This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Καθημερινή] Μεγάλα εμπόδια για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#5
[Euro2Day] ΟΣΕ–ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Προτεραιότητα η αποκρατικοποίηση
Η δύσκολη υπόθεση αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και η εξυγίανση του ΟΣΕ θα είναι μεταξύ των θεμάτων που θα απασχολήσουν την συνάντηση που θα έχει σήμερα το βράδυ ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης με τους εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Από την ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά του ο ΥΠΑΝΥΠ έθεσε μεταξύ των πρώτων προτεραιοτήτων την εξυγίανση του ΟΣΕ με μέριμνα για τους εργαζόμενους αλλά και για τους φορολογούμενους, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, αφήνοντας με τον τρόπο αυτόν να εννοηθεί ότι περιθώρια για παχυλές παροχές προς τους εργαζόμενους, όπως συνηθίζονταν παλιότερα, δεν υπάρχουν.

Οι ελεγκτές της τρόικας αναμένεται ότι κατά την σημερινή συνάντηση θα ζητήσουν λεπτομερή στοιχεία για τις επιδόσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία είναι πολύ πιθανόν ότι θα περιλαμβάνεται μεταξύ των πρώτων εταιρειών του δημοσίου που θα προωθηθούν για αποκρατικοποίηση.

Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος για την αναδιάρθρωση του Ομίλου ΟΣΕ προβλέπει την πώληση σε ξένο σιδηροδρομικό οργανισμό του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με ταυτόχρονη εκχώρηση και του μάνατζμεντ της εταιρείας.

Άλυτες σημαντικές εκκρεμότητες

Παρότι, όμως, η συγκεκριμένη εταιρεία περιλαμβάνονταν εδώ και καιρό στην λίστα αποκρατικοποίησης, χωρίς, είναι η αλήθεια, να έχουν γίνει ενέργειες προς την κατεύθυνση αυτή καθώς ουδέποτε ορίστηκε σύμβουλος, εν τούτοις παραμένουν άλυτες σημαντικές εκκρεμότητες που δεν αποκλείεται, μάλιστα, να δημιουργήσουν προβλήματα στην υπόθεση αποκρατικοποίησης.

Το πλέον σοβαρό ζήτημα έχει και ευρωπαϊκή διάσταση καθώς εδώ και ένα χρόνο έχει τεθεί από την Κομισιόν ζήτημα κρατικής επιδότησης και ανταγωνισμού στην περίπτωση της διαγραφής των χρεών του ΟΣΕ και την εγγραφή τους στο δημόσιο χρέος.

Τα προβλήματα που υπάρχουν περιέγραψε με εύγλωττο τρόπο σε δήλωσή του και ο υφυπουργός Επικρατείας κ. Κεδίκογλου ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει μεγάλα νομικά και τεχνικά προβλήματα. Βούληση υπάρχει, αλλά θα θέλαμε και τη βοήθεια των Ευρωπαίων εταίρων μας για να λυθούν τα προβλήματα αποκρατικοποίησης της εταιρείας».

Θα πρέπει πάντως να αναφέρουμε ότι πληροφορίες φέρουν την κυβέρνηση να εξετάζει και το ενδεχόμενο παραχώρησης του δικαιώματος εκμετάλλευσης δρομολογίων σε ενδιαφερόμενους, αντί της πώλησης «πακέτου». Οι πλειοδότες θα αποκτήσουν το δικαίωμα εκτέλεσης δρομολογίων με δικό τους (ιδιόκτητο ή νοικιασμένο) τροχαίο υλικό καθώς και προσωπικό.

Αντιδρούν οι εργαζόμενοι

Το ενδεχόμενο αποκρατικοποίησης των σιδηροδρόμων, είτε του ΟΣΕ είτε της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκαλεί έντονη την αντίδραση των εργαζομένων οι οποίοι υποστηρίζουν ότι οι δύο εταιρείες δεν παράγουν ελλείμματα.

Μάλιστα οι εργαζόμενοι έναντι της αποκρατικοποίησης αντιπροτείνουν ταχύτερη ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του κεντρικού άξονα, επιθετική είσοδο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις εμπορευματικές μεταφορές για αύξηση των εσόδων και αναβάθμιση της ποιότητας παροχής υπηρεσιών στους επιβάτες του σιδηρόδρομου.

Να σημειώσουμε ότι το 2011 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατέγραψε ζημιές, μετά από φόρους, ύψους 33,5 εκατομμυρίων ευρώ περιορίζοντας δραστικά τις ζημιές της έναντι του προηγούμενου έτους οπότε και ήταν ζημιογόνος κατά 187,3 εκατομμύρια ευρώ.

Η βελτίωση του αποτελέσματος οφείλονταν στην περικοπή του εργασιακού κόστους αλλά και στο κόψιμο γραμμών και δρομολογίων που προκαλούσαν βαριά ζημιά στην εταιρεία.

Η εταιρεία έχει όμως και σωρευμένες οφειλές ύψους περίπου 800 εκατομμυρίων προς τον ΟΣΕ.

Α. Παπαρήγα: Απαξίωση και συκοφάντηση του ΟΣΕ

Την αντίθεση του ΚΚΕ στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, εξέφρασε η γενική γραμματέας της Κ.Ε. του κόμματος, κατά την επίσκεψή της στα κεντρικά γραφεία του Οργανισμού.

Η κ. Παπαρήγα τάχθηκε υπέρ της ενίσχυσης του σιδηροδρόμου, κάτι που, όπως είπε, έχει πολλά οφέλη, οικονομικά και περιβαλλοντικά.

Προανήγγειλε μάλιστα ότι θα θέσει το θέμα στην Βουλή και θα επιχειρήσει να προκαλέσει ονομαστική ψηφοφορία, σε συνεννόηση με άλλα κόμματα, καθώς η μειωμένη κοινοβουλευτική του δύναμη δεν του επιτρέπει, λόγω του Κανονισμού της Βουλής, να προκαλεί ονομαστικές ψηφοφορίες.

Η γ.γ. της Κ.Ε. του ΚΚΕ έκανε λόγο για «προγραμματισμένη απαξίωση του σιδηροδρόμου και συκοφάντηση του ρόλου που μπορεί να παίξει στην εξυπηρέτηση και στην ανάπτυξη».
(This post was last modified: 06-07-2012, 03:04 PM by meganium.)
06-07-2012, 02:10 PM
Find Reply



Messages In This Thread
[Euro2Day] ΟΣΕ–ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Προτεραιότητα η αποκρατικοποίηση - by meganium - 06-07-2012, 02:10 PM

Forum Jump:



Users browsing this thread: 2 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024