜΕΝΟΣ: Λευκά γράμματα, πράσινο φόντο

*Ο «Κόκκινος Πειραιάς» είναι σήμα και όχι προορισμός. Μπαινει μόνο στο πίσω μέρος του συρμού, ανεξάρτητα από το που τερματίζει και ποιά κατεύθυνση έχει, όταν ακολουθεί συρμός έργων ή άλλος υπηρεσιακός συρμός σύμφωνα με τον κανονισμό σημάτων του Η.Σ.Α.Π. : " Η αναγγελία του εκτάκτως κυκλοφορούντος συρμού έργων ή δοκιμαστικού, επιτυγχάνεται δια του προπορευόμενου επιβατικού συρμού, ο οποίος θα προσημάνει τον ακολουθούντα συρμό έργων ή δοκιμαστικό, τόσο κατά την άνοδο όσο και κατά την κάθοδο, δια της ουραίας αυτού πινακίδος ερυθρού χρώματος αναγραφούσης ΠΕΙΡΑΙΑ. "


Ατυχήματα / Απρόοπτα συμβάντα στο τροχαίο υλικό

- Το Μάρτιο του 1994 καταστράφηκε μέσα στην αποβάθρα του σταθμού του Πειραιά ολοσχερώς ένα όχημα 8ης παραλαβής από πυρκαγιά. Το όχημα ανήκε στο δίδυμο σύνολο, με αποτέλεσμα το άλλο όχημα να ενσωματωθεί στο συρμό έργων χωρίς να ακολουθήσει τα προγράμματα αναβαθμίσεων των μηχανολογικών και ηλεκτρονικών που υποβλήθηκαν τα αδερφάκια του. Μετά από αυτό το συμβάν, υπάρχουν 14 πλήρεις συρμοί ΜΑΝ 1983-1985 και ένας ημισυρμός που χρησιμεύει ως εφεδρεία και συνδέεται αν άλλος ημισυρμός πρόκειται να μπει για γενική επισκευή ή συντήρηση. Τα δυο βαγόνια είχαν αρίθμηση 215-315 και έχουν αντικατασταθεί απο της 10ης παραλαβής.


[Image: 6510404.jpg]- Στις 23/2/2008, λίγο πριν τη μια το μεσημερι, κατα τον καθαρισμό του συρμού εντός του αμαξοστασίου του ΗΣΑΠ στον Πειραιά, ο συρμός ξεκίνησε και αφου εκτροχιάστηκε χτύπησε στον τοίχο του αμαξοστασίου ρίχνοντας τον και καταπλακώνοντας δυο αυτοκίνητα και σταματώντας στην Ακτή Καλιμασιώτη.Ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του εξαιτίας του εκτροχιασμού του τρένου, ενας 45χρονος αλλοδαπός άστεγος, αγνώστων λοιπών στοιχείων, ο οποίος είχε μετατρέψει σε καταφύγιο του το σημείο όπου κατέρρευσε ο μαντρότοιχος. Οι ανησυχίες και για δεύτερο θύμα ευτυχώς δεν επιβεβαιώθηκαν, όμως τραυματίστηκαν ελαφρά έξι εργαζόμενες απο το συνεργείο που καθάριζε τον συρμό. Απο το ατύχημα το τρίδυμο 3125-3213-3126 αποσύρθηκε καθως το κόστος επισκευής του άγγιζε την αξία ενός νέου συρμού ενώ το δεύτερο τρίδυμο το οποίο απλά είχε εκτροχιαστεί με αριθμούς 3127-3214-3128 επισκευάστηκε και ξανακυκλοφόρησε ως εφεδρικός ημισυρμός. Συμπερασματικά, καταγράφηκε ότι τα χειριστήρια του συρμού ήταν ξεκλείδωτα και κατά τον καθαρισμό λύθηκε το φρένο στάσης με αποτέλεσμα ο συρμός να κινηθεί ανεξέλεγκτα χωρίς να υπάρξει έγκαιρη παρέμβαση ώστε να πατηθεί το κουμπι έκτακτης ανάγκης για την ακαριαία ακινητοποίηση του.


[Image: kammenotrenokifisia1_B.jpg]- Στις 3/3/2009 έγινε εμπρηστική επίθεση κατά του σταθμού Κηφισιάς βραδινές ώρες απο αγνώστους με βόμβες μολώτοφ. Ο συρμός στον οποίο εκδηλώθηκε η επίθεση ήταν εξάδυμος 11ης παραλαβής και βρισκόταν σταθμευμένος στην 2η τροχιά (γραμμή καθόδου) του σταθμού. Ο συρμός που αποτελούνταν απο τα 3127-3214-3128 (που είχαν γλυτώσει το 2008) και τα 3159-3230-3160 καταστράφηκε ολοσχερώς απο την φωτιά. Στην ανωτέρω γραμμή εφάπτεται μια μόρτα στην οποία ήταν σταθμευμένος επίσης ένας εξάδυμος 11ης εκτός υπηρεσίας που έπαθε σοβαρές ζημιές σε 3 βαγόνια. Ο συρμος ήταν ο 2ος 11ης με αριθμούς 3105-3203-3106-3107-3204-3108. Ζημιά απο την επίθεση έπαθαν και τα στέγαστρα του σταθμού στην κεντρική αποβάθρα καθώς και οι γραμμές (σύστημα σηματοδότησης) και ο σταθμός παρέμεινε κλειστός για 2 ημέρες.




Giving is the best communication... γιατί μαζί μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα

(This post was last modified: 20-11-2013, 12:45 AM by Paul.)
15-11-2013, 02:38 AM
Find Reply



Messages In This Thread
[split] ΗΣΑΠ - by Paul - 15-11-2013, 02:38 AM

Forum Jump:



Users browsing this thread: 3 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024