This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Η Τροϊκανή Λέιλα εκτροχίασε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ!

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#3
[Euro2Day] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αποκρατικοποίηση… χθες θέλει η τρόικα
της Μάρως Τσαντήλα

Το μαχαίρι στο λαιμό της κυβέρνησης και για το θέμα της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βάζει πλέον η τρόικα καθώς, μετά από πολλούς μήνες αναμονή, διαπιστώνει πως ούτε και στην συγκεκριμένη υπόθεση υπήρξε η παραμικρή πρόοδος. Μάλιστα η μετάθεση της αποκρατικοποίησης της εταιρείας για το 2013 ήταν φαίνεται ότι ήταν το σημείο – κλειδί που επέτεινε τον εκνευρισμό των δανειστών.

Η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εταιρείας που εκτελεί επιβατικές και εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές, περιλαμβάνονταν στον σχεδιασμό της προηγούμενης κυβέρνησης, μάλιστα ο σχεδιασμός ήταν εξαιρετικά ακριβής καθώς προέβλεπε ότι η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί ως τον Δεκέμβριο του 2011, χρόνος κατά τον οποίο αναμένονταν η εταιρεία να μηδενίσει και τα ελλείμματά της.

Σε ότι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας πράγματι υπήρξε πρόοδος καθώς με την περικοπή της συντριπτικής πλειοψηφίας των δρομολογίων, την μετάταξη μεγάλου αριθμού υπαλλήλων και την σημαντική μείωση των μισθών του προσωπικού που απέμεινε πράγματι η εταιρεία κατόρθωσε τον Δεκέμβριο να εμφανίσει πλεονασματική λειτουργία για πρώτη φορά στην ιστορία της.

Αντίθετα, όμως, σε ότι αφορά το μέτωπο της αποκρατικοποίησης η παραμικρή πρόοδος δεν σημειώθηκε. Το θέμα ετέθη και μάλιστα έντονα στην συνάντηση του που είχε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Βορίδης το κλιμάκιο της τρόικας την Παρασκευή.

Βέβαια ο υπουργός φρόντισε να κρατήσει τις αποστάσεις του από την υπόθεση αυτή ξεκαθαρίζοντας ότι πρόκειται για ένα θέμα που είναι δευτερεύουσας σημασίας για το υπουργείο Μεταφορών καθώς την αρμοδιότητα του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων.

Στο μικροσκόπιο της ΕΕ το σχέδιο εξυγίανσης και οι ενισχύσεις
Ωστόσο η υπόθεση είναι περισσότερο σύνθετη καθώς το θέμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται ήδη στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία εξετάζει το ενδεχόμενο να περιλαμβάνονται κρατικές ενισχύσεις στο σχέδιο ιδιωτικοποίησης της εταιρείας. Μάλιστα σε περίπτωση που η κριθεί ότι τίθεται θέμα κρατικών ενισχύσεων είναι πολύ πιθανόν να απορριφθεί από την ΕΕ στο σύνολο του το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ μέρος του οποίο αποτελεί και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν ζητήσει από την ελληνική πλευρά να υποβάλει τις διευκρινίσεις της. Σε περίπτωση που αυτές δεν κριθούν επαρκείς τότε η ελληνική πλευρά, για μία ακόμη φορά, θα βρεθεί αντιμέτωπη με ένα ακόμη πρόστιμο για παράνομες κρατικές ενισχύσεις.

Οι βασικές αντιρρήσεις της ΕΕ σε σχέση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφορούν στο μοντέλο που επελέγη για την ενίσχυσή της σύμφωνα με το οποίο η εταιρεία πήρε ως προίκα το τροχαίο υλικό ενώ ζήτημα τίθεται και για την διαγραφή του υψηλού χρέους της εταιρείας προς το δημόσιο και αλλά και τον ΟΣΕ.

Προβλέψεις για εκτόξευση των εμπορευματικών μεταφορών – αγκάθι οι επιβατικές
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το επιχειρησιακό σχέδιο που έχει καταρτισθεί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει ότι κατά την φετινή χρονιά η εταιρεία θα πετύχει εκτόξευση των οικονομικών επιδόσεων της με θεαματική αύξηση του τζίρου της προερχόμενη κυρίως από τις εμπορευματικές μεταφορές.

Την ίδια ώρα πάντως οι επιβατικές μεταφορές παραμένουν εξαιρετικά προβληματικές καθώς οι μοναδικές γραμμές οι οποίες είναι κερδοφόρες και δεν χαρακτηρίζονται άγονες ώστε να πρέπει να επιδοτηθούν είναι ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης, ο Προαστιακός Πάτρας και το δρομολόγιο Λάρισα – Θεσσαλονίκη.

Αντίθετα ακόμη και το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη παρά την υψηλή προτίμηση του επιβατικού κοινού προβλέπεται να επιδοτηθεί με ποσό 7 εκατομμυρίων ευρώ, ο Προαστιακός Αθήνας με 15, ενώ η γραμμή Θεσσαλονίκη - Αλεξ/λη - Δίκαια με άλλα 15 εκατ. επίσης σε καθεστώς επιδότησης βρίσκονται και τα δρομολόγια Εδεσσα - Θεσ/νίκη, Αθήνα - Καλαμπάκα, Θεσσαλονίκη - Καλαμπάκα, Αθήνα - Βόλος και η τοπική γραμμή Διακοπτό - Καλάβρυτα.
(This post was last modified: 30-01-2012, 08:28 PM by AlexNik.)
30-01-2012, 08:28 PM
Website Find Reply



Messages In This Thread
[Euro2Day] ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αποκρατικοποίηση… χθες θέλει η τρόικα - by AlexNik - 30-01-2012, 08:28 PM

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024