Το βράδυ της 15ης Ιουνίου είχαμε ένα διπλό περιστατικό εμπρησμού ενός λεωφορείου (Mercedes-Benz O405GN2 ΕΛΒΟ) και ενός τρόλλεϊ (Van Hool A300T). Και τα δύο λεωφορεία πυρπολήθηκαν εκτελώντας κανονικά δρομολόγια στην κάθοδο της Πατησίων, απέναντι από το Πολυτεχνείο, το ένα πίσω από το άλλο, και καταστράφηκαν ολοσχερώς.
Παρατηρούμε ότι σε διάστημα 1,5 χρόνου περίπου, έχουμε ανησυχητικά μεγάλο αριθμό τέτοιων συμβάντων στην περιοχή:
Στις 3-12-2014, το λεωφορείο Neoplan/ΕΛΒΟ C97.4007 Midi #348 κάηκε ολοσχερώς στην οδό Στουρνάρη (βλ.
http://mesametaforas.gr/forum/thread-918...-1999-2000).
Στις 22-5-2015, το τρόλεϊ Van Hool A300T #7055 πυρπολήθηκε στην άνοδο της οδού Πατησίων στο ύψος της οδού Τοσίτσα. Το περιστατικό αυτό έγινε μεσημέρι. Το τρόλεϊ έπαθε μεγάλες ζημιές, ειδικά στο εσωτερικό και στο μπροστινό μέρος του. Σε άλλη περίπτωση, ίσως και να ήταν επισκευάσιμο, αλλά τα τωρινά οικονομικά της Ο.ΣΥ. δεν επιτρέπουν πλέον την στοιχειώδη συντήρηση λεωφορείων και τρόλεϊ που κυκλοφορούν, πόσο μάλλον την αποκατάσταση ενός μισοκαμμένου τρόλεϊ.
Ακολούθησαν δύο ακόμα απόπειρες. Στην μία περίπτωση, νωρίς το πρωϊ, αναρχικοί προσπάθησαν να πυρπολήσουν σε λεωφορείο Mercedes-Benz O405GN2 ΕΛΒΟ στην διασταύρωση Πατησίων και Στουρνάρη. Ο οδηγός αντέδρασε ψύχραιμα, απομάκρυνε τους δράστες και έσωσε το λεωφορείο, που έπαθε πολύ μικρές υλικές ζημιές.
Λίγες μέρες μετά, πάλι μεσημεροαπόγευμα, στην αφετηρία των τρόλεϊ 18/19 στην Βασιλέως Ηρακλείου αναρχικοί επιχείρησαν να κάψουν άλλο ένα τρόλλεϊ Van Hool A300T, σπάζοντας το τζάμι και πετώντας μέσα αναμένο στουπί. Η φωτιά σβήστηκε γρήγορα από τον οδηγό, αφού προκάλεσε μικρές ζημιές στο εσωτερικό.
Στις 21-5-2016, ήταν η σειρά ενός τρόλεϊ Neoplan N6216, που καταστράφηκε ολοσχερώς στο ίδιο σημείο με το #7055.
Μετά το περιστατικό αυτό, για μια ακόμα φορά, ανακοινώθηκε η τροποποίηση των γραμμών λεωφορείων και τρόλεϊ ώστε να μην διέρχονται από την επικίνδυνη περιοχή τις βραδυνές και νυχτερινές ώρες. Λίγες μέρες μετά, η απόφαση ανακλήθηκε.
Και ακολούθησε το χθεσινό - διπλό - περιστατικό. Στο λεωφορείο (που κυκλοφορούσε ή στο Α7 ή στο 608) υπήρχαν 15 επιβάτες περίπου. Σε αντίθεση με τα άλλα περιστατικά, όπου οι δράστες πρώτα έδιναν κάποιο χρόνο στους επιβάτες και τον οδηγό να κατέβουν, χθες δεν έγινε κάτι τέτοιο και δεν είχαμε θύματα από καθαρή τύχη.
Και η τύχη κάποτε εξαντλείται...
Και θύματα να μην υπάρχουν, έχουν καταστραφεί 2 λεωφορεία και 3 τρόλεϊ μέσα σε 18 μήνες. Σε μια περίοδο που ο στόλος παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις, καθώς μεγάλο ποσοστό των λεωφορείων και τρόλλεϊ είναι ακινητοποιημένα λόγω βλαβών, έλλειψης ανταλλακτικών αλλά και οδηγών (ειδικά στα τρόλεϊ).
Και καλά τα GN που πολλά έχουν "φάει τα ψωμιά τους" και είναι σε τραγική κατάσταση, αλλά από την περιοχή διέρχονται και πολύ νεότερα λεωφορεία, όπως τα Solaris Urbino 18 στα Α7 και 608 και τα νεότερα του στόλου, Irisbus Citelis GNC (Α8, Β12, Γ9). Είναι κρίμα να πέσουν και αυτά θύμα τέτοιων επιθέσεων. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και ένα λεωφορείο, έστω σε κακή κατάσταση, που καίγεται, δεν είναι απώλεια. Αν η καταστροφή είναι ολοσχερής, δεν χρησιμεύει ούτε καν για την εξαγωγή κάποιων ανταλλακτικών. Π.Χ. το #7055 μπορεί να μην επισκευαστεί ποτέ, αλλά τουλάχιστον το 80% του εξωτερικού αμαξώματος είναι άθικτο, όπως και ο κινητήρας, και μπορεί έστω να καννιβαλιστεί για ανταλλακτικά για άλλα οχήματα. Τα δύο χθεσινοβράδυνα είναι εντελώς άχρηστα.
Η εύκολη λύση είναι να σταματήσουν να διέρχονται τα οχήματα από την περιοχή. Θα μου πείτε "πονάει δόντι βγάλει δόντι, πονάει κεφάλι κόβει κεφάλι". Μέχρι όμως να απομακρυνθούν οι "γνωστοί - άγνωστοι", τι άλλο να γίνει; Ακόμα και η αστυνομία έχει ελλείψεις και σε ανθρώπινο δυναμικό και σε μέσα για να αστυνομεύσει επαρκώς την περιοχή. Ούτε μπορεί να φτάσουμε στο σημείο της παρουσίας ενόπλων αστυνομικών ή/και στρατιωτικών, εντός και εκτός των λεωφορείων.