Τα τρένα του τύπου R Stock λειτούργησαν στον Υπόγειο του Λονδίνου από τα μέσα της δεκαετίας του 1930 έως και το 1983, όταν και ολοκληρώθηκε η αντικατάστασή τους από τα D78.
Η σχέση τους με την Αθήνα είναι ότι υπήρξε ενδιαφέρον από τους Η.Σ.Α.Π. για την αγορά 12 τέτοιων συρμών, με 5 βαγόνια ο καθένας, για χρήση στην γραμμή Πειραιά - Κηφισιάς. Τα νεότερα τρένα τύπου R κυκλοφόρησαν το 1959, περίπου συνομήλικα δηλαδή με τους συρμούς 6ης παραλαβής των Η.Σ.Α.Π.. Τελικά κάτι τέτοιο δεν έγινε.
Παρότι οι διαστάσεις των τρένων αυτών ήταν αρκετά παρόμοιες με εκείνων των Η.Σ.Α.Π. (οι γραμμές District και Circle όπου κυκλοφόρησαν είναι ημιυπόγειες με σήραγγες κανονικών διαστάσεων, και όχι τύπου "tube" όπως πολλές άλλες γραμμές του Λονδρέζικου Υπόγειου, με περιορισμένη διάμετρο σήραγγας και αντίστοιχες διαστάσεις των συρμών), οι διαφορές όμως με τα τρένα της Αθήνας ήταν αρκετές. Σημαντική διαφορά ήταν η διάταξη του εσωτερικού. Ελάχιστες θέσεις (8 στο σύνολο) "έβλεπαν" μπρος ή πίσω (transverse), οι περισσότερες "έβλεπαν" προς τον διάδρομο (longitudinal), οι επιβάτες δηλαδή είχαν πλάτη προς τα παράθυρα. Αυτό γινόταν προκειμένου να εξοικονομείται χώρος για όρθιους επιβάτες (δεν θα πήγαινε κάποιος να χωθεί ανάμεσα στους επιβάτες που κάθονταν στις αντικρυστές θέσεις) και να διευκολύνεται η διακίνηση των επιβατών εντός του συρμού.
Εδώ δύο φωτογραφίες από το εσωτερικό των συρμών (πηγή: wikipedia):
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/c...e-R-DM.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/c...-R-NDM.jpg
Εξωτερικά, τα R δανείστηκαν το καμπύλο μέρος στο κάτω μέρος του αμαξώματος από τους προγόνους τους (O, P και Q Stock). Ο σχεδιασμός αυτός αποσκοπούσε στο να αποθαρύνει αυτούς που έτρεχαν να προλάβουν το τρένο καθώς οι πόρτες έκλειναν, προκαλώντας καθυστερήσεις. Την εποχή εκείνη, δεν υπήρχε ηχητική ειδοποίηση για το κλείσιμο των θυρών, πέραν μεμονωμένων προφορικών ανακοινώσεων. Άλλο χαρακτηριστικό ήταν ότι και τα δύο λευκά πρόσθια φώτα πορείας βρίσκονταν στα δεξιά του αμαξώματος, όπως συνέβαινε τότε σε όλους τους συρμούς του Λονδρέζικου Υπόγειου (τα πρώτα τρένα με ένα πρόσθιο φως σε κάθε πλευρά κυκλοφόρησαν το 1967). Στην παρακάτω φωτογραφία (πηγή: wikipedia) το κόκκινο τρένο στα αριστερά είναι P stock (ο πρόγονος των R) και το ασημί (στην πραγματικότητα είναι άβαφο αλουμίνιο και όχι βαφή) στα δεξιά είναι R stock:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/c...inster.jpg
Και εδώ πλευρική όψη των R stock (πάλι από την wikipedia). Χαρακτηριστικό είναι το γείσο πάνω από τα παράθυρα, που έδιωχνε το νερό της βροχής:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/c...ington.jpg
Στο Λονδίνο τα τρένα αυτά είχαν αρχικά 6 βαγόνια και ενισχύονταν τις ώρες αιχμής στα 8. Αργότερα έγινε αναδιάταξη ώστε να έχουν όλα 7 βαγόνια. Στην Αθήνα όμως, αν έρχονταν, θα είχαν από 5 βαγόνια ο κάθε συρμός, και σύνολο θα αγοράζονταν 60 βαγόνια (δηλ. 12 συρμοί). Προφανώς θα προέρχονταν από την τελευταία παραλαβή (R59), που μπήκαν σε υπηρεσία το 1959. Κρίνοντας από την διάρκεια ζωής τόσο των συνομήλικων συρμών 6ης παραλαβής των Η.Σ.Α.Π., αλλά και του 1959 stock της Northern Line του Λονδίνου, που κατασκευάστηκε την ίδια εποχή στο ίδιο εργοστάσιο, το προσδόκιμο ζωής τους θα ήταν περίπου ως το 2000.
Σήμερα ένα βαγόνι τύπου R stock σώζεται στο αμαξοστάσιο του Μουσείου Συγκοινωνιών του Λονδίνου στο Acton.