[Το Βήμα] Τρεις μνηστήρες για την συντήρηση των τρένων
Η Alstom, η Siemens και η κοινοπραξία των Ρωσικών Σιδηρόδρομων (RZD) και της εισηγμένης ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος», τα τρία επενδυτικά σχήματα που εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την ιδιωτικοποίηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. (ΕΕΣΣΤΥ) ή αλλίως ROSCO στο διαγωνισμό που έχει ξεκινήσει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, «μέσω της αξιοποίησης της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε., αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής τροχαίου υλικού καθώς και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των προσφερόμενων σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα».
«Οι σύμβουλοι αξιοποίησης αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού» καταλήγει το Ταμείο.
Τόσο η Γαλλική Alstom όσο και η Καναδική Bombardier είναι καλοί «πελάτες» του ελληνικού σιδηροδροδρόμου, αφού έχουν προμηθεύσει κι εγκαταστήσει συστήματα σηματοδότησης σε ΟΣΕ και Αττικό Μετρό.
Σε επίπεδο τροχαίου υλικού, η πρώτη είχε κατασκευάσει και προμηθεύσει (σε σύμπραξη με την κοινοπραξία SIEMENS & ABB- DAIMLER-BENZ GEC) τους 28 συρμούς πρώτης γενιάς της Αττικό Μετρό, δηλαδή τα «πορτοκαλί» τρένα που κυκλοφορούν σήμερα στο δίκτυο της ΣΤΑΣΥ.
Από την άλλη, η RZD, που είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρία στον κόσμο φέρεται να έχει καταθέσει στο ΤΑΙΠΕΔ πλήρη πρόταση για την ένταξη του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου στην διεθνή πολυτροποπική εφοδιαστική αλυσίδα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, που «χτίζει» μεθοδικά η εταιρία.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι Ρώσοι ζητούν «πακέτο» την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την ROSCO και, κατά πληροφορίες, τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), ενώ έχουν συζητήσει για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Μάλιστα, έχουν τοποθετηθεί δημόσια, λέγοντας ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει νόημα, εάν δεν συνοδεύεται από λιμάνι.
Με την RZD «κατεβαίνει» στον διαγωνισμό η εισηγμένη στο ΧΑΑ, κατασκευαστική 7ης τάξης ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η οποία έχει εμπειρία στην ανάπτυξη σιδηροδρομικών υποδομών.
|