[Ημερησία] Το ταμείον είναι μείον στην ΕΛΒΟ
Τα προβλήματα ρευστότητας υποχρεώνουν την εταιρεία να διατηρεί την απασχόληση στο 30%, παρότι το ανεκτέλεστο υπογεγραμμένο υπόλοιπο είναι κοντά στα 40 εκατ. ευρώ.
Κίνδυνο να μείνει από... καύσιμα, αντιμετωπίζει η μηχανή της «ΕΛΒΟ Α.Ε.», σε σημείο ώστε -εάν δεν αλλάξει κάτι άμεσα για την εξασφάλιση κεφαλαίου κίνησης- να τίθεται υπό αμφισβήτηση ακόμη κι η δυνατότητα υλοποίησης του κυβερνητικού σχεδίου για την αποκρατικοποίησή της.
«Για να πουλήσεις κάπου μια εταιρεία πρέπει να την κρατάς ζωντανή και όχι σε υποτονική διαβίωση, όπως είναι τώρα η ΕΛΒΟ. Πρέπει επίσης να της δώσεις και μια προίκα, η οποία σήμερα δεν υπάρχει από την πλευρά του κράτους, λόγω των δημοσιονομικών προβλημάτων στην οικονομία», παραδέχεται ο κ. Δημ. Παπακώστας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της αμυντικής βιομηχανίας, ενόψει του σχεδιαζόμενου διαγωνισμού για την πώλησή της, στο πρώτο μισό του 2013.
Τα οξυμμένα προβλήματα απουσίας ρευστότητας, που καλείται να υπερβεί η εταιρεία, την υποχρεώνουν σε μεγάλο βαθμό να τραβήξει... χειρόφρενο στις γραμμές παραγωγής, με την απασχόληση να διατηρείται στο περίπου 30%, παρότι συνεχίζει να έχει ένα ανεκτέλεστο υπογεγραμμένο υπόλοιπο κοντά στα 40 εκατ. ευρώ. Η επιχείρηση ελλείψει ρευστού απειλείται, πλέον, ευθέως με αδυναμία καταβολής, στο προσωπικό, της μισθοδοσίας του Οκτωβρίου, αλλά και των ασφαλιστικών εισφορών τους, ενώ είναι υπαρκτή η απειλή να «σκάσουν» και ρήτρες από προγράμματα που εκτελεί, αλλά δύσκολα θα καταφέρει να παραδώσει στην ώρα τους. «Κατορθώσαμε και πήραμε δύο νέες συμβάσεις στην αρχή του έτους, μία για τους αρματοφορείς -Osksosh?, προϋπολογισμού 7,5 εκατ. ευρώ και μία για ανταλλακτικά του ελληνικού στρατού, ύψους 5,2 εκατ. ευρώ. Όμως, τα προγράμματα αυτά δεν φθάνουν για την ΕΛΒΟ», λέει ο κ. Παπακώστας και δεν κρύβει πως το πρόγραμμα της Κύπρου «φλερτάρει» επικίνδυνα με την ενεργοποίηση ρητρών.
Παραγγελίες
«Δυστυχώς είμαστε αρκετά πίσω στην εκτέλεσή του» παραδέχεται και συμπληρώνει πως από τα περίπου 310 οχήματα της παραγγελίας, έχουν παραδοθεί τα 180 μέχρι τώρα, ενώ για τα υπόλοιπα έχει εξασφαλιστεί παράταση έως το τέλος του 2013. Ο κ. Παπακώστας αποδίδει την αδυναμία του να δεσμευτεί για έγκαιρη παράδοση, στο γεγονός ότι η MAN που προμηθεύει τα πλαίσια των οχημάτων για το πρόγραμμα, αρνείται να αποστείλει τα 14 πλαίσια που έχει έτοιμα, χωρίς να της καταβληθεί το αντίτιμο άμεσα και χωρίς την ύπαρξη εγγυητικής από τράπεζα του εξωτερικού, δεδομένου ότι δεν αποδέχεται εκείνες των ελληνικών τραπεζών. Θεωρητικά ο συγκεκριμένος σκόπελος μπορεί να υπερπηδηθεί σύντομα, αφού η διοίκηση της ΕΛΒΟ είναι σε διαρκείς επαφές με την ΕΤΕ, σε μια προσπάθεια το τραπεζικό ίδρυμα να εκδώσει εγγυητική σε συνεργασία με τράπεζα της αλλοδαπής.
Όσο, πάντως, αργεί να συντελεστεί η ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών, παρατηρητές της αγοράς αναφέρουν ότι πολύ δύσκολα κάποια τράπεζα θα χρηματοδοτήσει την ΕΛΒΟ. Στο κακό σενάριο, η βιομηχανία για να μην οδηγηθεί σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις προσδοκά να λάβει από το ελληνικό δημόσιο την τελευταία δόση από την αύξηση κεφαλαίου των 20 εκατ. ευρώ, που συντελέστηκε τον Απρίλιο του 2012.
Από εκείνο το ποσό σχεδόν 12 εκατ. ευρώ πέρασαν απευθείας στη Geniki Bank, η οποία είχε απειλήσει με κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων της ΕΛΒΟ. Επιπλέον, έχουν γίνει μεγάλα βήματα εξυγίανσης, καθώς στο διάστημα 2009 - 2012 τα λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν κατά 41%, το προσωπικό 38%, οι συνολικές υποχρεώσεις 46% (σ.σ. είναι στα 59 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων σε τράπεζες 34 εκατ. ευρώ ) και ο τραπεζικός δανεισμός κατά 57%.
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΛΙΑΜΗΣ
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
|