[Έθνος] Φουρτούνες σε Σάμο - Ικαρία
Ξεσηκωμό έχει προκαλέσει η δρομολόγηση εδώ και έναν μήνα του «Ιεράπετρα». Το πλοίο είναι παλαιότερο και βραδύτερο του «Νήσος Μύκονος», που αντικαταστάθηκε για λόγους οικονομίας
Στο πόδι είναι η Σάμος και η Ικαρία των 42.500 κατοίκων για το ακτοπλοϊκό. Εδώ κι έναν μήνα το πλοίο «Νήσος Μύκονος», που εκτελούσε το δρομολόγιο Σάμος - Ικαρία - Πειραιάς, έχει αντικατασταθεί από το παλαιότερο και βραδύτερο «Ιεράπετρα», γεγονός που έχει ξεσηκώσει τους κατοίκους και έχει προκαλέσει δυναμικές κινητοποιήσεις.
Οπως τονίζουν τοπικοί φορείς, το «Ιεράπετρα» είναι ένα πλοίο άνω των 35 ετών, που καλύπτει την απόσταση Σάμος - Πειραιάς σε 14-15 ώρες (ορισμένες φορές και περισσότερο), τη στιγμή που ο πολύ πιο σύγχρονος προκάτοχός του χρειαζόταν 10-12 ώρες. «Το ''Ιεράπετρα'' υποβαθμίζει τη γραμμή και τον τόπο μας, κυρίως λόγω της παλαιότητάς του. Ο κόσμος αντιδρά με το δίκιο του. Ας μην ξεχνάμε πως η Σάμος έχει τραυματική εμπειρία από το ναυάγιο του Σαμίνα. Τότε θρηνήσαμε 80 θύματα», σημειώνει ο αντιπεριφερειάρχης Σάμου Θεμιστοκλής Παπαθεοφάνους.
Οι κινητοποιήσεις έχουν ξεκινήσει από τις ημέρες της απομάκρυνσης του «Νήσος Μύκονος», λίγο πριν από τις γιορτές των Χριστουγέννων, και κορυφώθηκαν το διήμερο 18-19 Ιανουαρίου, όταν έκλεισαν οι υπηρεσίες της περιφέρειας και των δήμων, ενώ Σαμιώτες και Ικαριώτες μπλόκαραν τα δρομολόγια του «Ιεράπετρα», προκαλώντας καθυστερήσεις.
Οι κάτοικοι διαμαρτύρονται για την υποβάθμιση, όπως λένε, της ακτοπλοϊκής τους συγκοινωνίας, τη στιγμή που και η τιμή του αεροπορικού εισιτηρίου για Σάμο είναι σχεδόν απαγορευτική. Δεν είναι τυχαίο πως αρκετοί ταξιδεύουν με τον «Ταξιάρχη» μέχρι τη Χίο και από εκεί παίρνουν το «Νήσος Χίος» για τον Πειραιά.
«Ζητάμε να ισχύσει το μεταφορικό ισοδύναμο. Το κράτος πρέπει να επιδοτεί τις θαλάσσιες συγκοινωνίες όπως στηρίζει τον ΟΣΕ, τις χερσαίες αστικές συγκοινωνίες κλπ», τονίζει ο δήμαρχος Σάμου Στέλιος Θάνος. «Θέλουμε ένα σύγχρονο πλοίο, που να εξυπηρετεί τις ανάγκες μας. Το ακτοπλοϊκό πρόβλημα είναι αδύνατον να λυθεί αν δεν δοθεί επιδότηση. Οι εφοπλιστές ισχυρίζονται πως δεν βγαίνουν λόγω αύξησης της τιμής του πετρελαίου», συμπληρώνει ο δήμαρχος. Πριμοδότηση της γραμμής από το κράτος ζητεί και ο αντιπεριφερειάρχης.
Το «Νήσος Μύκονος» αποσύρθηκε για συντήρηση, αλλά κι επειδή ήταν πολυδάπανο στα καύσιμα, σε μια εποχή κατά την οποία η κίνηση είναι μειωμένη.
Το «Ιεράπετρα» έχει πολύ μικρότερο κόστος καυσίμων. Ο διαγωνισμός που έγινε πρόσφατα για τη γραμμή απέβη άγονος, κάτι που βάζει σε σκέψεις τους Σαμιώτες.
Ο αντιπεριφερειάρχης κάνει λόγο για «παιχνίδια στην πλάτη του σαμιακού λαού».
Αδ. Γεωργιάδης
Νόμιμη δρομολόγηση
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Ναυτιλίας Αδωνις Γεωργιάδης έχει επισημάνει στη Βουλή πως η δρομολόγηση του «Ιεράπετρα» είναι νόμιμη και πως το πλοίο είναι απολύτως αξιόπλοο, όπως έδειξε σχετικός έλεγχος από τις αρμόδιες υπηρεσίες επιθεωρήσεως πλοίων. Ο ίδιος έχει πει πως δεν υπήρξε ενδιαφέρον από άλλη εταιρεία για τη γραμμή. Σήμερα υπάρχει συνάντηση του υφυπουργού με τους τοπικούς φορείς για τη σύνδεση της Σάμου και της Ικαρίας με τα Δωδεκάνησα.
|