RE: [Metaforespress.gr] Θα τα καταφέρει ο Father Nick;
Αυτοί φαίνονται να ξεπερνάνε κάθε όριο ερασιτεχνισμού.
Είναι δυνατόν ο πρώτος τυχών παπάς να νομίζει ότι μπορεί να φτιάξει αεροπορική εταιρεία, και μάλιστα να δραστηριοποιηθεί σε μια τέτοια αγορά; Πού νομίζει ότι ζει, στην εποχή του Ωνάση ή νομίζει ότι θα του πληρώνουν αβέρτα οι Έλληνες φορολογούμενοι; Τι είναι δηλαδή μια υπερατλαντική αεροπορική εταιρεία; Ευχέλαιο; Έχει συναίσθητη του τι χρειάζεται για να στηθεί και να λειτουργήσει; Και μάλιστα κόντρα σε ποιους; Όταν κολοσσοί όπως οι Delta, United αλλά και η US Airways μετατρέπουν την Αθήνα σε εποχιακό δρομολόγιο, πώς νομίζει αυτός ότι θα τα βγάλει πέρα χωρίς τα απαιτούμενα κεφάλαια, ειδικά όταν το ενδιαφέρον θα είναι μονόπλευρο (κίνηση μόνο από Αμερική προς Ελλάδα και επιστροφή, όχι το αντίθετο, οι Έλληνες της Ελλάδας λόγω κρίσης πλέον δεν πάνε ούτε Καμμένα Βούρλα, όχι Αμερική...);
Όσον αφορά τον στόλο, πρώτα έλεγε για Α340, περηφανευόταν ότι είναι ο ίδιος τύπος που χρησιμοποιούσε η Ολυμπιακή, που όμως η ίδια η Airbus χαρακτήρισε μεγάλο σφάλμα να φτιάξει, στην εποχή που τα ETOPS έχουν εξελιχθεί τόσο πολύ, τετρακινητήριο αεροπλάνο για 300 επιβάτες... κάτι που αντικατοπτρίστηκε στην μέτρια έως κακή εμπορική του πορεία, και στον άδοξο και πρόωρο τερματισμό της παραγωγής του. Έλεγε μάλιστα ο Father Αλεξανδρής ότι διάλεξε το Α340 επειδή δεν επιτρέπεται σε νέες αεροπορικές εταιρείες να επιχειρούν ETOPS. Τώρα δηλώνει αλλαγή πλεύσης και πάει να πάρει Boeing 767. Δικινητήριο μεν, Αμερικάνικο δε. Όχι ότι υπάρχει πρόβλημα με το ότι είναι Αμερικάνικο, είναι καλό αεροπλάνο το Β767 και πολύ πιο οικονομικό σε σχέση με το Α340 για πτήσεις από Βόρεια Αμερική προς Αθήνα. Μήπως υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα από πίσω; Όσο για το όνομα του αεροπλάνου, θα θίξω τους θρήσκους, αλλά τέτοιου είδους συναισθηματισμοί δεν έχουν θέση στην αεροπορική βιομηχανία.
Φοβάμαι ότι η SkyGreece θα έχει την τύχη των περισσότερων αεροπορικών εταιρειών που ιδρύθηκαν στην Ελλάδα από την ελευθεροποίηση και μετά. Κάποιες ήλθαν, είδαν και απήλθαν. Μακρύς ο κατάλογος: SEEA, Electra, Skywings, Hellas Jet, Viking Hellas, Venus, Princess, Hellenic Star, Athens Airways... Άλλες ήλθαν και απήλθαν χωρίς καν να δουν (!) π.χ. η Hellenic Air που δεν πέταξε ποτέ, και μας την θυμίζει μόνο το εγκαταλειμμένο BAC1-11 της στο αεροδρόμιο του Ελληνικού.
Οι Έλληνες δεν είναι ανίκανοι να φτιάξουν αεροπορικές εταιρείες. Το αποδεικνύει περίτρανα η Aegean Airlines που έχει αναπτυχθεί σημαντικά, και κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία αναγνωρίζεται και βραβεύεται στην πρώτη τριάδα των καλλίτερων περιφερειακών εταιρειών της Ευρώπης. Όμως, η ανάπτυξη αυτή είναι αποτέλεσμα σκληρής και πολύχρονης προσπάθειας, προσεκτικών και μελετημένων κινήσεων και όχι ερασιτεχνισμών.
Έχουμε κανέναν καλό λόγο να πιστέψουμε ότι η SkyGreece δεν θα πει γρήγορα "αντίο"; Ή ίσως "Δι' Ευχών";
|