[Attacktv.gr] Αγκάθια στο τμήμα Κιάτου-Ροδοδάφνης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής
Σε... πολεμικό αναβρασμό βρίσκεται αυτό το καλοκαίρι το Διακοφτό, με αφορμή τις συνεχιζόμενες εργασίες για το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Ροδοδάφνη, που, ως γνωστόν, χωρίζει τους κατοίκους της κωμόπολης σε... βόρειους και νότιους, καθώς σ' ένα μεγάλο κομμάτι υψώνεται τοίχος αρκετών μέτρων, δεδομένου ότι η γραμμή προβλέπεται να είναι εναέρια, στην είσοδο του οικισμού θ' αρχίσει να κατεβαίνει και σταδιακά θα βυθίζεται κάτω από την επιφάνεια του εδάφους στο κέντρο του Διακοφτού, εκεί όπου βρίσκεται ο σιδηροδρομικός σταθμός και όπου το τρένο θα πραγματοποιεί στάση.
Η ιστορία με τις διαφωνίες της τοπικής κοινωνίας για τη χάραξη της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, που αποτελεί ένα από τα πιο δαπανηρά δημόσια έργα που εξελίσσονται αυτή την περίοδο στη χώρα μας, είναι αρκετά παλιά, με τις έντονες διαμαρτυρίες να κρατάνε πολλά χρόνια.
Η πλέον πρόσφατη είναι αυτή που έλαβε χώρα τη Δευτέρα το πρωί, επί της οδού Νικολάου Κολοβού, που συνδέει την Παλαιά Εθνική Οδό με τη θάλασσα, διασχίζοντας τη συνοικία Ραλλέικα. Εκεί, στο σημείο όπου βρίσκεται ένα από τα εργοτάξια, στη διασταύρωση με την οδό που οδηγεί στη γνωστή παραλία της Εγκάλης, περίπου 100 άτομα συγκεντρώθηκαν από τις 7 το πρωί μέχρι περίπου τις 11, φωνάζοντας συνθήματα κατά του έργου και διακόπτοντας τις εργασίες για το προαναφερθέν χρονικό διάστημα.
Η απόφαση για τη συγκεκριμένη κινητοποίηση είχε ληφθεί κατά τη διάρκεια λαϊκής συνέλευσης, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή, ενώ στις αυλές όλων των σπιτιών που βρίσκονται εκατέρωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής στην παραπάνω συνοικία δέσποζαν μεγάλα πανό, στα οποία καλούνταν οι κάτοικοι να λάβουν μέρος στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας.
Αίτηση αναστολής στο ΣτΕ, προσφυγή στους επιθεωρητές περιβάλλοντος
Όπως εξήγησε στο attacktv.gr, εκ μέρους της επιτροπής των κατοίκων, ο Χρήστος Βλαχόπουλος, το αίτημά τους ήταν ν' αναγκαστούν οι υπεύθυνοι της ΕΡΓΟΣΕ να τους δώσουν τα σχέδια του έργου, προκειμένου οι νομικοί τους εκπρόσωποι να διαπιστώσουν αν πράγματι είναι νόμιμα ή παράνομα. Ο κ. Βλαχόπουλος ανέφερε, επίσης, ότι το 2004 ελήφθη από την ΕΡΓΟΣΕ η απόφαση να εγκαταλειφθεί η ιδέα της επίγειας γραμμής και ν' αλλάξει το σχέδιο, που αρχικά προέβλεπε σταθμό στο Διακοφτό, μετατρέποντάς τον τελικά σε στάση. Σύμφωνα πάντα με τον κ. Βλαχόπουλο, το 2006 οι εκπρόσωποι της ΕΡΓΟΣΕ επισκέφθηκαν τον τότε αρμόδιο υπουργό, Μιχ. Λιάπη, από τον οποίο ζήτησαν παράταση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Περιπτώσεων για την επίγεια γραμμή. Όμως, τα αντίστοιχα σχέδια, όπως αποδείχτηκε τώρα, τα έβγαλαν μόλις το 2008...
Ευθύς μόλις διαπίστωσαν τι έχει συμβεί, οι εκπρόσωποι των κατοίκων πήγαν στην Αστυνομία και κατήγγειλαν ότι τα σχέδια είναι παράνομα, ενώ σήμερα, Τρίτη, έχουν ραντεβού με τον Εισαγγελέα στο Αίγιο και παράλληλα πρόκειται να προβούν σε ασφαλιστικά μέτρα.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχουν καταθέσει αίτηση αναστολής εργασιών στο ΣτΕ, η συζήτηση της οποίας δεν έχει προσδιοριστεί ακόμη, αφού άλλαξε και η εισηγήτρια που είχε χρεωθεί την υπόθεση.
Επίσης, επισκέφθηκαν τους επιθεωρητές περιβάλλοντος στην Αθήνα, οι οποίοι, σύμφωνα με τον κ. Βλαχόπουλο, υποστήριξαν ότι δεν έχουν ιδέα για τα καταγγελλόμενα και δεσμεύτηκαν να στείλουν στο Διακοφτό κλιμάκιο, προκειμένου να διερευνήσει αν πληρούνται οι απαραίτητοι όροι προστασίας του περιβάλλοντος.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί, σχετικά με τις απαλλοτριώσεις των εκτάσεων που χρειάστηκε η ΕΡΓΟΣΕ για την κατασκευή του έργου, ότι αρχικά είχε εκδοθεί απόφαση από το Πρωτοδικείο, που όριζε την τιμή σε 270 ευρώ το τ.μ. για τα εντός σχεδίου και 90 ευρώ/τ.μ. για τα εκτός. Όμως, από την ΕΡΓΟΣΕ έχει ασκηθεί έφεση, με αίτημα να μειωθεί το ποσό που πρέπει να καταβάλει το Δημόσιο στους ιδιοκτήτες για τις απαλλοτριωθείσες εκτάσεις.
(This post was last modified: 21-08-2012, 06:53 PM by AlexNik.)
|