This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Zougla.gr] Εισαγγελείς ερευνούν το «φαγοπότι» στον ΟΣΕ

Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#1
[Zougla.gr] Εισαγγελείς ερευνούν το «φαγοπότι» στον ΟΣΕ
Ρεπορτάζ: Πέτρος Κουσουλός

Στο στόχαστρο των εισαγγελέων έχει μπει το όργιο διαφθοράς στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος επί ημερών του πρώην υπουργού Μεταφορών, κ. Μιχάλη Λιάπη.

Ο φάκελος αφορά στην πρωτοφανή διασπάθιση δημοσίου χρήματος που εκτροχίασε, οικονομικά, τον Οργανισμό, όπως τα εκατομμύρια ευρώ που δαπανήθηκαν για άχρηστο τροχαίο υλικό, τα υπέρογκα ποσά που δόθηκαν για τρένα που παρέχονταν… δωρεάν, αλλά και τις σκοτεινές διαδρομές που ακολουθήθηκαν προκειμένου να εξυπηρετηθούν εταιρείες «ημετέρων».

Την ίδια στιγμή, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αγαστές σχέσεις πολιτικών και επιχειρηματιών, ενώ η εισαγγελική έρευνα επικεντρώνεται και στις ημέρες και τα έργα συζύγου πρώην υπουργικού στελέχους που φέρεται να μεσολάβησε, προκειμένου να δοθεί έργο σε φιλικό της πρόσωπο.

Τι ψάχνουν οι εισαγγελείς

Στο μικροσκόπιο της έρευνας έχουν μπει τα εξής θέματα:

α) η αλλαγή των προδιαγραφών για την προμήθεια τροχαίου υλικού του ΟΣΕ

β) η εγκατάλειψη από τη Διοίκηση του ΟΣΕ της συντήρησης της γραμμής και του τροχαίου υλικού και το κατά πόσο συνδέεται αυτή με την ύπαρξη ατυχημάτων

γ) η αδικαιολόγητη καθυστέρηση παράδοσης από τον ανάδοχο του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης επιβατικών μεταφορών του ΟΣΕ

δ) η σκανδαλώδης ενοικίαση από τον ΟΣΕ οκτώ συρμών τύπου Desiro και

ε) ο διαγωνισμός για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης με ανθρώπινο δυναμικό των εγκαταστάσεων του ΟΣΕ για χρονικό διάστημα δύο ετών, αξίας 6.098.400 ευρώ.

«Δωρεάν» τρένα επί… πληρωμή

Από τις πλέον σκανδαλώδεις χαρακτηρίζεται η υπόθεση μίσθωσης οκτώ ντιζελοκίνητων αυτοκινητάμαξων προαστιακού τύπου DESIRO CLASSIC VT 642. Για άγνωστους ή μάλλον εύκολα εννοούμενους λόγους, ο Οργανισμός αποφάσισε να καταβάλει (εν έτει 2007) για τη μίσθωσή τους αντίτιμο ενός εκατομμυρίου ευρώ τον μήνα, ενώ τα ίδια τρένα τού είχαν παραχωρηθεί δωρεάν!

Για την ακρίβεια, το 2007 ο Οργανισμός κατέβαλε 16 εκατ. ευρώ για να μισθώσει για 16 μήνες τις οκτώ αυτοκινητάμαξες, οι οποίες ωστόσο είχαν παραχωρηθεί δωρεάν (!) στον ΟΣΕ από την κοινοπραξία Siemens-Ελληνικά Ναυπηγεία, από τον Ιανουάριο του 2004 μέχρι και τον Απρίλιο του 2007, ως ρήτρα για τη μη έγκαιρη παράδοση του καινούργιου τροχαίου υλικού.

Το υπόλοιπο των ρητρών που εξακολουθούσε να χρωστά η κοινοπραξία Siemens- Ελληνικά Ναυπηγεία προς τον ΟΣΕ ανερχόταν στο ποσό των 8,3 εκατομμυρίων ευρώ. Από την έρευνα μάλιστα προκύπτει ότι με το συγκεκριμένο ποσό τα οκτώ τρένα όχι μόνο θα μπορούσαν να παραμείνουν χωρίς καμία επιβάρυνση στη διάθεση του Οργανισμού για άλλους 78 μήνες, δηλαδή 6,5 χρόνια, αλλά το μίσθωμα το οποίο εν τέλει κατέβαλε ο ΟΣΕ αντιστοιχεί σχεδόν στην αξία της αγοράς τους.

Το άχρηστο, τροχαίο υλικό

Έτερο, υπό διερεύνηση, σκάνδαλο που ζημιώνει τον ΟΣΕ με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ είναι και εκείνο της προμήθειας τροχαίου υλικού συνολικού κόστους 3,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Τον Ιούλιο του 2006, η αρμόδια διακομματική επιτροπή της Βουλής ενέκρινε και μάλιστα ομόφωνα το πρόγραμμα προμήθειας τροχαίου υλικού του Οργανισμού. Ωστόσο, στη συνέχεια διαπιστώθηκε καθυστέρηση στην έναρξη των διαγωνιστικών διαδικασιών.

Ο λόγος; Δημιουργήθηκε ανάγκη για «αλλαγή των προδιαγραφών» του προς προμήθεια τροχαίου υλικού, παρά το γεγονός ότι οι αρχικές προδιαγραφές είχαν ήδη εγκριθεί ομόφωνα από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής για την προμήθεια αγαθών σημαντικής οικονομικής ή τεχνολογικής αξίας. Δηλαδή ο Οργανισμός προσπάθησε, χωρίς ουσιαστική τεκμηρίωση, να τροποποιήσει τις ήδη εγκεκριμένες προδιαγραφές των ντιζελοηλεκτράμαξων πορείας κανονικής γραμμής, μειώνοντας τη μέγιστη ταχύτητά τους.

Οι «μεθοδεύσεις» του, όμως, απερρίφθησαν από τη διακομματική επιτροπή της Βουλής και έτσι το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού επινόησε άλλο τρόπο. Αποφάσισε να προμηθευτεί -σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες- άχρηστο τροχαίο υλικό και συγκεκριμένα 50 ντιζελοκίνητες μηχανές που προορίζονται για έλξη εμπορικών αμαξοστοιχιών, μέγιστης ταχύτητας 120 χλμ. την ώρα, τη στιγμή που οι μέχρι τότε ομόφωνες αποφάσεις αφορούσαν σε μηχανές μικτής χρήσης (για εμπορικές και επιβατικές μεταφορές) μέγιστης ταχύτητας 180 χιλιομέτρων την ώρα.

Οι καταγγελίες συνδέουν το εν λόγω σκάνδαλο με συγκεκριμένα συμφέροντα, τα οποία προωθούσαν στον ΟΣΕ αυτές τις ντιζελοκίνητες μηχανές μικρής ταχύτητας.

Αποτέλεσμα; H μη πραγματοποίηση της προμήθειας του επίμαχου τροχαίου υλικού μέχρι και σήμερα, με τεράστια υστέρηση εσόδων για τον Οργανισμό...
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
09-01-2012, 09:53 PM
Website Find Reply



Messages In This Thread
[Zougla.gr] Εισαγγελείς ερευνούν το «φαγοπότι» στον ΟΣΕ - by Konstantinos - 09-01-2012, 09:53 PM

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024